Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 10 apr 2015 21:35

Kleine pronostiek voor zondag:

1. Sep Vanmarcke omdat hij enorm geprikkeld is, het beste over kasseien kan rijden en hij beschikt natuurlijk over een unfair advantage onder de vorm van zijn Bianchi Infinito CV.

2. Wiggo, omdat hij in super form verkeert, maar net niet goed genoeg is om Sep te volgen als die zijn duivels ontbindt op de pavé.

3. Kristoff, als hij het momentum nog even kan behouden zit er een podium in.

4. Greg Van Avermaet.

5. Stybar.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 apr 2015 21:36

Geen Boom of Terpstra?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39595
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 apr 2015 22:23

Nee, ik denk dat die net ff minder zijn dan de genoemde 5. Alleen weet je nooit hoe de koers ontplooit.
En Sepp os favoriet maar gaat het niet afmaken. Ik ga voor Wiggo dus.
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 10 apr 2015 22:32

Wat een slagveld vandaag in Baskenland....

https://www.youtube.com/watch?v=07foLy3LDdk
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 apr 2015 22:35

Sagan verwacht ik ook wel in de finale, evenals Degenkolb. En misschien kan Devolder ook nog wel verrassen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 11 apr 2015 02:00

JPAR schreef:Geen Boom of Terpstra?


inderdaad

6. Boom, maar die kan eventueel ook nog wel (veel) hoger eindigen. Ik heb de indruk dat Lars Boom in de best form sinds jaren verkeert? Hij maakt inderdaad echt indruk!

7. Terpstra. Ze laten je niet elk jaar rijden :lol:

Sagan en de Devolder geloof ik niet echt in.

Om een of andere reden (slechte voorbereiding, te relaxte winter met als gevolg te weinig fond en basisconditie???) lijkt Sagan de lange afstanden minder te verteren. Tot 200 à 220 kilometer is er geen vuiltje aan de lucht en kan hij precies iedereen aan, maar dan gaat het snel en massaal bergaf...

Tja, Stijn Devolder. Ik zou het hem wel enorm gunnen van nog eens een monument te winnen maar om een of andere reden geloof ik er niet in. Als alles goed zit voor Stijn en er vallen heel wat ander toppers weg, dan zou hij misschien kunnen winnen, maar ik zie het niet zo dadelijk gebeuren...

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 11 apr 2015 02:06

JPAR schreef:Sagan verwacht ik ook wel in de finale, evenals Degenkolb. En misschien kan Devolder ook nog wel verrassen?
Hmm, Degenkolb?

Ik heb ik de indruk dat hij een beetje verzadigd is sinds zijn overwinning in San Remo.

Ik verwacht John Degenkolb dan ook in de top 10, maar niet op het podium...

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 11 apr 2015 03:50

agentcrabtree schreef:
JPAR schreef:Sagan verwacht ik ook wel in de finale, evenals Degenkolb. En misschien kan Devolder ook nog wel verrassen?
Hmm, Degenkolb?

Ik heb ik de indruk dat hij een beetje verzadigd is sinds zijn overwinning in San Remo.

Ik verwacht John Degenkolb dan ook in de top 10, maar niet op het podium...
top10, dan zou je het ook kunnen winnen, net afwachten hoe de koers verloopt .....

(Als er toch in groepje aangekomen wordt, en Kristov er niet bij is, bijv. door pech)

Kristov is nu ook benadeeld door zijn RvV overwinning ( etc) en de manier waarop, als nu zelfde situatie ontstaat, zal diegene(n) een stuk minder snel samen doorrijden ....
Maar goed, zo heeft iedere favoriete renner wel " iets" . Enige " officiele" machtsblok zou Quickstep kunnen zijn, maar die weten er vaak niet optimaal van te profiteren, helemaal niet nu zonder Boonen ( Zoals Terpsta vorig jaar het overigens wel lukte)

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 11 apr 2015 08:51

De enige koers die Stijn Vandenbergh zou kunnen winnen als ze iets te lang naar elkaar kijken.

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 11 apr 2015 14:37

agentcrabtree schreef: 7. Terpstra. Ze laten je niet elk jaar rijden :lol:
En toch reed hij vorige week ook weer weg waarbij alleen Kristoff kon volgen. Soms is het niet zozeer een kwestie van laten rijden, maar ook een van de sterkste zijn. Ik schat Niki toch wel hoog in, laat hele voorjaar al een goede vorm zien en leek wel de enige te zijn die na een goede Gent - Wevelgem nog genoeg overhad om ook in de ronde sterk te rijden.
Ik zie Niki toch wel als een van de favorieten.

Frunk
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 okt 2014 09:27

Frunk 11 apr 2015 16:38

Ik denk dat Stybar het wel eens zou kunnen gaan doen morgen.
Verder hoop ik Vanmarcke. Ik gun hem en de ploeg wel eens wat goeds, maar na een waardeloze RVV begin ik toch ook aan zijn vormpeil te twijfelen...

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 11 apr 2015 17:16

Mooie overwining van Dumoulin!
Afbeelding

Plaats reactie