Met welke verlichting de winter in?
-
- Forum-lid
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
@Danny: op de vorige pagina schreef ik al dat ik tevreden ben met de Lezyne Macro 800XL voor op de weg. En duurt je rit niet de hele nacht dan kun je 'm ook op 250 of 400 lumens laten branden.
Ik heb een stel Lezyne Femto lampjes als backup, maar dat voorlicht is niet geschikt om met enig tempo te gaan fietsen in het stikkedonker.
Ik heb een stel Lezyne Femto lampjes als backup, maar dat voorlicht is niet geschikt om met enig tempo te gaan fietsen in het stikkedonker.
-
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Is het niet zo dat als je de 1100 koopt de lamp qua brandtijd op 800 lumen langer is dan de 800xl?
-
- Forum-lid
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
De 1100 heeft geen 800 lumens stand, op 650 lumens gaat'ie volgens Lezyne 1:45 uur mee, de 800XL op 800 lumens 1:40 uur
De 800XL is ook nog eens 30 euro goedkoper. De 1100 is IMO een verouderde lamp, als je meer lumens wilt neem dan de 1200XXL.
Reden dat ik de 800XL kocht was dat ik een lamp zocht met een goed uithoudingsvermogen op een redelijke lichtstand (> 100 lumens) en de 800XL is hier door z'n 150 lumens economy stand beter in dan de grotere modellen die in economy meer licht geven, maar minder lang.
De 800XL is ook nog eens 30 euro goedkoper. De 1100 is IMO een verouderde lamp, als je meer lumens wilt neem dan de 1200XXL.
Reden dat ik de 800XL kocht was dat ik een lamp zocht met een goed uithoudingsvermogen op een redelijke lichtstand (> 100 lumens) en de 800XL is hier door z'n 150 lumens economy stand beter in dan de grotere modellen die in economy meer licht geven, maar minder lang.
-
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Hoe veel lumen heb je normaal gesproken nodig voor verlichte fietspaden en hoe veel voor donkere stukken?
Volgens de fabrikant gaat de lamp op 400 lumen 3 uur mee.
Volgens de fabrikant gaat de lamp op 400 lumen 3 uur mee.
laatst reed ik op de Heuvelrug een avondrondje met iemand die een lampje met 300 lumen licht gaf. Die voelde zich heel oncomfortabel en liet mij maar op kop rijden.Danny091283 schreef:Haha precies, maar mijn vraag is nog onbeantwoord
Punt is dat je bergafwaarts harder gaat dan bergop. En dan wil je verder voor je uit kunnen zien wat je onder je wielen doorhaalt. De Amerongseberg naar beneden richting Overberg is echt donker. Met mijn 1000 lumen gaat het gewoon goed. 300 was echt te weinig.
Het minimum zit daar tussenin.
Waar het ligt weet ik niet. Het is ook enigszins persoonlijk. De een is wat voorzichtiger dan de ander.
Hoop dat je hier iets mee kunt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Amerongseberg is voor mij eigenlijk net wat te ver weg voor een avondrondje helaas. Ik kom dan al snel op 70km uit. Het nadeel is ook nog eens dat de wegen door de polder achter Leusden nogal donker zijn en dat ik daardoor dat niet echt zie zitten.
Je antwoord is wel nuttig. Zeker je voorbeeld. Eigenlijk stel je dat je beter meer lumen kunt hebben des te sneller je gaat en dat is gunstig om te weten!
Je antwoord is wel nuttig. Zeker je voorbeeld. Eigenlijk stel je dat je beter meer lumen kunt hebben des te sneller je gaat en dat is gunstig om te weten!
Ik rij nu 1.5 jaar met deze lamp savonds.
Vind het een zeer fijne lamp en vind 800lumen meer dan genoeg. Rij vaak op de laagste stand of 1 hoger maar door de remote knop kan ik heel makkelijk bijschijnen. Dat is ideaal als je het niet vertrouwt. Rij door de polder en vaak ook een stuk door het bos/duinen en daar is het echt donker. Lopen ook schotsehooglanders los rond, die wil je zeker niet missen!
http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fen ... -btr20.htm
Vind het een zeer fijne lamp en vind 800lumen meer dan genoeg. Rij vaak op de laagste stand of 1 hoger maar door de remote knop kan ik heel makkelijk bijschijnen. Dat is ideaal als je het niet vertrouwt. Rij door de polder en vaak ook een stuk door het bos/duinen en daar is het echt donker. Lopen ook schotsehooglanders los rond, die wil je zeker niet missen!
http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fen ... -btr20.htm
Als je met daglicht fietst, heb je het nooit zo in de gaten, maar hoe harder je gaat, hoe verder je naar voren kijkt naar obstakels. Dat is uiteraard omdat je tijd om te reageren bij hogere snelheid afneemt.
Je zou wat kunnen uitproberen met een geleende lamp. Of een test exemplaar van de fietsenmaker. Of je koopt een LED met accu bij Ali E in China voor een paar tientjes. Daar kun je geen buil aan vallen
Je zou wat kunnen uitproberen met een geleende lamp. Of een test exemplaar van de fietsenmaker. Of je koopt een LED met accu bij Ali E in China voor een paar tientjes. Daar kun je geen buil aan vallen
-
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Als ik de 1100 koop van Lenzyme kan ik hem altijd op een mildere stand zetten en heb ik eigenlijk de zekerheid dat ik altijd wel goed zit
Laatst gewijzigd door Danny091283 op 02 okt 2016 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee_Nee schreef:Als je met daglicht fietst, heb je het nooit zo in de gaten, maar hoe harder je gaat, hoe verder je naar voren kijkt naar obstakels. Dat is uiteraard omdat je tijd om te reageren bij hogere snelheid afneemt.
Je zou wat kunnen uitproberen met een geleende lamp. Of een test exemplaar van de fietsenmaker. Of je koopt een LED met accu bij Ali E in China voor een paar tientjes. Daar kun je geen buil aan vallen
Daarom deze maar 's geprobeerd. Ben best benieuwd. Ik houd julile op de hoogte .....
Of is er iemand die zo'n ding al heeft, want dan wil ik 't nu wel graag weten !!!!
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Ben ook benieuwd naar een Ali lamp . Als er naast die van beezer nog andere tips zijn, graag.beezer schreef:Nee_Nee schreef:Als je met daglicht fietst, heb je het nooit zo in de gaten, maar hoe harder je gaat, hoe verder je naar voren kijkt naar obstakels. Dat is uiteraard omdat je tijd om te reageren bij hogere snelheid afneemt.
Je zou wat kunnen uitproberen met een geleende lamp. Of een test exemplaar van de fietsenmaker. Of je koopt een LED met accu bij Ali E in China voor een paar tientjes. Daar kun je geen buil aan vallen
Daarom deze maar 's geprobeerd. Ben best benieuwd. Ik houd julile op de hoogte .....
Of is er iemand die zo'n ding al heeft, want dan wil ik 't nu wel graag weten !!!!
Ik zoek ook nog een (Ali) achterlicht die op mijn aero zadelpen past. Zeg maar een langwerpig model zodat ie mooi "wegvalt" achter de zadelpen.