Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

soffatti
Forum-lid

soffatti 06 mar 2013 22:38

Vandaag heerlijk genoten van het w-w fietsen. :)
Op de terugweg een omweg van 1,5uur gemaakt zodat ik op bijna 3 uur totaal uitkwam vandaag.
Ook ik heb helaas geen douche op het werk :( maar wel staat mn racefiets op de kamer.....

Voor volgende week ziet het weerbericht er niet goed uit. :(

redmiller
Forum-lid

redmiller 07 mar 2013 19:06

Douchen doe ik op mijn werk en kleren houd ik daar. De fiets gaat in mijn lokaal.. lekker warm ;)

Ik fiets iedere dag 2x 40 minuten over 19 kilometer. Heerlijk!!! :)
En de horizon fietst mee, elke dag...

teamorange
Forum-lid

teamorange 10 mar 2013 10:57

hendrikjan schreef:Ik woon binnenkort op een afstand van zo een 25 km van mijn werk. Ik ben ook van plan om deze afstand wanneer het kan op de fiets te gaan doen. Kan je de woon werk km ook nog zinvol maken in de zin van trainingsarbeid? 2 keer 1 uur op een dag is volgens mij wel wat anders dan 1 keer 2 uur... Hoe kan je e.e.a. zo nuttig mogelijk laten zijn als je "traint" voor lange tochten zoals les trois ballons?
hendrikjan schreef:Fiets en kleding achterlaten / parkeren is niet het probleem... maar douchen..
Ik besef nu hoeveel geluk ik heb ...als ik op het werk aankom liggen mijn kleren al klaar, mijn handdoek...tandenborstel en deo etc.... en ik heb de keuze uit 20 douches. 30km enkel waarvan ik er 25 lekker kan doorknallen (als ik zin heb :) )
Elke morgen sta ik op om 5h45 om rond 6h20 te kunnen vertrekken... 's avonds rond 17h50 thuis.
Vanaf maart begin ik wel met extra duurtrainingen... zodat het vanaf mei geen probleem is om meer dan 6 uur op de fiets te zitten om enkele toertochtjes mee te pikken.
Dit werk goed voor mij, zolang ik af en toe eens een paar dagen rust om te herstellen .
Door met de fiets te gaan werken kom je snel boven de 10000km per jaar uit en dat merk je wel als je in de zomer lange toertochten maakt...in positieve zin ;)
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 10 mar 2013 18:26

Wat doe jij dan? 30 douches... damn das nog eens wat anders...
:winkthumb:

teamorange
Forum-lid

teamorange 10 mar 2013 19:07

hendrikjan schreef:Wat doe jij dan? 30 douches... damn das nog eens wat anders...
Tja in een chemisch fabriek ben je verplicht te douchen na je werk...vandaar. Maar je staat er niet bij stil dat dat niet overal zo is hé.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 11 mar 2013 15:06

Nou, vanwege enthousiasme vorige week 2x in korte broek gegaan, maar gisteravond in volle winteroutfit vond ik het toch niet erg om weer thuis te zijn. Maar 17 km gefietst, pal tegen de wind in, aangenaam was anders.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 11 mar 2013 21:01

Bij mij op kantoor hebben ze twee jaar geleden twee paar super nette douches gerealiseerd, de oude douche was een goor schimmel hok geworden. Maar ja, het helpt natuurlijk ook als de directie zelf ook van sporten houdt en zelf ook wel eens naar kantoor fietst.

Vandaag heb ik dan ook maar weer eens gebruik gemaakt van de douches. Ik was van ochtend naar de carpool plek was gefietst (28km) om na het werk op mijn gemak naar huis te fietsten (76km). In de ochtend was het aardig fris, inhet donker terug was het toch een tikje erger maar omdat ik grootste gedeelte met de wind mee heb gereden viel het nog wel mee. Aan het einde van de rit begon het steeds meer te sneeuwen, gelukkig was geen natte sneeuw.
enjoy the ride

archon
Forum-lid

archon 12 mar 2013 08:49

Dat viel niet mee vanmorgen, ik zag de snelheid af en toe tot ondere de 20 km per uur zakken. Als het zwaar is probeer ik vaak een berg te visualiseren die ik aan het beklimmen ben. Ik had vanmorgen toch echt af en toe beelden van de redoute voor me, het was echt harken.

soffatti
Forum-lid

soffatti 12 mar 2013 10:13

Vanochtend getwijfeld tussen fiets of auto. Hier geen sneeuw dus toch warm aangekleed op de fiets naar het werk gegaan.
De warme kop koffie bij aankomst deed me goed. :) Vanmiddag weer terug....

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 13 mar 2013 20:29

Vandaag weer eens de auto op 1/3de van de route gezet en daarna naar het werk en terug naar de auto gefietst, dus ongeveer 80km weer weg getikt 8-) .

Het was aardig fris maar met de juiste kleding is alles te doen. Het waaide ook niet al te hard dus dat viel ook weer eens mee, wat mooi mee genomen was toen ik s' ochtens weer eens lek ree. Ik heb het lek geprobeerd te plakken alleen het was zo koud dat zelfs de Parktool patch niet plakte ;) . Daarom maar een nieuwe binnen band erin gedaan, de boel opgepompt en verder gereden.

Ik had vandaag mijn volledige Assos winterpak (851 Airjack, Winter LL e.d.) maar weer eens van stal gehaald, enige nadeel is dat je 3 handschoenen over elkaar heen aan moet doen wat niet altijd even handig is. Met de Neckprotector en de 607 muts maak ik dan een soort van balaclava, enige nadeel is wel dat de boel langzaam verschuift.
enjoy the ride

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 13 mar 2013 21:34

ik kan al de hele week niet woon-werk fietsen, en volgende week ook maar beperkt en de week daarna ook....

Dat is erg slecht voor mijn omgeving!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

bmiller
Forum-lid

bmiller 14 mar 2013 10:41

In mijn regio in de ochtend heel mooi weer eigenlijk.
Alleen de laagstaande zon is gevaarlijk.

Zo bleek gisteren bij een rotonde. Werd bijna aangereden en kon uitwijken, maar viel wel.
Stond zo op en voelde geen pijn niets. Echt mazzel. Fiets een paar kleine krasjes.
De bestuurder was ook geschrokken, maar was behulpzaam.
Samen besloten het erbij te laten omdat we beide geen schade zagen.
Bij thuiskomst toch even beter kijken. Blijkt er net boven mijn standaard (gemonteerd naast het achterwiel) een scheur in het frame te zitten.
Dom dom dat ik dan toch geen gegevens heb gevraagd.
Gelukkig noemde de man wel waar hij werkte, dus vanmorgen hem opgezocht en alsnog een schadeformulier ingevuld.

Nu afwachten hoe en of het gerepareerd kan worden. Maar was eigenlijk al blij dat de bestuurder alsnog mee wilde werken.
Toch zonde van de Cube hyde pro van anderhalf oud.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Plaats reactie