Gezien de groei van de wereldbevolking zou ik me om jouw argument heel graag zorgen maken. Maar ik denk niet dat ik zo oud en belegen word dat ik dat nog meemaak.
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Helemaal mee eens. Misschien is het me even ontgaan dat voortplanten en in je levensonderhoud voorzien tegenwoordig niet meer kan zonder dubbele carrière en leunen op anderen om voor je kinderen te zorgen. Excuus daarvoor.
P.S. Venus lijkt een goede optie,
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Iedereen plant (op wat gekke vogels na) toch z'n leven met kennis uit het verleden? Ik had een jaar geleden althans niet kunnen voorspellen dat de kinderopvang 2 maanden dicht zou zitten.
Kijk als je zonder binnenband op pad gaat weet je dat het riskant wordt, maar als je met 2 bandjes op pad gaat en je rijdt 3x lek, dan baal je. De één kan nu eenmaal beter met de veranderde omstandigheden omgaan dan de ander, waarbij de omgeving ook een grote rol speelt.
Iedereen mag van mij z'n leven plannen zoals hij/zij wil. En balen mag van mij ook. Klagen en verwijten heb ik wat minder sympathie voor. Geldt voor mensen die onvoldoende biba's meenemen maar ook voor mensen die zichzelf klem zetten als het gaat om flexibele kinderopvang.
Pre Corona was een telefoontje van school: "Juultje heeft een snotneus" wel een valide argument voor ouders om halverwege kantoordag weg te sjezen.
The times, they are a changin'.....
Pre Corona was een telefoontje van school: "Juultje heeft een snotneus" wel een valide argument voor ouders om halverwege kantoordag weg te sjezen.
The times, they are a changin'.....
Laatst gewijzigd door Joseba op 14 sep 2020 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeker
Ik bedoel dat je jezelf afhankelijk maakt van school/opvang en daardoor minder flexibel bent.
Ook zonder dubbele carrière kun je prima in de problemen komen als je kind onverwacht thuis komt te zitten. Een belangrijke afspraak, b.v. in het ziekenhuis is al genoeg. Ik heb wekelijks met dat soort gevallen te maken en dan hebben wij nog geen klassen naar huis hoeven sturen ondanks 4 leerkrachten met verkoudheidsklachten.
En dan heb ik het alleen nog maar over de ouders die naar school toe bellen om hun ongenoegen te uiten. Ik ga er maar even van uit dat dat niet de meerderheid is.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Naar school bellen is wel het laatste wat ik zal doen. Die kunnen niet anders, communiceren goed en zijn ook gebonden aan de overheidsregeltjes.
Less is bore
Maar school is een normale plicht. Daar komt geen ouder onder uit. Beetje raar om te stellen dat ouders zich afhankelijk maken van school. Moeten ouders dan maar de hele dag thuis zitten als hun kinderen op school zitten omdat ze misschien wel eens thuis zouden kunnen komen?
Het is sowieso een totale gekte dat een snotneus bij een kind en/of volwassene als bijna iets crimineels word gezien.
De hele samenleving word gewoon gegijzeld door snotneuzen. Hoelang denkt men dit te kunnen volhouden?
Ik maak mij grote zorgen over de leerachterstand die mijn dochter van 14 aan het doen oplopen is. Hele blokken op een dag vallen weg omdat leraren een snotneus hebben. En als ze zelf een snotneus heeft mag ze niet eens op school komen.
Ze zijn echt compleet de weg kwijt.
Anders wat ik was dit weekend in Duitsland. Verplicht mondkapjes op in publieke ruimtes. Wat een crime zeg. Echt gelijk zuurstof tekorten op het moment dat je het kapje opzet. Hoop echt zo dat niet in NL verplicht gaat worden want dit is echt niet gezond. Bovendien ziet het er ook nog niet uit. Je mist elke expressie tijdens communicatie met andere mensen. De menselijkheid in het gezicht verdwijnt. Echt afschuwelijk. En hoelang blijft dit wel niet? Ik zie die Duitsers dit nog jaren lang volhouden.
Het is sowieso een totale gekte dat een snotneus bij een kind en/of volwassene als bijna iets crimineels word gezien.
De hele samenleving word gewoon gegijzeld door snotneuzen. Hoelang denkt men dit te kunnen volhouden?
Ik maak mij grote zorgen over de leerachterstand die mijn dochter van 14 aan het doen oplopen is. Hele blokken op een dag vallen weg omdat leraren een snotneus hebben. En als ze zelf een snotneus heeft mag ze niet eens op school komen.
Ze zijn echt compleet de weg kwijt.
Anders wat ik was dit weekend in Duitsland. Verplicht mondkapjes op in publieke ruimtes. Wat een crime zeg. Echt gelijk zuurstof tekorten op het moment dat je het kapje opzet. Hoop echt zo dat niet in NL verplicht gaat worden want dit is echt niet gezond. Bovendien ziet het er ook nog niet uit. Je mist elke expressie tijdens communicatie met andere mensen. De menselijkheid in het gezicht verdwijnt. Echt afschuwelijk. En hoelang blijft dit wel niet? Ik zie die Duitsers dit nog jaren lang volhouden.