Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 feb 2024 19:34

ColumsbusMJ schreef: 17 feb 2024 11:22 Er moeten meer mensen met een migratieachtergrond een voorbeeldfunctie hebben en mensen met een migratieachtergrond moeten die kansen ook krijgen. Een inclusieve samenleving houdt in dat wij allemaal een soortgelijk stuk van de taart krijgen. Zolang er institutioneel racisme bestaat, zolang mensen als tweederangsburgers worden geboren, zolang er sprake is van een wij/zij verwacht ik niet dat er een oplossing komt voor de wijken die jij in je bericht noemt. Strenger straffen gaat het probleem niet oplossen, met elkaar in gesprek gaan en de ander begrijpen en begrip hebben voor de ander wel. Als jij wordt behandeld als vuil, dan ga je je gedragen als vuil.
Ik kan alleen vaststellen dat het positieve discriminatie systeem (dat nu toch al enkele decennia gevoerd wordt) geen resultaten levert. Integendeel.
Inclusieve samenleving en institutioneel racisme zijn de verklaringen van de structuralisten voor het falen van de realiteit die ze zelf ons decennia lang opgedrongen hebben tegen de wil van de meerderheid van de samenleving.
Dat strenger straffen geen effect zou hebben; uit de criminaliteitscijfers van landen waar men hard tegen criminaliteit en onaangepast gedrag van andere culturen optreedt blijkt nochtans dat dat gewoon werkt.
Zie bijvoorbeeld de cijfers ivm gewapende incidenten, verkrachting, moord,... tussen een land als Zweden waar het allemaal niet soft genoeg kon zijn en een land als Denemarken waar men de koe bij de horens vat.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 feb 2024 19:37

Enzzo schreef: 17 feb 2024 17:18

Ik ben erg van cultuur en heb weinig met de vermeende Nederlandse cultuur waarbij het credo is “Nederland voor de Nederlanders”
Cultuur verandert nu eenmaal en daar sta ik open voor.
Nochtans is dat overal ter wereld zo. Overal ter wereld is men trots op zijn cultuur en afkomst. Alleen hier in het Westen wil/mag/kan men dat niet (meer) gewoon zijn.

(Trots zijn op je eigen cultuur en afkomst betekend uiteraard niet dat je niet geïnteresseerd kan zijn in andere culturen)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 feb 2024 19:45

@Daniel:
Ja dat begrijp ik wel maar in Nederland hebben we niet een scheiding van staat en religie hè!
(Zoals in Frankrijk en… hou je vast; Turkije)

Dus als BOA’s in niqab, burka, hoofddoek, hangers met een kruis, tattoos met buhda’s of wat dan ook willen dragen dan mag dat gewoon.
Tenzij je elke vorm van religieuze uitingen verbiedt (middels een grondwet wijziging)


Zover is het nog niet. Dus vrijheid blijheid
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4914
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 feb 2024 19:51

De geesten worden rijp gemaakt, 30 minuten oorlog retoriek.
Diplomatie of vrede bespreken worden nul keer genoemd.

https://x.com/vonderleyen/status/175879 ... 01118?s=20

bever
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 17 feb 2024 19:59

lugosi schreef: 17 feb 2024 19:09
bever schreef: 17 feb 2024 17:49

Maarre..niet om te jamaaren ;) , maar in bijna de hele Angelsakisische wereld dragen ze in overheidsfuncties geloofsuitingen, ook de politie en zelfs rechters. Is dat dan echt zo raar ? Ik zie het probleem niet :like:
Is het een pro-argument dat het in de Angelsaksische wereld zo is? Het is een vaststelling, dat is dan ook alles.
Scheiding van kerk en staat lijken me redelijk logische basis van een democratische rechtstaat.

Er heeft dan ook nooit geen echte Verlichting plaatsgevonden in het VK. Wat de Burke-o-fielen (als Bart DeWever) ook mogen beweren, laat staan een secularisering.

Het Westers model heeft zijn fundamenten vooral in de Franse Verlichting, het neutraliteitsprincipe maakt daar deel van uit. Zelfs een schijn van partijdigheid moet vermeden worden.

