Pagina 42 van 96

Re: Standplaats: Eifel (Duitsland)

Geplaatst: 29 mar 2018 13:46
door amclassic-fan
Je mag overal in Duitsland buiten de bebouwde kom 100 rijden, ook op de kleinere wegen.

Re: Standplaats: Eifel (Duitsland)

Geplaatst: 29 mar 2018 19:45
door Kilowatt
Ja ok, ik zal voor wat groter dan 53 moeten steken. :mrgreen:

Re: Standplaats: Eifel (Duitsland)

Geplaatst: 29 mar 2018 20:37
door Veen
Dag Kilowatt, mijn (weliswaar beperkte) ervaring met die B258 is dat er met name in de weekenden en op feestdagen (Hemelvaart, Pasen) schrikbarend hard wordt gereden door sportwagens en motorrijders die op weg zijn naar, of komen van, de Nurburgring. Je mag inderdaad 100 op veel 'buiten-de-kom' wegen in Duitsland maar op het stukje waar ik wel eens fiets (oostelijk van de Nurburgring, maar daar heet het nog B412) vliegt men je soms met 150 voorbij en dat geeft mij wel eens een ongemakkelijk gevoel.

Re: Standplaats: Eifel (Duitsland)

Geplaatst: 30 mar 2018 11:43
door buzz
MennoG schreef: 29 mar 2018 11:18 Binnenkort ook twee rondjes rijden rondom de Rursee! Ik heb de volgende twee rondjes uitgetekend, voornamelijk op basis wat hiervoor allemaal genoemd is. Waarvoor hulde:)

https://www.strava.com/routes/11759805
https://www.strava.com/routes/11740849

Hebben jullie nog suggesties ter verbetering? Nog wegen die we echt moeten vermijden?

Hoor het graag!
Heb zojuist even gekeken naar jouw rondjes. Minder aantrekkelijk bij de 1e route zijn o.a. de navolgende trajecten...
  • km 0 t/m 10: B258 tussen Roetgen en Imgenbroich.
  • km 20 t/m 23: Offroad traject (3 km) tussen Dedenborn en Einruhr.
  • km 23 t/m 42: B266/B265 tussen Einruhr en Hergarten.
  • km 54: Offroad traject (500 m) naar Forsthaus Kermeter.
  • km 81: Heen-en-weertje (100 m) op onverhard zijpad (Mittelweg), bij afdaling naar Simonskall.
Minder aantrekkelijk bij de 2e route zijn o.a. de navolgende trajecten...
  • km 18: Offroad traject (800 m) in de afdaling vanuit Vossenack.
  • km 32: Offroad traject (300 m) in de afdaling vanuit Steckenborn naar Woffelsbach.
  • km 66: Heen-en-weertje (100 m) op onverhard zijpad, bij beklimming Widdauer Mauer.
  • km 72 t/m 77: B258 tussen Höfen en Monschau.
  • km 79 t/m 82: B258 tussen Monschau en Imgenbroich.
  • km 82 t/m 86: L246 tussen Imgenbroich en Simmerath.
Suggesties ter verbetering? Lijkt me het handigst om (al dan niet volledig) gebruik te maken van reeds gepubliceerde rondjes als... ;)
• Rurberg – Monschau – Rurberg: 105 km, 2100 hm, zie GPSies-route met beschrijving.
• Mützenich – Rursee – Mützenich: 120 km, 2300 hm, zie GPSies-route met beschrijving.

Re: Standplaats: Eifel (Duitsland)

Geplaatst: 30 mar 2018 13:19
door MennoG
Dank Buzz!

Heb het waar makkelijk was direct aangepast, maar vooral in het Rondje on de Rursee is het wel lastig die grote wegen te vermijden. Is dat parallelweggetje langs de B266 verhard? Ik vind het dalen op zo een grote weg niet zo een probleem, maar klimmen is minder inderdaad..

Re: Standplaats: Eifel (Duitsland)

Geplaatst: 30 mar 2018 17:52
door buzz
@Menno: De B266 tussen Einruhr en Gemünd is deels te vermijden via parallelweggetjes. Langs de B265 tussen Gemünd en Hergarten lopen evenwel geen (verharde) parallelwegen. Hoe alle Bundesstraße-trajecten in jouw twee routes volledig te vermijden zijn, is te zien in mijn bovenstaande rondjes. :winkthumb:

Re: Standplaats: Eifel (Duitsland)

Geplaatst: 19 apr 2018 18:13
door havana
Ha die Buzz (en anderen), ben jij ook bekend in de omgeving Prüm?

Mijn fietsmaten en ikzelf leek het wel eens leuk om ietsjes verder Eifel in te duiken. Bijvoorbeeld starten in Prüm, maar een andere standplaats is ook goed.

150 km / 3000 hm als richtlijn?

Is richting Luxemburg bollen een interessante optie?

Re: Standplaats: Eifel (Duitsland)

Geplaatst: 19 apr 2018 23:01
door buzz
@Havana: De (reeds gepubliceerde) Effelsberg-route is allicht een optie, met 157 km en 3200 hm. De start/finish is in Jünkerath, vlakbij Stadtkyll en zo'n 20 km van Prüm. Waarschijnlijk is het dan handiger om deze route wat noordelijker op te pikken en bijvoorbeeld in Nöthen (nabij Bad Münstereifel) te starten/finishen. Om enig idee te geven... de autorit naar Nöthen — bovenlangs Aken via de A4, A61, A1 en L165 — is een slordige 65 km langer dan naar Rott.

Re: Standplaats: Eifel (Duitsland)

Geplaatst: 20 apr 2018 06:30
door havana
Dank!!!!

Re: Standplaats: Eifel (Duitsland)

Geplaatst: 20 apr 2018 13:49
door lnnrtlnnrt
Ik zit rond Pinksteren in Kopp, dat is ook daar in de buurt. Een rondje richting Hohe Acht had ik al wel in de planning, maar Luxemburg lijkt me ook een leuke kant op. Als je nog tips hebt Havana, dan hoor ik ze graag!

Heb ook een rondje over de Schwarzer Mann uitgetekend, maar ben een beetje bang dat dat een klim à la Baraque Michel is, niet heel interessant. Jammer dat Duitsland geen street view heeft...

Re: Standplaats: Eifel (Duitsland)

Geplaatst: 20 apr 2018 13:53
door havana
1 mei ga ik met @csteenbe de Schwarzer Man rijden. 2 mei ben ik ook nog in de Eifel en moet ik kijken hoe de benen zijn.

Vervolgens dan 12 mei De Effelsberg-route.

Alles onder voorbehoud van droog weer, uiteraard ;)

Re: Standplaats: Eifel (Duitsland)

Geplaatst: 20 apr 2018 16:21
door lnnrtlnnrt
Ik hoor graag hoe het gegaan is die dag, met de arbeid op de Schwarzer Mann.