Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 mar 2014 20:47

Merkbaar verschil nee, duurdere lagers gaan wel aanzienlijk langer mee. FSA is zo ongeveer het slechtste op de markt (maar is niet heel gek gezien de prijs).

jakkel
Forum-lid

jakkel 19 mar 2014 21:47

Ik had ook een kraakprobleem op m'n F29 met BB30 lagers. Invetten helpt maar voor even. Lagers erin lijmen met bijvoorbeeld een Loctite 641 en je bent voor altijd van het getik en gekraak verlost.

lowermate
Forum-lid

lowermate 20 mar 2014 10:37

doompjoe schreef:
Ben jij diezelfde lowermate die ongeveer tegelijk met ondergetekende een Synapse aanschafte? Dat moet dan in 2011 zijn geweest....

Goed om te lezen dat je bij de Synapse blijft. Mij bevalt 'ie overigens ook zeer goed, als ik in de markt zou zijn voor een nieuwe fiets zal een nieuwe synapse ook mijn eerste insteek zijn. Ik zie graag een foto verschijnen wanneer je 'em hebt.

Voor wat het waard is: ik ben de Ventoux opgefietst zonder de (34x) 28 te gebruiken. In de bergen rond Bormio (Stelvio, Gavia) heb ik de 28 wel nodig gehad. (en op de Mortirolo zat ik bij 34x28 af en toe aan m'n shifter om lichter te schakelen, wat dus niet ging :roll: )

Sorry, had je bericht gemist. Bij het zoeken naar wat berichten kwam ik die van jou tegen.

Blij om te horen dat de Synapse je nog zo goed bevalt. Mij ook en de keuze was daardoor dit keer makkelijker dan de vorige keer :) Op een aantal punten is de nieuwe Synapse verbeterd dus ben zeer benieuwd. Een supersix heb ik nog wel overwogen maar na meting die ik toch weer voor de zekerheid heb laten doen bleek weer dat de Synapse op zich weer de beste optie is.Zeker voor de lange afstands toertochten rijder die ik ben.
Als ik hem heb zal een foto plaatsen. Telefonisch begreep ik van de FM dat er nu een 11/32 op zit. Ga ik voorlopig mee fietsen, kan er altijd nog een andere cassette op zetten.
Cannondale Synapse Ultegra

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 20 mar 2014 18:26

@ alle lager kenners, je kan ook bij bijvoorbeeld http://www.brammer.nl/Lagers_en_Dichtingen.htm lagers kopen, van skf of een ander "kwaliteits" merk. Weten jullie of deze beter/ slechter zijn dan de door fietsfabrikanten verkochte lagers? Er zit iig een stuk minder marketing machinerie achter...,
:winkthumb:

wvanerven
Forum-lid

wvanerven 26 mar 2014 15:55

Iets anders; weet iemand of Cannondale met een nieuwe Six Evo komt (de 2015 versie)? Nu is het natuurlijk een geweldige fiets die niet echt om vervanging vraagt maar de concurrentie zit niet stil en de Six Evo gaat alweer een paar jaartjes mee. Twijfel dus of ik er nu een moet kopen of dat ik nog beter even kan wachten (denk het laatste want ik ben niet weg van de kleuren van de 2014 versies).

I cannondale myself.
Forum-lid

I cannondale myself. 26 mar 2014 18:21

wvanerven schreef:Iets anders; weet iemand of Cannondale met een nieuwe Six Evo komt (de 2015 versie)? Nu is het natuurlijk een geweldige fiets die niet echt om vervanging vraagt maar de concurrentie zit niet stil en de Six Evo gaat alweer een paar jaartjes mee. Twijfel dus of ik er nu een moet kopen of dat ik nog beter even kan wachten (denk het laatste want ik ben niet weg van de kleuren van de 2014 versies).
Hiervoor is maar een oplossing, elk jaar een nieuwe :lol:
Elk jaar is er wel iets nieuws op gebied van frame of afmontage, maar vaak zijn ze te verwaarlozen. Wat in nu eigelijk het verschil tussen een supersix en supersix evo dat merkbaar is tijdens het rijden. Als de kleur van 2014 niet bevalt, koop er dan een van 2013. Hou je nog een mooie cent in the pocket....voor later.
Gas er op.

wvanerven
Forum-lid

wvanerven 28 mar 2014 16:15

Begreep dat er niet heel veel verschil is tussen de Six en de Six EVO, althans niet in rijgedrag. Rijd nu op een Six 2010 (geen HM), ook prima fiets maar het leven is te kort om niet af en toe wat nieuws te kopen...

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 28 mar 2014 17:46

Voor 2014 zijn alle Supersix frames automatisch Evo uitvoeringen, er wordt alleen nog onderscheid gemaakt met de Hi-Mod modellen en de enkeling Hi-Mod nano...

EVO Frame-opties:

1-EVO Nano: het lichtste productieframe op aarde waarbij gebruik wordt gemaakt van een geavanceerde high modulus BallisTec constructie en nanotech hars voor maximale gewichtsbesparing.

2- EVO Hi-Mod: het frame waarmee het allemaal begon in 2012. High modulus BallisTec constructie biedt een extrême laag gewicht en hoge stijfheid.

3- EVO Carbon: door een hoger percentage intermediate modulus vezels konden we de EVO-lijn uitbreiden met een super hoogwaardig presterend frame van minder dan 950 gram en is de EVO technologie toegangkelijk voor meer mensen. Wordt geleverd met zowel interne als externe kabelvoering van de achterrem.

KNJ
Forum-lid

KNJ 29 mar 2014 21:22

Zucht ... Deze week supersix binnen gedaan om lagers te vervangen. Later op de dag telefoon, slecht nieuws, barst in bottom bracket. Alles kan natuurlijk netjes onder garantie vervangen worden, maar dezelfde kleur ( mat zwart-wit, model 2011) die ik perfect vond is er natuurlijk niet meer ...

Zal nu wss dit dit frame worden

http://www.cannondale.com/bel/2013/bike ... e-crankset

We zullen het er mee moeten doen, al ben ik niet echt fan van de zilveren letters op het frame
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 30 mar 2014 10:05

KNJ schreef:Zucht ... Deze week supersix binnen gedaan om lagers te vervangen. Later op de dag telefoon, slecht nieuws, barst in bottom bracket. Alles kan natuurlijk netjes onder garantie vervangen worden, maar dezelfde kleur ( mat zwart-wit, model 2011) die ik perfect vond is er natuurlijk niet meer ...

Zal nu wss dit dit frame worden

http://www.cannondale.com/bel/2013/bike ... e-crankset

We zullen het er mee moeten doen, al ben ik niet echt fan van de zilveren letters op het frame
Ik begrijp je teleurstelling maar ik vind dat vervangende frame zeker niet verkeerd!
Staat wel exclusief die zilveren decals, ik vind het supermooi, misschien moet je er eerst aan wennen :P

bladejanjmagic
Forum-lid

bladejanjmagic 30 mar 2014 11:04

Vind het helemaal geen verkeerde kleurstelling, integendeel! Ben het helemaal met Jaap eens eerst wennen en dan genieten!

KNJ
Forum-lid

KNJ 30 mar 2014 11:52

Idd zullen afwachten, frame zal inhet echt toch ook nog wel anders tonen dan op foto

Momenteel wit zadel en stuurlijt, dus zullen we dan maar naar zwart veranderen zeker, wit gaat hier te veel afsteken tegen het volledig zwarte frame denk ik
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red

Plaats reactie