Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

perik
Forum-lid

perik 22 dec 2008 17:47

SpEric schreef:zo kwam het op mij over, misschien gezien andere posts die ook dat gevoel oproepen van jou. Maar, dan kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Als laatste, die vork, je hebt staal en je hebt staal. Bijna elke willekeurige vork met een stalen stuurbuis weegt bijna 600 gram. Door het speciale materiaal is dat hier niet zo en is die vork erg stijf in de buis en met een laag gewicht. De enige die die lichtere vorken maakt met een metalen ( alu) stuurbuis, is Trek.
Uiteraard is de 3T vork mooi, zeker als je ook de 3T componenten op je fiets erbij monteert.
de funda vork is alleen is minder makkelijk op maat te maken, of achteraf op maat je maken. Das misschien het enige minpunt, zeker voor de thuisklusser.

Anyway, laat eens weten wat jij van de S1 vindt als je erop gereden hebt, of de S2. Of de ... :)
Ik ben benieuwd en wachtin spanning af.

SpEric: Geloof het of niet mijn opmerking over die mooie upgrade was positief bedoeld! Als er door een aantal mensen hozanna en amen wordt geroepen dan krijg ik nog wel eens de neiging om een beetje tegengas te geven door mijn mening er ook maar tussen te gooien. Misschien dat dat af en toe een beetje zwart/wit overkomt. Maar ik probeer wel duidelijk te zijn en e.e.a. te onderbouwen. Als je me zou kennen zou je wellicht vinden dat ik een vrolijke kerel ben. ;) Zoek er niet een bepaalde negatieve (neerbuigende) insteek achter, zou ik zeggen.

speric
Forum-lid HC

speric 25 dec 2008 17:26

Prima deLuxe.. !! en .. een vrolijk kerstfeest.

marcobos
Forum-lid

marcobos 27 dec 2008 10:43

De mogelijke problemen bij een bepaalde combinatie frame en wielset blijft cervelo achtervolgen. Na eerdere mogelijke problemen met de zipp sub 9 en de p3 en p4, blijkt nu ook de nieuwe S3 te zorgen voor moeilijkheden. Het schijnt dat bij bepaalde wielsets de spaken tegen de liggende achtervork komen. Bepaalde wielsets van Mavic, Fulcrum en Hed zouden voor problemen kunnen zorgen. Op de site van cervelo staat een (zeer beperkte) tabel.

roger
Forum-lid

roger 27 dec 2008 11:11

Dat is toch eigenlijk niet normaal dat zo'n merk geen frame bouwt waar maar een beperkt aantal wielsets in past.
Dit geeft mij toch te denken bij het aanschaffen van een nieuwe cervelo,terwijl ik nu zeer tevreden ben met mijn SLC-SL.
Hier passen overigens mijn verschillende wielsets wel in stel je voor zeg koop je een setje mooie wielen en passen ze dan niet.
I live to ride,I ride Passoni

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 27 dec 2008 17:21

Grappig hoe Cervelo het passingsprobleem omschrijft op hun site. Tja, je kan ook gewoon toegeven dat je een fout hebt gemaakt.

roger
Forum-lid

roger 27 dec 2008 17:30

litespeed schreef:Grappig hoe Cervelo het passingsprobleem omschrijft op hun site. Tja, je kan ook gewoon toegeven dat je een fout hebt gemaakt.

Tja,dan hebben ze daar wel goede marketing mensen zitten,maar dit bij zo'n duur frame???
I live to ride,I ride Passoni

casran
Forum-lid HC

casran 27 dec 2008 19:15

Ik hou dit ook even in de gaten, want stond nu net op het punt een S3 te bestellen. Ik wil in mijn S3 voornamelijk rijden met Zipp wielen (custom 303 met Tune naven, 808's, Zipp alu wielen en met Lightweights), en veronderstel dat zeker de Zipp's ok zijn... momenteel staat enkel de Zipp 900 disc erbij, al denken wellicht maar weinig gebruikers aan die disc als ze een S3 kopen. Even afwachten dus...

Compatibiliteitsproblemen heb je tegenwoordig constant met fietsen. Ik kwam onlangs te weten dat Isaac's mtb-frame niet eens een deftige breedte van mtb-band kan verdragen :s Probleem is overigens verholpen op de '09 versie.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ludo
Forum-lid

ludo 27 dec 2008 19:37

C a s r a n schreef:Ik hou dit ook even in de gaten, want stond nu net op het punt een S3 te bestellen. Ik wil in mijn S3 voornamelijk rijden met Zipp wielen (custom 303 met Tune naven, 808's, Zipp alu wielen en met Lightweights), en veronderstel dat zeker de Zipp's ok zijn... momenteel staat enkel de Zipp 900 disc erbij, al denken wellicht maar weinig gebruikers aan die disc als ze een S3 kopen. Even afwachten dus...

Compatibiliteitsproblemen heb je tegenwoordig constant met fietsen. Ik kwam onlangs te weten dat Isaac's mtb-frame niet eens een deftige breedte van mtb-band kan verdragen :s Probleem is overigens verholpen op de '09 versie.

yep maar isaac heeft dit probleem mooi opgelost door bijna de volledige stock aan dump prijzen te verkopen.

tiest
Forum-lid HC

tiest 27 dec 2008 20:02

ludo schreef:
yep maar isaac heeft dit probleem mooi opgelost door bijna de volledige stock aan dump prijzen te verkopen.

En dus nog steeds frames te verkopen waar maar een 2.0 bandje in past. En wie wil dat nou nog.

ludo
Forum-lid

ludo 27 dec 2008 21:11

Een heel regiment,naar ik vernomen heb. weliswaar allemaal recreanten , maar toch??

casran
Forum-lid HC

casran 27 dec 2008 21:15

Afin, 't gaat hier niet over Isaac. Maar ik wou het als voorbeeld even aanhalen om te tonen dat dit S3-probleem kleiner is dan een reeks andere problemen van compatibiliteit van andere merken (kan nog zo'n reeksje opnoemen).

Ondertussen postte op Weight Weenies een Zwitser, die zijn S3 al heeft (!), dat hij hoegenaamd geen problemen heeft met zijn Zipp 404's (met DT Swiss naven) en zijn Lightweights. Hij zegt dat het probleem heel beperkt zou zijn.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 27 dec 2008 21:34

C a s r a n schreef:Hij zegt dat het probleem heel beperkt zou zijn.

Op de Cervelo-site staat een aantal wielen genoemd waar mogelijk problemen mee zijn; waaronder de Bora's en Fulcrum Zero's.

Plaats reactie