Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat gaat of heeft de fietsforum renner gegeten vandaag.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 dec 2023 19:14

daniel1975 schreef: 16 dec 2023 17:59 @rene: eet smakelijk…… :roll:
ColumsbusMJ schreef: 16 dec 2023 17:20 Krijgen we een foto van de plank?
Liever van de hapjes die erop liggen ;-)
Gelukkige greep Daniel in :mrgreen: (een foto van een lege plank lag al klaar)
410907281_10226575599469806_6971824571412694683_n.jpg
Ik zie trouwens heel leuke dingen voorbij komen. Soms maken mensen het zich op dit soort dagen veel te moeilijk.
Een goede kaasfondue is niks mis mee. Sterker HEERLIJK! Dat geldt ook een goede runderstoof. Mogen ze mij voor wakker maken!
Everzwijn stoof doe ik dan juist het liefst met pappardelle zoals ze dat in Toscana eten. Door m'n fietstochten (L'Eroica) daar is dit een van mijn favoriete gerechten geworden!
Op m'n kookblog (niet commercieel) het recept van PAPPARDELLE AL RAGU DI CINGHIALE (pasta met everzwijn)
http://gerardkookt.blogspot.com/2017/06 ... hiale.html

Wij doen niks met de kerstdagen. Dan eet ik zoals gewoon en dat is al bijzonder genoeg.
Kerstavond vieren we wel maar daarna wil ik niemand meer zien tot 1 januari.

Kerstavond:
Zelf gemaakt stoer brood in flinter dunne plakjes met een proeverij van olijfolie en zout (zwart, roze, grijs)
Als voorgerecht een proeverij met 4 mini's (soort amuse+): 1 met vlees, 1 met gevogelte, 1 met vis en 1 met groente
Hoofd: Rosbief, stoofperen (met port), appelmoes (3 soorten appel, kaneel rozijnen), aardappelfiguren (ben nog aan het testen) groene salade, 1 warme groente en 2 sauzen (beide in test)
Dessert: semifreddo in de vorm van een kerstboom met een garnituur van gedroogd fruit, gekaramelliseerde walnoten en chocolade schilfers.
Koffie met bonbons (meestal maak ik ze zelf maar als er in het kerstpakket mooie zitten gebruik ik die) en een likeurtje

Daarna tief ik iedereen de deur uit en wil ik ze pas zien in het nieuwe jaar :mrgreen:
Sowieso spannende week met de nieuwe katten die volgende week komen :mrgreen:

De kerstboom semifreddo vorige week getest. Niks aan doen is een 8,7! (voor hoger gaan is doorgaans lager eindigen)
407789378_10226533110047597_2646286679924155083_n.jpg

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 16 dec 2023 21:06

Als ik de papperdelle al ragù zie dan loopt mij het water uit de mond.
Vooraf bruschetta al pomodoro.
Simpel maar smaakvol.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 16 dec 2023 22:39

Inderdaad; de Italiaanse keuken is simpel maar briljant!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 dec 2023 09:34

Ja ja. Goeie vriend van mij had hier al alle soorten zelf gemaakte pasta gegeten en wilde eens zien hoe ik dat maak.
Dus ik - hoe passend - na een giro etappe een mini workshop pasta maken gegeven.
Diverse vormen laten maken en van een portie spaghetti een bordje pasta pangrattato gemaakt.
Klassiek voorbeeld dat heerlijk eten nauwelijks wat hoeft te kosten. En dat zelfs de broodkruimels transformeren in een delicatesse.

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 17 dec 2023 10:42

Haute Cuisine hier.
Ik durf bijna niet te vertellen dat we gisteren na het fietsen bij de Griek zijn gaan eten. Voelt als vloeken in de kerk 🤣
Dogma F

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 dec 2023 15:30

Pasta pangrattato is geen Haute Cuisien hoor ;)
........sterker dat is onderdeel van de Cucina Povera.
Dat begrip laat zich eenvoudig vertalen in povere keuken of wel de armeluiskeuken.

Pasta, knoflook, olie, paar ansjovisjes, paar chiliflaks en broodkruimels ipv Parmezaanse kaas. Want kaas is duur.
Sommige doen er dan toch kaas op en dat is zo jammer. De minimalistische puurheid van dit eenvoudig en belachelijk goedkope gerecht is briljant.

6 porties kan je maken voor onder de 5 euro! Ingrediënten gewoon in de Nederlandse supermarkt.

Ik weet gelijk wat ik morgen als lunch maak :mrgreen:

Als de bloemkool in de aanbieding is snij je die in plakken en even grillen en serveer je die erbij..........heb je gewoon voor heel weinig een feestmaal!

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 17 dec 2023 20:45

Ik heb dit topic jaren geleden gevolgd en 1 van mijn “eten bladwijzers” was deze. Dank voor het omhoog schoppen Gerard.
Ik ga deze week http://gerardkookt.blogspot.com/2017/06 ... -oven.html eens proberen. Ik denk dat ik er een knoflookvariant van maak.
older Budweiser

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 dec 2023 17:32

Tip: als je die broodjes met knoflook ga maken:
Rasp knoflookteentjes met een gemberrasp. Dan wordt het ragfijn. Kost 2-3 euro zo'n ding.

Dan zijn er twee opties. Je doet de knoflookmeuk door het deeg. HEEL GOED KNEDEN DAN!!!
Of door de olie waar je je pan mee invet.

Zelf:
De kids (dochter en vriend) komen eten en ik heb oma's gehaktballen gemaakt en maak daar andijviestampot bij.
Ook geen Haute Cuisien maar zo, zo, zo lekker!

Ik moest een paar uur werken vandaag dus geen toetje gemaakt :o
Ga voor gekocht simpel (en ik vind ze stiekem best wel lekker) : Bros choco mousse
Als ik zelf mousse maak is anders maar HEY.........het is maar dinsdag :D

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 19 dec 2023 17:44

Of een beetje broccoli met aereppel en zalm ( als ik het weg krijg ) . Anders wat beschuit met thee en een flesje vruchten medische drinkvoeding. En misschien wat ijs toe ( ook zoet ).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 dec 2023 10:51

Net rub staan maken voor kerstavond.
Vanavond komt een goede vriend eten waar ik veel klassiekers en cols mee heb gereden.
Alvast een klassieker gemaakt: stroganoffsaus maar de wodka vervangen door cognac en van die gerookte Spaanse paprikapoeder gebruikt.

Die gast is alleen en die trakteren we even op een kerstavond. Dus ga zo nog wat dingen knutselen zoals scampi in tomatenroomsaus.
Nog even een rollade knopen en rubben (andere dan hierboven)
stoofpeertjes en appelmoes gemaakt, Gewoon krieltjes en boontjes erbij en als klapstuk een semifreddo.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 22 dec 2023 14:51

Ik heb in een restaurant gewerkt met een authentiek Italiaanse keuken. En wij deden de scampi in tomaat roomsaus altijd met een scheutje sambucca. Even flamberen, flink knoflook en een scheutje witte wijn. Was een tophit!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 dec 2023 15:08

Ik heb ook daar cognac gebruikt maar neem je tip graag mee voor een volgende keer.

Lekker met chiabatta erbij. Met zo'n stukje brood de cocotte uitvegen :mrgreen:

Plaats reactie