Di2
mhmm, krab mij achter mijn oor, andere lader proberen, andere usb kabel van je pc naar de lader, andere pc gebruiken.
Ik neem aan dat je de laatste versie van de e-tube software gebruikt en je MS Windows niet in een virtuele machine op een Apple computer hebt draaien (dat werkt namelijke dan niet).
Anders met het blok naar een fietsenmaker die het DI2 diagnose apparaat heeft (of zelf kopen maar is redelijk €€€)
Ik neem aan dat je de laatste versie van de e-tube software gebruikt en je MS Windows niet in een virtuele machine op een Apple computer hebt draaien (dat werkt namelijke dan niet).
Anders met het blok naar een fietsenmaker die het DI2 diagnose apparaat heeft (of zelf kopen maar is redelijk €€€)
-
- Forum-lid
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04
ja net e tube gedownload van de shimano site....en windows 10....(apple wil ik met geld toe nog niet eens gebruiken)...vreemd dat je zo geen diagnose kan doen...
De volgorde waarmee het normaal gezien moet lukken:
- Verwijder de D-Fly (Bluetooth-module)
- Verbindt met etube op de laptop
- Update alle componenten
- Plaats de D-Fly terug
- Verbindt met de app op de gsm
- Update de D-Fly
Zo werkte het uiteindelijk bij mij.
- Verwijder de D-Fly (Bluetooth-module)
- Verbindt met etube op de laptop
- Update alle componenten
- Plaats de D-Fly terug
- Verbindt met de app op de gsm
- Update de D-Fly
Zo werkte het uiteindelijk bij mij.
-
- Forum-lid
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04
Ik denk dat er niets anders opzit dan een nieuw aansluitblok te kopen want wat ik ook doe na die 7% stopt hij.
Shimano gebruikt voor zijn kabelverbindingen een tweedraads busverbinding waarop alle componenten zijn aangesloten. Kan ik hieruit concluderen dat het niet uitmaakt welke Di2 componenten ik hierop gemixt kan/moet aansluiten, m.a.w. kan ik bijvoorbeeld met een zgn. 10-speed Sti een 11-speed achterderailleur aansturen cq. schakelen.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja, zo lang het maar niet 7970 is (ander systeem) .
-
- Forum-lid
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
In principe wel. De allereerste (Dura Ace) Di2 was een 4-draads verbinding die nergens compatible mee is. En je kunt geen "road" achterderailleur combineren met "mtb" voorderailleur (of vice versa). Maar MTB derailleurs met "road" remgrepen werkt bijv. prima. En voor sommige functionaliteit als synchro shift heb je het nieuwste type batterij nodig.
Dan begrijp ik daaruit dat de centrale verwerkings unit bij/in de batterij is geplaatst en niet in een junctionblok.?
Verder is het mogelijk dat ik een extra Sti aansluit op een vrije poort in een werkend systeem om het te kunnen testen op goede werking of moet daarvoor de bestaande Sti worden losgekoppeld van het systeem.?
Mijn idee is n.l. om 2ehands Di2 spullen te kopen om zelf een compleet systeem op te bouwen en zoek daarom mogelijkheden om losse componenten te kunnen testen alvorens deze ter plaatse te kopen/betalen. Want hoe weet ik anders of een component als Sti cq. derailleur het wel of niet doet, de verkoper zegt altijd "bij mij deed hij het gewoon"dus.! Of heeft iemand anders een idee hoe e.e.a. te testen vooraf.?
Verder is het mogelijk dat ik een extra Sti aansluit op een vrije poort in een werkend systeem om het te kunnen testen op goede werking of moet daarvoor de bestaande Sti worden losgekoppeld van het systeem.?
Mijn idee is n.l. om 2ehands Di2 spullen te kopen om zelf een compleet systeem op te bouwen en zoek daarom mogelijkheden om losse componenten te kunnen testen alvorens deze ter plaatse te kopen/betalen. Want hoe weet ik anders of een component als Sti cq. derailleur het wel of niet doet, de verkoper zegt altijd "bij mij deed hij het gewoon"dus.! Of heeft iemand anders een idee hoe e.e.a. te testen vooraf.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Let wel op dat je derailleurs niet van verschillende systemen kan combineren voor/achter.
Dus 10 speed kan enkel met 10 speed. (en 11 met 11)
En mtb met race kan ook niet.
Maar 11 speed shifters kunnen prima 10 speed derailleurs aansturen. (heb ik ook op een van mijn fietsen)
En testen is batterij+junctionbox+onderdeel aan laptop hangen. (al is batterij niet perse nodig om met laptop te kijken of onderdeel herkent wordt)
Of shifter erbij en dan kan je kijken of derailleur werkt.
Dus 10 speed kan enkel met 10 speed. (en 11 met 11)
En mtb met race kan ook niet.
Maar 11 speed shifters kunnen prima 10 speed derailleurs aansturen. (heb ik ook op een van mijn fietsen)
En testen is batterij+junctionbox+onderdeel aan laptop hangen. (al is batterij niet perse nodig om met laptop te kijken of onderdeel herkent wordt)
Of shifter erbij en dan kan je kijken of derailleur werkt.
Je kan max 6 shifters aansluiten, dus als je ergens een vrije port hebt dan kun je die inderdaad gebruiken om te testen.
Sinds een strijd ik mrt mijn Di2 batterij in mijn Colnago V2R. De batterij is gemonteerd in de zadelpen met een rubberhouder van Deda. Nu komt er via de wedge/zadelpen water naar binnen. Bijvoorbeeld bij het wassen van de fiets. Dit komt omdat deze bovenop het frame zit. Na elke wasbeurt zorg ik ervoor dat het water via de onderkant van het bracket eruit gaat. Maar het blijft natuurlijk vochtig in het frame. Dit vocht stijgt op en corrodeert het metalen plaatje dat naar buiten komt. Dit is het plaatje aan de zijkant van de batterij dat naast de centrale aansluiting voor de Di2 stekker zit.
Het gevolg is dat de batterij binnen een jaar de geest geeft. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Zo ja ben je instaat geweest dit op te lossen?
Het gevolg is dat de batterij binnen een jaar de geest geeft. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Zo ja ben je instaat geweest dit op te lossen?
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Op fiets trip in Italië gebeurde vandaag het volgende (ineens):
De achterderailleur schakelt alleen nog maar op de kleinste 4 kransjes.
- Er kan nog wel geschakeld worden met de voorderailleur van het grote naar kleine blad.
- De achterderailleur reageert vanaf het 4e kransje niet meer op de shifter
- Schakelen tussen synchro en manual mode levert niks op
Ook al bij een pinarello fietsenmaker geweest, deze heeft de software uitgelezen en heeft geen probleem kunnen vinden.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
De achterderailleur schakelt alleen nog maar op de kleinste 4 kransjes.
- Er kan nog wel geschakeld worden met de voorderailleur van het grote naar kleine blad.
- De achterderailleur reageert vanaf het 4e kransje niet meer op de shifter
- Schakelen tussen synchro en manual mode levert niks op
Ook al bij een pinarello fietsenmaker geweest, deze heeft de software uitgelezen en heeft geen probleem kunnen vinden.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?