Pagina 412 van 1091

Geplaatst: 27 dec 2008 21:50
door roger
litespeed schreef:
C a s r a n schreef:Hij zegt dat het probleem heel beperkt zou zijn.

Op de Cervelo-site staat een aantal wielen genoemd waar mogelijk problemen mee zijn; waaronder de Bora's en Fulcrum Zero's.

Zo wordt je wel erg beperkt in je wielkeuze toch??

These mentioned wheel sets are recommended in combination with the S3.

The S3 is the most aerodynamic road bike, Cervélo ever produced. Therefore we recommend using Aero wheel sets.

As the tolerances are very tight, not every wheel will fit the S3 Frame. Especially wide spoked wheels can interfere with the chain stay.

Manufactuer Model
Blackwell Disc
Bontrager Aeolus
HED 2008 Jet (all)
H3, all
2008 Stinger 50
2008 Stinger 60
2008 Stinger 90
Mavic Cosmic Carbone Ultimate
Cosmic Carbone SL
Reynolds DV66 2008/09
DV46 2008/09
Disc TT
Topolino
C19
Zipp
900 disc


The below mentioned wheels are very tight fit. It depends on the use and on the weight of the rider whether these wheels will interfere with the chain stays.

Manufactuer Model Notes
Campagnolo Bora Ultra Two <2mm spoke/chain stay clearance
Fulcrum Speed XLR <2mm spoke/chain stay clearance
Speed XLR (new hub) <2mm spoke/chain stay clearance
Zero <2mm spoke/chain stay clearance
HED 2009 Jet (all) <2mm spoke/chain stay clearance
2009 Stinger 50 <2mm spoke/chain stay clearance
2009 Stinger 60 <2mm spoke/chain stay clearance
2009 Stinger 90 <2mm spoke/chain stay clearance
Zipp Sub 9 disc, '09 model rider weight/riding style dependant


The below mentioned wheels do not fit the S3.

Manufactuer Model
Campagnolo Hyperon
Mavic R-Sys


Wheels which are not added to the list should be checked with your dealer.

We will update the list whenever we can.

Geplaatst: 28 dec 2008 00:26
door casran
Die lijst had ik ook al gezien uiteraard.

cervelo compatibiliteit / handleidingen

Geplaatst: 28 dec 2008 09:46
door veltecblx
Beste forum leden,

doordat bepaalde producten tegelijkertijd worden ontwikkeld ontstaan er af en toe compatibilteits problemen, zo passen niet alle wielsets in de S3 frames (ligt dit aan de wielen of het frame??)

op

http://www.veltec.com/Handleidingen

vinden jullie de meest actuele lijst (en overige handleidingen)

met vriendelijke groet

Veltec BLX BV

Geplaatst: 28 dec 2008 10:27
door casran
Interessant.

Blijkt dat de Sub9 dus zo goed als niet gaat (rood) in een P4, maar ook niet in een P3. En dat terwijl mijn (2008!) Sub9 wel in mijn P3 draait, weliswaar met beperkte vrijheid. Het gaat dus wel degelijk om de 2009 versie van de Sub9 die een probleem geeft.

Thx Veltec BLX

Geplaatst: 28 dec 2008 10:32
door litespeed
veltec blx schreef:zo passen niet alle wielsets in de S3 frames (ligt dit aan de wielen of het frame??)

Dat is mij te makkelijk. Als er nu, zeg eens, minstens 5 andere, grote fietsmerken compatibiliteitsproblemen hebben, ligt het wellicht aan de wielen. Zo niet, dan ligt het aan het frame.

Geplaatst: 28 dec 2008 10:35
door ldtriatleet
veltec blx schreef:Beste forum leden,

doordat bepaalde producten tegelijkertijd worden ontwikkeld ontstaan er af en toe compatibilteits problemen, zo passen niet alle wielsets in de S3 frames (ligt dit aan de wielen of het frame??)

op

http://www.veltec.com/Handleidingen

vinden jullie de meest actuele lijst (en overige handleidingen)

met vriendelijke groet

Veltec BLX BV


Bedankt voor deze handige lijst!

Waar moet je op letten als je zelf een wiel gaat bouwen die in een S3 moet passen? Als je bijv. een wiel om een Powertapnaaf heen wilt bouwen, welke soort velgen en spaken moet je dan gebruiken? (past een hoge / brede Powertapnaaf uberhaupt wel in een S3?)

Veltec levert zelf alleen complete Powertapwielen in Mavic Open Pro velgen. Ik neem aan dat die combinatie in een S3 past?!

Geplaatst: 28 dec 2008 11:30
door amclassic-fan
litespeed schreef:
veltec blx schreef:zo passen niet alle wielsets in de S3 frames (ligt dit aan de wielen of het frame??)

Dat is mij te makkelijk. Als er nu, zeg eens, minstens 5 andere, grote fietsmerken compatibiliteitsproblemen hebben, ligt het wellicht aan de wielen. Zo niet, dan ligt het aan het frame.


