Het grote schijfremmentopic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je ontkomt er niet aan. Zowel bij Cannondale als Specialized zijn de topmodellen van de Synapse en Roubaix alleen verkrijgbaar met disk. Het s-works frame in de losse verkoop ook alleen met disk.
De fabrikanten dwingen je gewoon. En sjimano maar lachen, want in italie lopen ze weer zo hopeloos achter deze feiten aan dat Campa helemaal geen optie is.
De fabrikanten dwingen je gewoon. En sjimano maar lachen, want in italie lopen ze weer zo hopeloos achter deze feiten aan dat Campa helemaal geen optie is.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Weet ik, maar gaat om principe. Als zulke grote spelers de markt gaan verzieken met die zilveren plaatjes wil het grote publiek het ook en gaan andere merken volgen.
Het is ze zelfs met het 3-stappen-terug-systeem van Presshit/BB30 gelukt.
Het is ze zelfs met het 3-stappen-terug-systeem van Presshit/BB30 gelukt.
Less is bore
-
- Forum-lid
Op Eurobike is een Aeroad met discs gezien in de kleuren van Movistar. Deze was afgemonteerd met campa dus ook campa schijven.
Maak joe woar
Ze moeten er het komende seizoen ook haast wel komen, maar ik heb het idee dat Campa zich meer door de wensen uit het peloton laat leiden dan Shimano en Sram. En dat betekent dat schijven vast niet de hoogste prioriteit zullen hebben.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Ik denk dat het anders zit.
Campagnolo is een grote naam , maar tegenwoordig een kleine speler die het zich niet kan permitteren met spullen te komen die niet verkocht worden, er zit geen groot concern achter.
Campagnolo is een grote naam , maar tegenwoordig een kleine speler die het zich niet kan permitteren met spullen te komen die niet verkocht worden, er zit geen groot concern achter.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Nogal wat groter dan Campagnolo, dat zeker. Maar het heeft denk ik ook sterk met het beleid van Campa te maken. Ze hadden best een veel grotere speler kunnen zijn, maar door je volledig op race en (zeker sinds Xenon en Mirage er uit zijn) het duurdere segment te richten blijf je kleiner.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Ik zie het probleem niet zo om op een racefiets schijfremmen te hebben. Lijkt wel of veel racefiets liefhebbers ouderwets zijn. Wie koopt er een sportwagen met alleen trommelremmen. Dan is het toch niet zo raar dat op racefietsen ook schijfremmen komen. Ziet er nog goed uit ook.
En wat denk je dat een velgrem is? Dat is gewoon een schijfrem met een hele grote schijf. Niet te vergelijken met een trommelrem op een auto die per definitie veel meer vermogen kan leveren en dus ook veel meer remkracht nodig heeft met trommelremmen.
Schijfremmen zijn een zwaar, duur en minder aerodynamische oplossing voor een niet bestaand probleem.
Schijfremmen zijn een zwaar, duur en minder aerodynamische oplossing voor een niet bestaand probleem.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets