Titanium fietsen
Stickermerk is wat kort door de bocht. CC53x11 uit zaltbommel (voorheen brunchem) zit achter dit merk. De broers Van Tuyl hebben een lange historie met titianium. De Gilbertson fietsen bestaan pas een jaar of 10 en de frames komen uit China ( zoals zoveel frames). Wordt wel gemaakt op basis van de specificaties van hen, dus geen OEM frame. Gezien ervaring bij Van Tuyl weet je wel zeker dat je een goede fiets hebt met garantie. Is ook een erg prettige zaak overigens.
o'7o
Het zijn vader en zoon van Tuyl. De titanium fietsen bestaan ook al wat langer dan 10 jaar, mijn vt980 kocht ik ergens in 2005, Tot nog niet zo heel lang geleden werden de frames in Rusland geproduceerd, pas de latere Gilbertson modellen komen uit China. Ik heb zelf dus een vt980, Gilbertson Allure eerste en tweede generatie en Gilbertson Inferno generatie 1 en 2 gehad. Allemaal prima fietsen. Onlangs heb ik er nog wat foto's geschoten.
Hij is (bijnabijnabijna) af!
To do: Afstellen derailleurs en kapje er op. Bidonhouders er op en klaar!
Het is geworden:
- 3 dozen schuursponsjes verder
- Headset schoongemaakt en geserviced
- Alle oude vet en troep er af (inclusief de tot bolletjes geworden vet-rommel in het frame er uit pielen met tandenstokers..die rolde zo lekker heen en weer in t frame).
- Gedoe met starnut opgelost door vast te zetten in de diepte, nieuwe er in gefrommeld en die zit weer 'als nieuw'.
- Combinatie van mijn 'oude' Ultegra groep en Mavic ksyrium elite wielset overgezet.
- Carbon pen van Canyon, Bontrager paradigm zadel.
- Nieuwe Deda Zero100 stuurpen en stuur.
To do: Afstellen derailleurs en kapje er op. Bidonhouders er op en klaar!
Het is geworden:
- 3 dozen schuursponsjes verder
- Headset schoongemaakt en geserviced
- Alle oude vet en troep er af (inclusief de tot bolletjes geworden vet-rommel in het frame er uit pielen met tandenstokers..die rolde zo lekker heen en weer in t frame).
- Gedoe met starnut opgelost door vast te zetten in de diepte, nieuwe er in gefrommeld en die zit weer 'als nieuw'.
- Combinatie van mijn 'oude' Ultegra groep en Mavic ksyrium elite wielset overgezet.
- Carbon pen van Canyon, Bontrager paradigm zadel.
- Nieuwe Deda Zero100 stuurpen en stuur.