Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2015/2016

Benito
Forum-lid

Benito 02 feb 2016 13:15

sharkman113 schreef:Onderbuis is juist ideaal, groot, makkelijk open te zagen/te dichten en zo laag mogelijk.
Accus met een behoorlijk vermogen zijn nog steeds niet heel klein dus daar zul je ruimte voor moeten hebben.
Ik vraag me af of je een beter frame krijgt door je onderbuis door te zagen en hem vervolgens aan elkaar te ljmen, als dat uberhaupt mogelijk is.Daarnaast, hoe ga je dan om met het vervangen van het motortje bij problemen, vervangen van trapas, e.d., altijd maar weer dat frame openzagen en dicht lijmen? Lijkt mij plaatsing in de zitbuis toch minder omslachtig.
Laatst gewijzigd door Benito op 02 feb 2016 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Melda
Forum-lid

Gebruikersavatar Melda 02 feb 2016 13:20

sprint100 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=kv3CiyrRTMg

Hier zie je Femke wegrijden op de Koppenberg, dat terzijde, gaat het meer om de manier waarop ze dat doet.

Tussen 0:00 en 0:20 seconde heeft ze ongeveer 30 omwentelingen gemaakt, dus 90 omwentelingen per minuut. Het is jammer dat het beeld een aantal seconde vervaagd waardoor we de exacte cadans van de tegenstand niet kunnen achterhalen.

Wat wel erg duidelijk is is dat Femke heel nonchalant in het zadel blijft zitten en dat alle andere rijdsters dit niet voor elkaar krijgt. De tegenstand gaat druk schokschouderend uit het zadel omhoog met duidelijk minder omwentelingen per minuut en kan NIET anders dan Femke te laten gaan. Binnen enkele seconden heeft ze een gat waar Cancellara jaloers op zou zijn.

Tip: speel het filmpje een paar keer zonder geluid af.
Bwa lijkt me niet meteen veel aan. Ze heeft hier in de openingsronde gewoon gekozen om voluit te gaan, waar de rest slimmer en minder explosief naar boven rijdt. Heeft deze inspanning nadien ook cash betaald trouwens.
Feit is dat de fiets een motortje had en die in de materiaalpost stond. Nu wordt het zaak voor haar om te bewijzen dat dit niet haar fiets is, wat me heel moeilijk lijkt.
Wat er ook van komt, haar carrière is om zeep.

Het mag wat mij betreft trouwens ook stoppen om carrièrelange dopingzondaars zoals Merckx en De Cauwer hun zeg hierover te laten doen. Dat ze commentaar geven bij wedstrijden is al meer dan genoeg, laat staan dat ze renners met de vinger gaan wijzen na gesjoemel terwijl ze zelf bewezen sjoemelaars zijn...
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

opdiefiets
Forum-lid

opdiefiets 02 feb 2016 13:21

wezenloze
Forum-lid

wezenloze 02 feb 2016 13:21

sprint100 schreef:
Gastheerg schreef:
afrit13 schreef:Maar geen enkel beeld. Of heb ik iets gemist?
Ja dat verbaasd mij ook al een paar dagen.

Heel bizar.
Kijk hier eens naar:

Afbeelding
Een duidelijke verdikking halverwege de onderbuis tot aan het BB.
Dat is haar oude fiets, die heeft ze eind vorig seizoen verkocht :lol:

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 feb 2016 14:01

Hier trouwens (prachtig) bewegend beeld van zo'n Wilier: https://www.youtube.com/watch?v=Ghy6V-drAvU. Het verschil is toch wel verdacht. Ik weet niet of dat door het motortje komt of omdat het stiekem een Bianchi is...
Afbeelding
(zie bovenbuis)
Campagnolo Ultra Dork

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 02 feb 2016 14:14

hahaha, ernie C you da man, dat frame is gewoon een Bianchi idd (kan er nog steeds een motor in natuurlijk) maar dat verklaart de vorm.

Je bent vanaf nu schpeurneuslock Holmes C.
Afbeelding

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 02 feb 2016 14:27

Karl66 schreef: Ik hoop alleen dat er voor het meisje een goede opvang en begeleiding is. Want uiteindelijk is zij vooral misbruikt en gebruikt. En hoe begrijpelijk het dan is dat ze als sporter wel verantwoordelijk wordt gehouden en bestraft wordt. Ze is daarnaast vooral slachtoffer, van haar omgeving en een bond die een kleine vist als waarschuwing gebruikt.
Slachtoffer?? Die fiets is met opzet identiek aan die zonder motor! De krokodillentranen hebben bij jou in elk geval effect. Dit is een zeer gewiekst systeem met een goed doordacht verhaal, voor als het mis zou gaan. En dat is gelukkig gebeurd. Er is nog heel weinig veranderd in de wielrennerij. :evil:

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 02 feb 2016 14:43

De 22-jarige Stultiens formuleert het als volgt: "Eén van haar ploeggenoten liet mij een foto van haar 'gedopeerde' frame zien en het was duidelijk dat de onderbuis van de betrapte fiets breder was dan haar andere fietsen. Precies op de plek waar het motortje bleek te zitten."

