Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 05 mar 2017 15:16

Vanmorgen opening van het seizoen (Cyclemotion) in Heinkenszand gedaan. Eerst op de fiets er naar toe. 15 km met wind tegen viel al niet mee. Bij een groepje aan kunnen pikken die ook meefietsen. Daarna voor de 50 km gegaan met de club. Na 35 km een keer of 5 een gat wat na de bocht ontstond dichtgereden met windkracht 6-7 vol in de snoet ging het licht uiteindelijk uit. Me terug laten zakken naar de staart van de groep en daar waren meerdere mannen op hun moeder aan het roepen. Toen even een dijk op en toen was het gedaan. Op eigen tempo naar huis gereden, om toch nog met een mooi gemiddelde van 27,4 en 65km op de teller thuis te komen.
Na de douche en de middagmaaltijd even half uurtje gaan liggen wat eindigde in 1 1/2 uur slapen.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

svvander
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar svvander 05 mar 2017 15:21

Vanmorgen met heel veel moed vertrokken voor mijn eerste tochtje, sinds lang. Na 10 minuten rijden hoorde ik plots een vreemd gekraak. Ik kon het niet thuisbrengen. Dacht dat het van mijn stuur of vork kwam. Toch voor alle zekerheid gestopt en alles nagekeken. Niets te vinden. Na een 20 minuten besloten om te stoppen bij een maat van mij om na te kijken wat het kon zijn. Na lang zoeken, gevonden dat er iets mis was met de rails van mijn zadel (of de het deel waar de rails in het zadel bevestigd zitten). Ik heb dan het zeker voor het onzeker genomen en zo snel mogelijk (zonder te zitten), naar huis gereden.
Geen goede rit dus. Met een beetje geluk, volgende week opnieuw en dan iets langer dan een uurtje.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 05 mar 2017 16:25

Vandaag volgens de buienradar zou het in Almere 'droog' blijven tot plusminus 14h30 dus vertrokken voor een ritje van ong. 2h30 door Gooi en Vechtstreek. Echter de harde zuidenwind (5Bf) was spelbreker, de rit duurde uiteindelijk bijna 3h. Toen ik thuis kwam begon het te spetteren en gelukkig voor de bui alles weer opgeruimd.

https://www.strava.com/activities/888722158

edit: https://www.relive.cc/view/888722158
Laatst gewijzigd door Orlok op 05 mar 2017 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 05 mar 2017 16:41

Ik zit in Mojacar in het zuiden van Spanje, in een wat desolaat kustgebied met veel 'has been' hotels, er zijn hier duidelijk betere economische tijden geweest. Het landschap is ruw, het waait hier steeds stevig door, maar de zon is aanwezig en de temperatuur komt in de buurt van 20°. We klagen niet. Het openingsritje van dit weekje trainen was relatief rustig met nog niet al te veel hoogtemeters, goed voor mij want ik zit nog aan de antibiotica wegens een tandontsteking die nog niet overwonnen is...

https://www.strava.com/activities/888597047
https://www.relive.cc/view/888597047
Afbeelding

Fietser_1971
Forum-lid

Fietser_1971 05 mar 2017 17:14

Lekker 60 km op m'n oude trouwe ATB (racefiets staat met trainerband) gefietst. Dikke wind van 6 à 7 bft tegen in het begin, maar wel een heerlijk zonnetje erbij. Zit hier in de buurt van Steenbergen (NB), op de grens van Zeeland en Brabant met lekkere open polders waar de wind heerlijk kan aanzetten. :)
Beetje een Snelle Jelle moment, nieuw stuk, prachtig nieuw fietspad en maar blijven fietsen waardoor ik op een gegeven moment niet meer wist waar ik was.
Dacht even dat ik in België zat, maar de auto's op de opritten hadden NL platen en de stroom kabels zaten nog in de grond en niet zoals je daar veel ziet op palen.
Lekker eigenwijs niet even op Google maps kijken natuurlijk, uiteindelijk heeft een knooppunten bord me weer de juiste richting op geholpen. Achteraf gezien heb ik precies langs de grens gefietst.
De laatste 30 km in de regen naar huis gefietst, gelukkig met de wind in de rug dus dat was dan weer wel goed gepland. Wel compleet nat geregend, het water liep zo via m'n kuiten langs m'n overschoenen m'n schoenen in... :roll:

Nu met een blik Veltins in de relax stand! :winkthumb:
Topdag dus! Zo voel je dat je leeft, heerlijk!

