Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

DJ83
Forum-lid

DJ83 09 jan 2015 21:51

Vanmiddag de Secteur in maat 61 aan de weeghaak gehangen. 9,9kg schoon aan de haak, zonder pedalen of verdere accessoires! Dat betekent dat de 64cm dik over de 10kg gaat en dat is me echt te zwaar. Het zoeken gaat verder, in ieder geval bedankt voor het meedenken.

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 10 jan 2015 12:48

De wielen van de secteur zijn verschrikkelijk zwaar denk dat je daar al 1 kilo kunt winnen.
Alternatieve zijn trek madone bmc granfondo en canyon heeft nu ook een comfort fiets in aluminium is leuk geprijsd en heeft net gewicht

DJ83
Forum-lid

DJ83 10 jan 2015 14:14

De Secteur wilde ik ook uit laten rusten met Fulcrum Racing 5, of dat een kilo scheelt weet ik niet. Daarnaast ook met een volle 105 groep, dat zal ook nog wel wat schelen maar hoeveel weet ik ook niet. Als het totaalgewicht enigszins binnen de perken blijft, is de Secteur wel mijn favoriet. Iemand een idee?

De andere fiets die ik op het oog had is inderdaad de Canyon Endurace AL 7.0. Net gewicht, goede specs en ook met Fulcrum Racing 5 nog steeds goedkoper. Afstellen van de fiets ed moet ik dan alleen zelf doen. Dat is dan weer veel makkelijker via de FM die de Specialized levert.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 10 jan 2015 14:54

Een canyon afmonteren stelt echt niets voor. Wielen erin, zadel pen / zadel erop en het stuur monteren. Fietsen zijn helemaal afgebouwd en het schakelmechanisme is helemaal afgesteld. Moet geen argument zijn om geen canyon te kopen. Heb er zelf 2 dus ben een beetje bevooroordeeld. Heb ook specialized gereden, top fietsen, maar toch wel enigszins overprijsd voor wat je ervoor krijgt.

DJ83
Forum-lid

DJ83 10 jan 2015 19:31

Het gsat mij ook meer om het afstellen op mijn lasten. Mijn huidige fiets is na een fietsmeting helemaal op mij afgesteld en ik vind het lastig om dit op een nieuwe fiets weer na te bootsen omdat de geometrie weer net anders is. De Canyon Endurace AL is mijn favoriet als de Specialzed het niet wordt.

mikedejong25
Forum-lid

mikedejong25 10 jan 2015 20:25

Vandaag mijn Roubaix Elite 2015 opgehaald bij de fm volledig 105 afgemonteerd :)

Afbeelding
SPECIALIZED ROUBAIX SL4 ELITE 2015

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 10 jan 2015 20:46

DJ83 schreef:Het gsat mij ook meer om het afstellen op mijn lasten. Mijn huidige fiets is na een fietsmeting helemaal op mij afgesteld en ik vind het lastig om dit op een nieuwe fiets weer na te bootsen omdat de geometrie weer net anders is. De Canyon Endurace AL is mijn favoriet als de Specialzed het niet wordt.
Als je de stack en reach van jouw huidige fiets weet, kun je met deze tool precies berekenen hoe je op (nagenoeg) dezelfde afstelling uitkomt: http://www.slowtwitch.com/Fit_Calculator/stem_calc.php Kom je er niet uit dan kunnen we je hier op het forum wellicht mee verder helpen.

Zeker als je je echt druk maakt om het gewicht ben je bij Canyon aan het goede adres. Je hebt dan een carbon fiets voor de prijs van aluminium bij Specialized.
Campagnolo Ultra Dork

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 11 jan 2015 13:10

Mooie fiets rijdt heerlijk weet ik uit ervaring alleen jammer datj je dealer de dealer plastic schijf bij cassete heeft laten zitten
Veel fietsplezier

DJ83
Forum-lid

DJ83 11 jan 2015 15:11

[/quote]Als je de stack en reach van jouw huidige fiets weet, kun je met deze tool precies berekenen hoe je op (nagenoeg) dezelfde afstelling uitkomt: http://www.slowtwitch.com/Fit_Calculator/stem_calc.php Kom je er niet uit dan kunnen we je hier op het forum wellicht mee verder helpen.

Zeker als je je echt druk maakt om het gewicht ben je bij Canyon aan het goede adres. Je hebt dan een carbon fiets voor de prijs van aluminium bij Specialized.[/quote]

Ik heb de tool even geprobeerd maar kom er niet echt uit. Dat begint al bij de betekenis van een aantal van de termen :) .

Waar ik mee worstel ik dat ik nu op een vrij sportieve fiets zit, die door middel van het omdraaien van de stuurpen wat comfortabeler is gemaakt. Daarnaast zit ik met de zadelpunt 11cm achter het bracket en op 59.5cm van hart stuur. Met deze instellingen zit ik perfect. ik ben u echter toe aan nieuwe fiets die van zichzelf al beter bij mijn maten past.

Dat allemaal bij elkaar maakt het voor mij wat te ingewikkeld om bijvoorbeeld de juist stuurpen en setback van de zadelpen te kiezen om dezelfde zit te krijgen op de Canyon Endurace AL. Als er mensen zijn die me hier in kunnen helpen, dan heel graag!

miezie
Forum-lid

miezie 14 jan 2015 09:13

DJ83 schreef:
Waar ik mee worstel ik dat ik nu op een vrij sportieve fiets zit, die door middel van het omdraaien van de stuurpen wat comfortabeler is gemaakt. Daarnaast zit ik met de zadelpunt 11cm achter het bracket en op 59.5cm van hart stuur. Met deze instellingen zit ik perfect. ik ben u echter toe aan nieuwe fiets die van zichzelf al beter bij mijn maten past.

Dat allemaal bij elkaar maakt het voor mij wat te ingewikkeld om bijvoorbeeld de juist stuurpen en setback van de zadelpen te kiezen om dezelfde zit te krijgen op de Canyon Endurace AL. Als er mensen zijn die me hier in kunnen helpen, dan heel graag!

Ga naar een fietsenmaker die het snapt, stap over het prijsverschil heen van de kwaliteit die die fietsenmaker kan leveren in het jou op de fiets zetten en ga voor het beste. Je lijf moet langer mee dan die fiets.

Pijnvrij fietsen, goed zitten en het lang volhouden is goud waard. Ik had dit persoonlijk pas nadat ik me goed op de fiets heb laten zetten... Nadat ik zelf dik een jaar gezocht heb naar de afstelling.

En als je "tussen twee maten in zit" zou ik de grootste pakken.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 14 jan 2015 10:10

Ik heb m'n Allez frame binnen en inmiddels opgebouwd. En er een klein rondje op gefietst, eerste indruk is geweldig. Wat een fiets! Foto's volgen!

Ik heb alleen een vraagje over het Toupé Pro zadel. Ik merk dat er wat flex/beweging op de carbon zadelrails zit. Ik heb 'm vrij ver naar voren staan, maar niet buiten de marges. Is dit normaal?

riquest
Forum-lid

Gebruikersavatar riquest 14 jan 2015 11:16

Hoi Tommeke14: ben wel erg benieuw naar je fiets en de foto's.

Waar ik ook erg benieuwd naar ben is of je alvast kan delen waarmee je hem opgebouwd hebt en wat het gewicht is geworden. In ieder geval alvast bedankt voor het delen van je ervaringen.

Plaats reactie