Gelukkige greep Daniel in (een foto van een lege plank lag al klaar)
Ik zie trouwens heel leuke dingen voorbij komen. Soms maken mensen het zich op dit soort dagen veel te moeilijk.
Een goede kaasfondue is niks mis mee. Sterker HEERLIJK! Dat geldt ook een goede runderstoof. Mogen ze mij voor wakker maken!
Everzwijn stoof doe ik dan juist het liefst met pappardelle zoals ze dat in Toscana eten. Door m'n fietstochten (L'Eroica) daar is dit een van mijn favoriete gerechten geworden!
Op m'n kookblog (niet commercieel) het recept van PAPPARDELLE AL RAGU DI CINGHIALE (pasta met everzwijn)
http://gerardkookt.blogspot.com/2017/06 ... hiale.html
Wij doen niks met de kerstdagen. Dan eet ik zoals gewoon en dat is al bijzonder genoeg.
Kerstavond vieren we wel maar daarna wil ik niemand meer zien tot 1 januari.
Kerstavond:
Zelf gemaakt stoer brood in flinter dunne plakjes met een proeverij van olijfolie en zout (zwart, roze, grijs)
Als voorgerecht een proeverij met 4 mini's (soort amuse+): 1 met vlees, 1 met gevogelte, 1 met vis en 1 met groente
Hoofd: Rosbief, stoofperen (met port), appelmoes (3 soorten appel, kaneel rozijnen), aardappelfiguren (ben nog aan het testen) groene salade, 1 warme groente en 2 sauzen (beide in test)
Dessert: semifreddo in de vorm van een kerstboom met een garnituur van gedroogd fruit, gekaramelliseerde walnoten en chocolade schilfers.
Koffie met bonbons (meestal maak ik ze zelf maar als er in het kerstpakket mooie zitten gebruik ik die) en een likeurtje
Daarna tief ik iedereen de deur uit en wil ik ze pas zien in het nieuwe jaar
Sowieso spannende week met de nieuwe katten die volgende week komen
De kerstboom semifreddo vorige week getest. Niks aan doen is een 8,7! (voor hoger gaan is doorgaans lager eindigen)