Precies en juist deze wielen zijn eigenlijk goed ontworpen, iig vanuit het oogpunt van de stijfheid. De spaken zijn zover mogelijk naar buiten geplaatst. Maar goed als de lijst met probleem gevallen niet groter wordt valt 't nog mee. Ik zie niet zoveel mensen in een S3 een setje Hyperon's steken.

Geplaatst: 28 dec 2008 11:38
door litespeed
De wielen met maar 2mm clearance (theoretisch!) lijken mij ook problematisch. Ik zou er in ieder geval niet mee rijden. Wat zijn de toleranties bij het bouwen van de wielen op centriciteit? En bij het bouwen van het frame op de binnenzijde van de chainstays? Die 2mm is dan weg voordat je er erg in hebt bij een keer flink aanzetten of het nemen van een 'stoepje' o.i.d.

Fulcrum Zero's en Campa Bora's zijn wel heel gangbare wielen (voor mensen die een S3 kopen).

Geplaatst: 28 dec 2008 13:22
door demonsternaar
nou, nog een probleem met de smalle achter brug van de slc-sl of de nieuwenaam S3 is, is als je een garmin heb gekocht ( net als ik ) en je kan niet op een goed manier je sensor plaatsen
de sensor arm zit te dicht op de spaken zodat het magneetje wat je op de spaken monteerd aan tikt tegen de sensor arm
omdat je ook je pedal magneet op het crank arm zit is deze niet op een anderen plaats te bevestingen
qua spaak ruimte heb ik genoeg over ,ik rij dan met zipp 404 en campa eurus wielen
dus de sonsor zit precies op de versmalde gedeelte van de achter brug wat het probleem op leverd

Geplaatst: 28 dec 2008 14:48
door roger
veltec blx schreef:Beste forum leden,

doordat bepaalde producten tegelijkertijd worden ontwikkeld ontstaan er af en toe compatibilteits problemen, zo passen niet alle wielsets in de S3 frames (ligt dit aan de wielen of het frame??)

op

http://www.veltec.com/Handleidingen

vinden jullie de meest actuele lijst (en overige handleidingen)

met vriendelijke groet

Veltec BLX BV



Vindt het het wel erg netjes dat Veltec op zondag(vrijedag) reageert,zie ik andere merken nog niet zo snel doen.

Geplaatst: 28 dec 2008 16:41
door casran
de monsternaar schreef:nou, nog een probleem met de smalle achter brug van de slc-sl of de nieuwenaam S3 is, is als je een garmin heb gekocht ( net als ik ) en je kan niet op een goed manier je sensor plaatsen
de sensor arm zit te dicht op de spaken zodat het magneetje wat je op de spaken monteerd aan tikt tegen de sensor arm
omdat je ook je pendaal magneet op het pendaal zit is deze niet op een anderen plaats te bevestingen
qua spaak ruimte heb ik genoeg over ,ik rij dan met zipp 404 en campa eurus wielen
dus de sonsor zit precies op de versmalde gedeelte van de achter brug wat het probleem op leverd



Mja, sensoren aan het bracket/achterwiel/cranks plaatsen zal bij enorm veel hedendaagse carbon frames problemen geven hoor. Daar kan een framebouwer moeilijk voorzieningen voor treffen, me dunkt. Ik heb overigens een Garmin Edge 705 zonder enige sensor ;)

PS: wat zijn pendalen? :o

Geplaatst: 28 dec 2008 17:38
door demonsternaar
C a s r a n schreef:
de monsternaar schreef:nou, nog een probleem met de smalle achter brug van de slc-sl of de nieuwenaam S3 is, is als je een garmin heb gekocht ( net als ik ) en je kan niet op een goed manier je sensor plaatsen
de sensor arm zit te dicht op de spaken zodat het magneetje wat je op de spaken monteerd aan tikt tegen de sensor arm
omdat je ook je pendaal magneet op het pendaal zit is deze niet op een anderen plaats te bevestingen
qua spaak ruimte heb ik genoeg over ,ik rij dan met zipp 404 en campa eurus wielen
dus de sonsor zit precies op de versmalde gedeelte van de achter brug wat het probleem op leverd



Mja, sensoren aan het bracket/achterwiel/cranks plaatsen zal bij enorm veel hedendaagse carbon frames problemen geven hoor. Daar kan een framebouwer moeilijk voorzieningen voor treffen, me dunkt. Ik heb overigens een Garmin Edge 705 zonder enige sensor ;)

PS: wat zijn pendalen? :o




Sorry, ik bedoelde crank arm,

Ik heb ook de 705 met de sonsor voor snelheid en omwenteling van de het crankstel.
rij jij soms met een PowerTap achternaaf? of hoe doe jij het dan?
en ik zeg niet dat cervelo hier iets aan moet doen, ik zeg alleen dat het een probleem is bij het monteren en dat men daar rekening mee mag houden.