Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 06 jun 2013 22:39

Nog even een paar foto's dan :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

brian
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 12 sep 2008 23:39

brian 09 jun 2013 12:30

@Roeske

Hoe snel is je fiets geleverd? Hoe bevald de SL?
(2013) Engadin Radmarathon, Oetztaler Radmarathon, Charly Gaul
(Fiets) Cervelo R3

Gilly
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mei 2013 23:28

Gilly 09 jun 2013 23:29

Sinds vorige week eindelijk mijn Canyon Ultimate CF SLX binnen! Het is echt een superfietsje! Ben er superblij mee:D.

Door het goede weer vandaag weer een stukje gaan rijden met de jongen die mijn fiets in mekaar heeft gezet. Wilde eigenlijk vandaag erop gaan koersen, maar had te weinig kilometers gedraaid op de Canyon om er echt aan te wennen(stuurgedrag dan vooral). Hierdoor maar een duurtraining gedaan. Onder het ritje waren we lekker aan het ouwehoeren totdat we een drempel passeerde en een duidelijke 'krak' van mijn zadelpen vandaan kwam. Het zekere van het onzekere genomen en maar even gekeken waar deze vandaan zou kunnen komen. Rondom de zadelpen was niets te bekennen, maar toen we hem losdraaide zagen we een duidelijke scheur van een cm of 2 in het frame(links naast de 'inkeping' op de afbeeldingen).

De zadelpenklem had een maximaal aandraaimoment van 5nm en deze is ook aangedraaid tot aan 5nm, dus daar kan het niet aan liggen(niet met die goedkope momentsleutel van Canyon maar met een professionele van BBB). Daarnaast heb ik waar de zadelpen het frame ingaat en de zadelpen goed ingesmeerd met de bijgeleverde montagepasta, dus daar kan het ook niet aan liggen. De snelheid waarmee we de drempel passeerde bedroeg 30km/h en het was geen drempel waar je 'vol op knalt', maar meer een lopende. Dus daar kan het ook niet aan liggen....

Afbeelding
Afbeelding

Het kan niet zo zijn dat een fiets van ruim 4400 euro bezwijkt op een drempel waar je met 30km/h op rijdt. Morgen maar eens bellen met Canyon service center. Zal wel nieuw frame worden, maar heb op deze fiets al meer dan 4 maanden moeten wachten, ben benieuwd met wat voor oplossing ze komen.

Zag net op facebook van Canyon dat er nog iemand het probleem heeft, dus wellicht zit het probleem in de mal.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 09 jun 2013 23:41

Ai , ik heb met je te doen, zo lang wachten en dan dit !!
Velen zullen ongetwijfeld je verhaal volgen hier
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 09 jun 2013 23:42

Oei zure sessie. Ze hebben het bij Canyon dit jaar niet op orde lijkt wel. Late levering van de CF SLX en de Speedmax. En dan dus ook nog kwaliteitsproblemen. Hopelijk wordt je snel geholpen.

Nog kort over de Canyon momentsleutel je kan beter die gebruiken dan een goedkoop model van BBB. Die laatste was paar jaar geleden een soort mega budget model van een groothandel. Vergelijkbaar model geijkt. Dit zat er zo'n 30% te hoog met het aandraai moment. Niet echt lekker dus.
De Canyon momentsleutel is daarentegen altijd goed accuraat om dat het op buigingsprincipe werkt. Niet de meest high tech methode maar wel betrouwbaar.

Carbon montagepasta dient er trouwens juist voor dat je minder aandraaimoment hoeft te gebruiken dan het maximaal opgegeven moment. Dus daarmee kan je het materiaal beter beschermen tegen over aandraaien.

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 09 jun 2013 23:47

Ik had een paar weken geleden ook een scheur in mijn Aeroad 2012 frame.
Ik heb mijn fiets toen naar het service center in Utrecht gebracht.
2 weken later kon ik een nieuw opgebouwde Aeroad 2013 ophalen.
Hoop voor jou dat het ook zo snel geregeld is.

Gilly
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mei 2013 23:28

Gilly 09 jun 2013 23:51

Nee, die momentsleutel heb ik speciaal voor deze fiets aangeschaft omdat carbon zeer kwetsbaar is. En voor 80 euro mag je toch wel enigzins kwaliteit verwachten van een momentsleutel mag ik hopen?

Ik heb de BBB BTL-73 gekocht.

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 10 jun 2013 01:51

Hoever zat de zadelpen in het frame?

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 10 jun 2013 08:20

GoldenRatio schreef:Hoever zat de zadelpen in het frame?
En wellicht ook handig te weten: hoe zwaar heb je?

Gilly
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mei 2013 23:28

Gilly 10 jun 2013 11:18

jsprbcn schreef:
GoldenRatio schreef:Hoever zat de zadelpen in het frame?
En wellicht ook handig te weten: hoe zwaar heb je?
De zadelpen zit zeker nog voor 7 cm in het frame(heb de nieuwe vcls post 2.0, dus die kun je niet afzagen)

Ik ben 66 kg, dus dat lijkt me ook geen probleem voor het frame......

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 10 jun 2013 11:22

jsprbcn schreef:Nog even een paar foto's dan :-)
Een paar foto's zonder lelijk instagram filter zou ik leuker vinden! :)

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 10 jun 2013 11:59

sjoerdth schreef:
jsprbcn schreef:Nog even een paar foto's dan :-)
Een paar foto's zonder lelijk instagram filter zou ik leuker vinden! :)
Ik heb nog geen tijd gehad om met mijn dSLR en fiets op stap te gaan, dus je zult het nog even met de lelijke Instagrammetjes moeten doen voor nu 8-) 8-) :lol: :lol:

Plaats reactie