DDX
Forum-lid HC

DDX 05 mar 2017 18:39

Vandaag de hetiskoers Strade Bianche Noord Holland gereden.
Was best leuk zo stukjes onverhard, alleen de Zuiderkwelweg (die we 2 keer hebben gedaan) lag er op sommige punten glibberig bij.
Voelde paar keer m'n achterwiel wat wiebelen, paar man ook onderuit.
Uiteraard op fiets heen en terugweg nog even stukje aan vast geplakt.
Beetje verkeken op de regen tegenwind, goed koud en na afloop 20 minuten opwarmen onder de douche.
208km en nu morgen onder het mes en een verplicht rustweekje.

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/888949772

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 05 mar 2017 19:21

Het rondje van buzz? Wel een grote groep, ik zag al wat meer namen voorbij komen op Strava.

DDX
Forum-lid HC

DDX 05 mar 2017 19:24

Nee niet dat rondje, gewoon paar stukjes onverhard meegepakt vanuit hoorn.
Opkomst denk zo'n 70 man ofzo, onderverdeeld in 2 groepen.
Waarvan voorste groep vanzelf ook weer opbrak in 2 groepen.

Rondje van buzz wil ik ook nog eens gaan fietsen.

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 05 mar 2017 19:27

Vandaag met 2 fietsmaten lus 3 van de AGR route gefietst. Ging lekker, maar man, man, man, wat weer een wind, vooral op het plateau waaide je bijna van je fiets af. Moest soms op de afdalingen bijtrappen, anders waaiden we terug naar boven.
Gelukkig bijna geheel droog gehouden, paar spetters gehad. Net toen we bij de auto waren begon het echt te regenen.
Daarna nog even een bakkie met vlaai gedaan in de AGR Experience, kom ik nog een bekende vanuit een ander deel van het land tegen ook. Was wezen mountainbiken.
Op de terugweg aardig wat regen, dus fiets poetsen hoefde niet meer. :like:
Kortom, prima dagje weer.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

imarc
Forum-lid

Gebruikersavatar imarc 05 mar 2017 19:29

Na gisteren de profs aan het werk gezien te hebben, heb ik vandaag zelf de Strade Bianche in Italië gefietst. Voor onze crack Dumoulin lag het parcours er al vochtig bij, voor ons waren de witte paden één en al modderbende. Vanmorgen bij de start regende het al met een temperatuur van net 8°C. Op zich voor mij niet zo erg, ben geen koukleum. Na afgelopen maanden genoeg training in de benen was het goed te doen. Had 25mm Conti's All Seasons gemonteerd en geen lek gehad, er stonden er overigens genoeg aan de kant met panne. Ik denk dat het zo'n 75% van de dag heeft geregend, dus dit is met recht een heroïsche editie. Alle klimmen waren goed te doen, de enige echte kuitenbeiter vond ik die vlak voor de finish in Siena.

kevin32
Forum-lid

kevin32 05 mar 2017 19:34

DDX schreef:Vandaag de hetiskoers Strade Bianche Noord Holland gereden.
Was best leuk zo stukjes onverhard, alleen de Zuiderkwelweg (die we 2 keer hebben gedaan) lag er op sommige punten glibberig bij.
Voelde paar keer m'n achterwiel wat wiebelen, paar man ook onderuit.
Uiteraard op fiets heen en terugweg nog even stukje aan vast geplakt.
Beetje verkeken op de regen tegenwind, goed koud en na afloop 20 minuten opwarmen onder de douche.
208km en nu morgen onder het mes en een verplicht rustweekje.

https://www.strava.com/activities/888949772
208 km met Bijna 30 gem respect ik mag blij wezen als ik na 2 uur fietsen boven de 28.5 zit met deze windkracht vandaag

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 05 mar 2017 19:40

Was een bezige bij dag qua fietsen.. eerst vanochtend 30 km met mijn vrouw op de MTB en vanmiddag zelf nog een rondje gedaan. Alleen veel te warm gekleed achteraf :-(

Afbeelding

Plaats reactie