Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Schum
Forum-lid

Schum 16 mar 2014 09:42

IWC schreef:
Schum schreef:De band zal je bedoelen?
Is maar voorlopig. Ze hadden een Conti 4000S 25 te kort en er ligt voorlopig een Force24 op.
Force is normaal een achterband van het duo Force-Attack

nee, ik doel op de snelspanner...
Ja, klopt!
Toen ik de fiets ging halen zat er een Swalbe voorband in maar ik verkies dan liever een Conti Force tot de 4000s binnen is.
Het was behoorlijk laat en alle techniekers van de zaak waren al vertrokken.
De eigenaar heeft zich blijkbaar vergist bij het monteren van het wiel. De band zit bij het draaien van het wiel dan wel in de juiste richting.
Ikzelf had het nog niet opgemerkt omdat ik pas zaterdagnamiddag alles nog eens flink kon nazien en naar mijn wensen kon aanpassen. Toch bedankt voor de tip ;)

rob86
Forum-lid

rob86 17 mar 2014 09:26

Al het overige gelijk, hoeveel bedraagt het stuur-zadel hoogteverschil tussen een CAAD10 maat 52 tegenover een 54? Het balhoofd is 2CM verschil dus ik veronderstel bij gelijke zadelhoogte dat het nettoverschil 2CM bedraagt onafhankelijk van de seat tube lengte. Correct?

lowermate
Forum-lid

lowermate 17 mar 2014 12:56

soekieakker schreef:En zo is hij geworden:
Ziet er strak uit. Persoonlijk vind ik het wel mooi als er iets van een kleurtje in het frame zit.
Cannondale Synapse Ultegra

lowermate
Forum-lid

lowermate 17 mar 2014 13:11

wimm schreef:Mijn nieuwe aanwinst.
Afbeelding
Mooi !
Al mee gefietst ?

Zelf ben ik eerder dan verwacht ook eigenaar van een nieuwe Synapse.
Bij de bestelling een kleine maand geleden werd gezegd dat de fiets er op zijn vroegst begin mei zou zijn.
Afgelop zaterdag werd ik door de FM gebeld. Hij was er al :D
Zoveel eerder had ik echt nooit verwacht. 1 minpuntje. Toch even wachten tot de 25e maart (payday).

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 17 mar 2014 14:09

lowermate schreef:
Afbeelding
Mooi !
Al mee gefietst ?

Bij de bestelling een kleine maand geleden werd gezegd dat de fiets er op zijn vroegst begin mei zou zijn.
Zoveel eerder had ik echt nooit verwacht. 1 minpuntje. Toch even wachten tot de 25e maart (payday).
Bof! Amerikaanse fiets Amerikaanse oplossing = Creditcard ;-)

Schum
Forum-lid

Schum 17 mar 2014 16:07

....
Laatst gewijzigd door Schum op 04 apr 2014 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

wimm
Forum-lid

wimm 17 mar 2014 17:12

lowermate schreef:
Afbeelding
Mooi !
Al mee gefietst ?

Hallo lowermate,

Gisteren een rondje van 60km mee gefietst. En ik kan je zeggen, het is een wereld van verschil met mijn vorige synapse. Hij is stijver en directer. Zoals vaak gezegd wordt, elke trap is raak.
Fijn om te horen dat de fiets van jou er ook al is. Ik hoop dezelfde positieve geluiden van jou binnenkort te horen.

lowermate
Forum-lid

lowermate 18 mar 2014 16:34

haaldoor schreef:
lowermate schreef:
quote]

Mooi !
Al mee gefietst ?

Bof! Amerikaanse fiets Amerikaanse oplossing = Creditcard ;-)
Yep. Is waar ook. Ik gebruik hem zelden dus was even vergeten dat ik hem had maar deze keer maar gebruiken :D

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 19 mar 2014 12:54

Bij behoorlijke belasting heb ik een soort van kraak (lijkt uit de crank te komen).

Van het weekend had ik koers en dan kraakt hij voornamelijk bij staan en dan vooral als ik kracht op de rechter crank zet. Vanmorgen heb ik een klein rondje gefietst en bij duurtempo is er niets aan de hand.

Zijn dat waarschijnlijk de BB30 lagers of moet ik het ergens anders zoeken?

IWC
Forum-lid

IWC 19 mar 2014 14:42

rob86 schreef:Al het overige gelijk, hoeveel bedraagt het stuur-zadel hoogteverschil tussen een CAAD10 maat 52 tegenover een 54? Het balhoofd is 2CM verschil dus ik veronderstel bij gelijke zadelhoogte dat het nettoverschil 2CM bedraagt onafhankelijk van de seat tube lengte. Correct?
niet helemaal

het verschil in stackhoogte is wat je moet bekijken, in dit geval 1.7 cm

(bij de 52 zit het bracket 3 mm lager)

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 19 mar 2014 20:12

Bij behoorlijke belasting heb ik een soort van kraak (lijkt uit de crank te komen).

Van het weekend had ik koers en dan kraakt hij voornamelijk bij staan en dan vooral als ik kracht op de rechter crank zet. Vanmorgen heb ik een klein rondje gefietst en bij duurtempo is er niets aan de hand.

Zijn dat waarschijnlijk de BB30 lagers of moet ik het ergens anders zoeken?
Gewoon slecht gemonteerde lagers (als ze nog heel zijn). Met gereedschap van parktool lagers verwijderen, heel veel vet en daarna weer inpersen. Zou de kraak weer een half jaartje weg moeten blijven.
Werk dat niet, lagers er weer uit. boel volledig ontvetten en contactvlakken lagers met bracketpot en trapas insmeren met spleetvullende loctite en het geheel weer monteren.

KNJ
Forum-lid

KNJ 19 mar 2014 20:26

Nu we toch over lagers bezig zijn, mijn bb30 lagers zijn aan vervanging toe

Keuze tussen gewone lagers (fsa) of ceramische (cbear), merkbare verschillen in de praktijk?
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red

Plaats reactie