Dus een concurrente beweert achteraf dat ze vooraf een foto gezien heeft met een verdachte onderbuis van de betrapte fiets, terwijl nog niemand een foto heeft gezien van de werkelijk betrapte fiets?

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 02 feb 2016 14:45

Ernie C. schreef:Het verschil is toch wel verdacht. Ik weet niet of dat door het motortje komt of omdat het stiekem een Bianchi is...
Als het geen echte Wilier is, dan mag die foto volgens de mores van het fietsforum ook niet geplaatst worden: foto's van nepstickers mogen niet ;)

ThijsvdnBerg
Forum-lid

ThijsvdnBerg 02 feb 2016 14:57

Het Cancellara verhaal is toch al eens ontkracht?
Wilco Kelderman reed in 2014 dezelfde heuvel nog sneller op in de Eneco Tour, net zoals een aantal andere renners. Voor zover je dat concreet bewijs mag noemen natuurlijk, maar Zonneveld heeft die tijden eens naast elkaar gelegd.

Ze moet in mijn ogen gestraft worden, net als haar entourage. Maar ik heb me aan twee dingen zitten ergeren na afloop.

- Ten eerste de reactie van Rudy de Bie, die alle verantwoordelijkheid gelijk van de Belgische bond afschoof. Als je een renner/renster uitnodigt voor je bond te komen rijden, dan zijn ze jouw verantwoordelijkheid. Waarom laat je het als bond überhaupt toe dat "eigen entourages" zoveel invloed hebben op de gang van zaken rond zo'n wedstrijd. Niet professioneel en in mijn ogen weer het typisch Belgische wegkijken wat we rond andere dopingzaken ook hebben gezien.

- De grootste klootzakken en boeven (Lefevere) uit de wielerwereld van de afgelopen jaren, die hun gal spuwen op een meisje van 19. Want nu is jezelf half dood spuiten met epo toch wel net iets minder erg op de dopingladder dan een motortje? Lachwekkend.

ThijsvdnBerg
Forum-lid

ThijsvdnBerg 02 feb 2016 15:04

ThijsvdnBerg schreef:Het Cancellara verhaal is toch al eens ontkracht?
Wilco Kelderman reed in 2014 dezelfde heuvel nog sneller op in de Eneco Tour, net zoals een aantal andere renners. Voor zover je dat concreet bewijs mag noemen natuurlijk, maar Zonneveld heeft die tijden eens naast elkaar gelegd.

Ze moet in mijn ogen gestraft worden, net als haar entourage. Maar ik heb me aan twee dingen zitten ergeren na afloop.

- Ten eerste de reactie van Rudy de Bie, die alle verantwoordelijkheid gelijk van de Belgische bond afschoof. Als je een renner/renster uitnodigt voor je bond te komen rijden, dan zijn ze jouw verantwoordelijkheid. Waarom laat je het als bond überhaupt toe dat "eigen entourages" zoveel invloed hebben op de gang van zaken rond zo'n wedstrijd. Niet professioneel en in mijn ogen weer het typisch Belgische wegkijken wat we rond andere dopingzaken ook hebben gezien.

- De grootste klootzakken en boeven (Lefevere) uit de wielerwereld van de afgelopen jaren, die hun gal spuwen op een meisje van 19. Want nu is jezelf half dood spuiten met epo toch wel net iets minder erg op de dopingladder dan een motortje? Lachwekkend.

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 02 feb 2016 15:05

Ernie C. schreef:Hier trouwens (prachtig) bewegend beeld van zo'n Wilier: https://www.youtube.com/watch?v=Ghy6V-drAvU. Het verschil is toch wel verdacht. Ik weet niet of dat door het motortje komt of omdat het stiekem een Bianchi is...
dat verklaart dan het missende logo op de schuine buis? ik gaf haar toch het voordeel van de twijfel. omdat ik zag dat ze bij de filmpjes toch echt heel dik onder de stress zat. ik dacht die is er helemaal kapot van dat ze onschuldig haar cariere ziet verdwijnen. maar wellicht was ze er kapot van dat het nu eindelijk uitgekomen is.... dit roept alleen maar meer vraagtekens op.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Plaats reactie