Titanium fietsen
Ja precies die zit er in. Ik ga een expander die past zoeken.
2 update foto's:
"Gepoetst" CK lager (met ook nog wat waterdruppels):
Eerste doos schuurmateriaal opgemaakt:
Alleen de kleine hoekjes zijn nog over om te schuren en het vastzetten van de starnut in de vork.
Onderdelen uitgekozen en besteld, zijn van allerlei hoeken naar me op weg..nu al zin in te opbouwen!
2 update foto's:
"Gepoetst" CK lager (met ook nog wat waterdruppels):
Eerste doos schuurmateriaal opgemaakt:
Alleen de kleine hoekjes zijn nog over om te schuren en het vastzetten van de starnut in de vork.
Onderdelen uitgekozen en besteld, zijn van allerlei hoeken naar me op weg..nu al zin in te opbouwen!
Je zal daar een ongelofelijk fijne fiets aan hebben ,ze zijn nog echt supersmooth, ok, ze leven een beetje maar dat is geen enkel bezwaar wanneer je er op fietst hoor je niks geen rammeltjes, geen kraakjes , super comfortabel en ze zijn bij het bochtenwerk zo voorspelbaar dat het fietsen echt een feest ,is een stijf carbon frame schuift en glijd maar deze fiets wringt zich door alle bochten, ik heb ook een Van Nicholas Chinook maar die is ondanks dat hij veel moderner opgebouwd is niet half zo fijn om mee te rijden, mijn Arenberg is afgemonteerd met een Dura Ace 7700, 9sp groep en klassieke 36 spaken wielen met Ambrosio velgen, ik hoop dat hij nog jaren mee kan.
Wel een vreemde uitleg van prettige rijeigenschappen. Ik heb eens een frame gehad dat echt wrong in de bochten (Jan Janssen 600ax, een echte dweil) en dat was zeker niet voorspelbaar.
Een stijve fiets glijd natuurlijk ook niet eerder dan een slappere fiets.
Een stijve fiets glijd natuurlijk ook niet eerder dan een slappere fiets.
Campagnolo Ultra Dork
rij jij dan maar eens met je knalharde alu of carbonfiets op een oerdegelijk ardeens bochtenparcours met superslecht wegdek zoals er in België zovele zijn ik weet intussen het verschil wel ik heb ze allebei gehad zowel oversized alu als carbon geef mij maar een frame met een beetje flex het is niet voor niets dat merken als Trek, Specialized , Canyon enz... nu endurance of comfort racers bouwen daar is een zekere mate van flex ingebouwd
Ik heb oa in de Ardennen met carbon, alu en verschillende stalen frames en een frame dat echt wringt vind ik doodeng. Vooral die jan Janssen leek de neiging te hebben om ergens midden is bocht weer "uit te veren", je schrikt je een hoedje. De stijve stalen frames (Columbus Max en Brain met Mega down tube) vind juist het prettigst in de afdaling vanwege het comfort en nauwelijks voelbare flex in het frame.
Die carbon endurance modellen hebben hetzelfde, een stijf frame met flex in de juiste richting.
Ik geloof je gerust dat het een fijn frame is maar ik geloof niet dat je uitleg waarom dat zo is helemaal kloppend is.
Die carbon endurance modellen hebben hetzelfde, een stijf frame met flex in de juiste richting.
Ik geloof je gerust dat het een fijn frame is maar ik geloof niet dat je uitleg waarom dat zo is helemaal kloppend is.
Campagnolo Ultra Dork
Gelukkig kunnen en mogen meningen verschillen, ik denk vooral dat we beiden een andere opvatting hebben over het wringen jij bedoelt met wringen dat het frame je tegenwerkt in de bocht en ik bedoel met wringen precies dat hij er in slaagt probleemloos de bocht door te komen ik hou nu eenmaal niet van knalharde stijve frames en denk dat(maar dat is mijn persoonlijke mening)een frame met enige mate van flex ,in de bocht beter contact houd met het wegdek net zoals dat ook mijn mening is over stijve hoge velgen vs lage velgen (ook dit is mijn persoonlijke mening )
Senior : Jawel dat is zeker mogelijk ,, maar ik ben nogal lui van aard en
de komma op mijn toetsenbord werkt niet altijd goed .
En het was niet mijn bedoeling een opstel te schrijven maar een bericht.
Sorry ik zal beter mijn best doen.
de komma op mijn toetsenbord werkt niet altijd goed .
En het was niet mijn bedoeling een opstel te schrijven maar een bericht.
Sorry ik zal beter mijn best doen.
Ben erg benieuwd hoe t gaat vergelijken met mijn Carbon en Alu vergelijkingsmateriaal!
Het Star-nut verhaal krijgt een vervolg: de binnendiameter van de (inderdaad verlijmde) alu 'binnenmantel' in de carbon vork is 16.5mm. Te smal voor de expanders die ik kan vinden (vanaf 21mm). Nu heb ik 3 LBS's bezocht/gebeld en die kunnen me niet helpen aan een kleinere expander. Wellicht iemand een suggestie?
Andere optie, een 1inch starnut zoeken en die er alsnog in frommelen is ook nog niet zo makkelijk. In de buurt iig geen verkoper die er een heeft, online vind ik alleen Rose.nl die ze aanbied.
Het Star-nut verhaal krijgt een vervolg: de binnendiameter van de (inderdaad verlijmde) alu 'binnenmantel' in de carbon vork is 16.5mm. Te smal voor de expanders die ik kan vinden (vanaf 21mm). Nu heb ik 3 LBS's bezocht/gebeld en die kunnen me niet helpen aan een kleinere expander. Wellicht iemand een suggestie?
Andere optie, een 1inch starnut zoeken en die er alsnog in frommelen is ook nog niet zo makkelijk. In de buurt iig geen verkoper die er een heeft, online vind ik alleen Rose.nl die ze aanbied.
Mede forumleden, is er iemand bekend met Gilbertson Cyclo Cross? Ik kan er op het net niet veel over vinden. Geen reviews etc.......Over Van Nicholas kan je veel meer vinden.
Is Gilbertson 'gewoon' minder bekend, of is er een negatieve reden dat er weinig te vinden is??
Is Gilbertson 'gewoon' minder bekend, of is er een negatieve reden dat er weinig te vinden is??