Ik heb niets met Macron maar als hij zegt dat: Laïcité est une valeur cardinale, dan volg ik hem daarin.
Nee klopt helemaal, het is inderdaad mijn eigen observatie. Maar fijn om te zien dat jij er ook wat over gelezen hebt :like: In de praktijk hebben ik en een paar vrienden in Engeland, Canada, Amerika. Australië, Ierland enz. er toch heel weinig last van. En de meeste van hun vrienden ook. Wel allemaal mensen die met hun poten in de modder staan, dus wetenschappelijk misschien niet helemaal goed onderbouwd, mijn excuus daarvoor op voorhand 8-)

NB. ooit van het deïsme gehoord ? kwade bronnen beweren dat dat dat aan de basis van de verlichting staat :)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4914
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 feb 2024 20:00

Ze gaan vrolijk verder in hun nieuwe “thuis land”
https://www.omroepwest.nl/nieuws/480728 ... s-in-brand

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 feb 2024 20:42

mao schreef: 17 feb 2024 20:00 Ze gaan vrolijk verder in hun nieuwe “thuis land”
https://www.omroepwest.nl/nieuws/480728 ... s-in-brand
Zeg MAO, denk je nu echt dat mensen hier niet de actualiteiten volgen? Dat ze dit bericht niet hebben meegekregen?!
Ik heb daar echt niet jouw extremistische visie en commentaar bij nodig hoor.
Spaar je toetsenbord aub voor berichten over het wielrennen!

Die spam van X berichten en andere bronnen met complottheorieën zijn wellicht leuk voor de hits en reclame inkomsten van deze site maar mij hangen ze heel ver de strot uit
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6318
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 17 feb 2024 20:54

mao schreef: 17 feb 2024 20:00 Ze gaan vrolijk verder in hun nieuwe “thuis land”
https://www.omroepwest.nl/nieuws/480728 ... s-in-brand
Eerste beste vliegtuig inladen en terug naar Eritrea, nooit meer terug. 0 medelijden met deze lui.

✈️
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 feb 2024 20:59

Helemaal mee eens.
Wat ze er op X ook van mogen vinden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4914
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 feb 2024 21:18

Enzzo schreef: 17 feb 2024 20:42
mao schreef: 17 feb 2024 20:00 Ze gaan vrolijk verder in hun nieuwe “thuis land”
https://www.omroepwest.nl/nieuws/480728 ... s-in-brand
Zeg MAO, denk je nu echt dat mensen hier niet de actualiteiten volgen? Dat ze dit bericht niet hebben meegekregen?!
Ik heb daar echt niet jouw extremistische visie en commentaar bij nodig hoor.
Spaar je toetsenbord aub voor berichten over het wielrennen!

Die spam van X berichten en andere bronnen met complottheorieën zijn wellicht leuk voor de hits en reclame inkomsten van deze site maar mij hangen ze heel ver de strot uit
Excuses ik had nog niet door dat het hier een privé draadje was van je…

Spam van X ? Complottheorieën?
Het is gewoon een video tijdens main stage panel discussion van de week met Ursula von der Leyen ( je weet wel de baas van Eu )en oa met Rutte die er zit namens ons. Gewoon gezellig keuvelen waar het naar toe gaat met Europa.

Gewoon even uit je NPO / Volkskrant bubbel komen en luisteren wat ze te bieden hebben…..

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 feb 2024 21:21

Hahaha!! En hoe denken jullie dat via een democratische rechtsstaat voor elkaar te krijgen?!!

Door op PVV te stemmen of op Vlaams belang?’

Denk je nu echt dat die partijen even de boel op gaan kuisen voor jullie?

Ja hebt gewoon te maken met de democratische rechtsstaat waar nu in leven. Wat niet wegneemt dat deze relschoppers aangepakt moeten worden hè!

Maar graag net zoals de boeren met hun asbes fikkie, hun snelweg blokkades etc, net als de klimaatklevers op de A12 etc, etc

Of… ho wacht :| Die kun je niet naar hun thuisland sturen toch?
Tja dan moet er kennelijk een ander rechtssysteem op toegepast worden…..
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

hopjes
Forum-lid
Berichten: 831
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 17 feb 2024 21:28

Ik begrijp niet wat er te lachen valt.

Goddank leven wij inderdaad in een democratische rechtstaat.

Ik heb totaal niet het idee dat de pvv alle problemen gaat oplossen. Ik heb wel het idee dat die een hoop problemen zien die ik ook zie en dat zij deze durven te benoemen. Dat is vooralsnog een stuk beter dan andere partijen met het wegkijken en bagatelliseren.

Gesloten