Pinarello
-
- Forum-lid
Hoi Body,
Leuk filmpje (wel gedateerd), ik zag mijn oude Pina F4:13 nog, maar ik denk dat erg weinig made in China was.
Ik heb weinig chinezen gezien en de ondertiteling was volgens mij Japans zoals hij ook aan het einde zei dat misschien één van de lezers die fiets gaat berijden in Japan.
Maar toch wel leuk om weer eens te zien dat het allemaal handwerk is waar er ff gaten worden geboord etc.
Leuk filmpje (wel gedateerd), ik zag mijn oude Pina F4:13 nog, maar ik denk dat erg weinig made in China was.
Ik heb weinig chinezen gezien en de ondertiteling was volgens mij Japans zoals hij ook aan het einde zei dat misschien één van de lezers die fiets gaat berijden in Japan.
Maar toch wel leuk om weer eens te zien dat het allemaal handwerk is waar er ff gaten worden geboord etc.
Het filmpje toont een reportage van een Japanse televisiezender die op bezoek is in de Italiaanse Pinarello fabriek. De titel die degene die dit op youtube plaatste eraan heeft geplakt slaat helemaal nergens op. Of zouden in Chinese fabrieken enkel Italianen werken?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
idd geen chinees gezien maar het blijft mooi om te zien dat het allemaal zo uit de hand wordt gemaakt, geboord, geveild etc.
Nee, ik wil helemaal geen discussie starten.
Maar het is toch leuk om te zien dat in NL het een issue is voor sommigen en dat in Italie daar niet moelijk over gedaan wordt.
Trouwens iets anders, misschien heb ik iets gemist maar gaat de Prince uit de collectie want er is nog maar 1 kleurstelling op de Pinarello website.
Maar het is toch leuk om te zien dat in NL het een issue is voor sommigen en dat in Italie daar niet moelijk over gedaan wordt.
Trouwens iets anders, misschien heb ik iets gemist maar gaat de Prince uit de collectie want er is nog maar 1 kleurstelling op de Pinarello website.
Joe Bar schreef:Nee, ik wil helemaal geen discussie starten.
Toen wij 2 jaar geleden in Treviso waren zeiden ze al dat de Prince nog een jaar zou door lopen en daarna uit het programma gehaald zou worden..
Jammer, was een mooi frame.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
-
- Forum-lid
Hallo allemaal,
Ben net de trotse eigenaar geworden van een Pinarello Quattro en heb gelijk al een vraag:
bij het opmeten bij de fm kwam uit dat ik (binnenbeen maat 82) framemaat 55 moet hebben. Nu zeiden ze me dat dit bij Pinarello anders werkt en adviseerde mij een maat cc5300 te nemen. Op hun advies heb ik dat gedaan, maar nu ik er vandaag voor het eerst op heb gefietst vind ik het frame wat klein: mijn zadelpen steekt ongeveer 20cm uit en ik heb 4 spacers bij mijn stuur.
En stel dat het een verkeerd advies was: heb ik dan nog recht op ruil of ben ik gewoon dom geweest het advies zomaar over te nemen en moet maar op de blaren zitten....
Ben net de trotse eigenaar geworden van een Pinarello Quattro en heb gelijk al een vraag:
bij het opmeten bij de fm kwam uit dat ik (binnenbeen maat 82) framemaat 55 moet hebben. Nu zeiden ze me dat dit bij Pinarello anders werkt en adviseerde mij een maat cc5300 te nemen. Op hun advies heb ik dat gedaan, maar nu ik er vandaag voor het eerst op heb gefietst vind ik het frame wat klein: mijn zadelpen steekt ongeveer 20cm uit en ik heb 4 spacers bij mijn stuur.
En stel dat het een verkeerd advies was: heb ik dan nog recht op ruil of ben ik gewoon dom geweest het advies zomaar over te nemen en moet maar op de blaren zitten....
Pinarello Quattro, Shimano Ultegra, Fulcrum R1
Daar heb je wel wat meer voor nodig dan alleen je bbl. Lengte van je romp, armen, enz. is van belang. Ook je zitpositie is belangrijk. Ik heb een bbl van 88 en rij op een 55 cm frame. Een 53 cm lijkt me dan helemaal niet verkeerd. 4 spacers klinkt wel weer als 'veel', 20 cm zadelpen weer niet.