Pagina 42 van 97

Re: Giro 2023

Geplaatst: 14 mei 2023 09:02
door lugosi
Kiekeboe schreef: 13 mei 2023 20:39 Morgen gaat Roglic maximaal 25 seconden verliezen op Evenepoel.
Iets zegt me dat deze uitspraak vandaag nog een paar maal gequote gaat worden.

Re: Giro 2023

Geplaatst: 14 mei 2023 09:03
door lugosi
daniel1975 schreef: 13 mei 2023 17:28 Als je mij kent weet je dat ik altijd al een hekel heb gehad aan veel ITT-kms in een grote ronde.
Vind het gewoon niet leuk. 1 is genoeg imho. Staat los van RE ;-)
Tijdrijden is prachtige discipline, mooi om naar te kijken. Prachtige rondes in de periode Indurain. Helemaal niet saai.

Re: Giro 2023

Geplaatst: 14 mei 2023 09:16
door raven14
+1, geen seconde vervelend. En als we het over de zoektocht naar de meest complete renner hebben, is het een must om voldoende tijdritkilometers in het parcours te verwerken. Dat dat dan ten koste van de spanning gaat, dat zullen we deze Giro nog wel eens zien. So far so good.

Re: Giro 2023

Geplaatst: 14 mei 2023 09:44
door i-mac
Ik had liever een gewone tijdrit zien vervangen worden door een ploegentijdrit. De harmonie die daarmee gepaard gaat, is dikwijls prachtig om zien. Als ploeg moet je perfect op elkaar afgestemd zijn.

Re: Giro 2023

Geplaatst: 14 mei 2023 09:52
door El Pistolero
Mijn trainer zei altijd andere fiets andere discipline.

Re: Giro 2023

Geplaatst: 14 mei 2023 10:02
door Ernie C.
Ik sla de tijdritten standaard over, alleen de laatste in een grote ronde als de top 10 gestart is, kijk ik.

Van zo'n rit aan het begin of halverwege kijk ik de uitslag wel op internet en ga ik iets leuks doen.

Re: Giro 2023

Geplaatst: 14 mei 2023 10:03
door i-mac
El Pistolero schreef: 14 mei 2023 09:52 Mijn trainer zei altijd andere fiets andere discipline.
Op het eind van een ronde wint hij die het beste is op alles specialiteiten.

Re: Giro 2023

Geplaatst: 14 mei 2023 10:13
door daniel1975
Ernie C. schreef: 14 mei 2023 10:02 Ik sla de tijdritten standaard over, alleen de laatste in een grote ronde als de top 10 gestart is, kijk ik.

Van zo'n rit aan het begin of halverwege kijk ik de uitslag wel op internet en ga ik iets leuks doen.
Ik zit er hetzelfde in. Zal wellicht de laatste 3-4 vanmiddag wel zien als ik niets anders te doen heb, maar is weinig boeiend.
Ik kijk voor de koers, het spelletje. Daarom zijn finales als gisteren die je niet verwacht zo leuk, en zijn TT’s en veel te lange bergritten saai.

Re: Giro 2023

Geplaatst: 14 mei 2023 12:25
door Klein_Verzet
In het hoge noorden woont een Fin die heel nauwkeurig aan de hand van GPS-trackers de klimtijden van de renners meet; ook zijn geometrie betreffende afstand en hellingsgraad is van Zwitserse precisie:

ammattipyöräily@ammattipyoraily
I CAPPUCCINI (1.70 km, 11.71 %, 199 m)
2019 | 5:44 | Roglic,Fuglsang,A.Yates
| 6:23 | Lutsenko

2023 | 5:16 | Roglic
| 5:17.5 | T.G.Hart
| 5:19 | G.Thomas
| 5:22 | Almeida,Evenepoel,Caruso
| 6:11 | Healy
https://twitter.com/ammattipyoraily/sta ... 9596425222
Die 5:16 van Roglic over 1,70km betekent een gemiddelde snelheid van 19,4 km/h. Om met die snelheid een helling van 11,71% op te stormen bij een gewicht van ca. 64kg moet een vermogen geleverd worden van:
P(64kg)=491.90w. Dit komt uit op zo'n P=7,7w/kg. Zou Roglic dit puur op aerobe verbranding hebben gedaan dan zou dat 95,5 ml/kg/min aan zuurstof kosten; uiteraard gaan daar wat millimeters vanaf vanwege de anaerobe energievoorziening.

Re: Giro 2023

Geplaatst: 14 mei 2023 12:44
door JPAR
Vandaag weer voor Evenepoel of toch Almeida, Roglic, Kung of misschien zelfs Thomas? Wat denken jullie?

Re: Giro 2023

Geplaatst: 14 mei 2023 13:03
door el_loco
Misschien dat de regen ook een rol gaat spelen. Hoeveel risico durf je te nemen in de bochten. Dat kan echt wel flinke tijdwinst danwel -verlies betekenen. Normaal gesproken zal Evenepoel wel gaan winnen, maar stiekem hoop ik op Thomas.

Re: Giro 2023

Geplaatst: 14 mei 2023 14:10
door lugosi
Klein_Verzet schreef: 14 mei 2023 12:25 ...

2023 | 5:16 | Roglic
Dit komt uit op zo'n P=7,7w/kg. Zou Roglic dit puur op aerobe verbranding hebben gedaan dan zou dat 95,5 ml/kg/min aan zuurstof kosten; uiteraard gaan daar wat millimeters vanaf vanwege de anaerobe energievoorziening.
Een paar jaar geleden werden er zaken geinsinueerd wanneer een renner 7.4W/kg haalde; wat bedoelt die Fin dan?