Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
@S-BIKE
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 sep 2015 21:55

Gebruikersavatar @S-BIKE 17 okt 2015 12:16

Jaap Telder schreef:Invoerrechten heb ik nog nooit hoeven te betalen voor spullen ( o.a wielsets) uit China.
Nou Jaap dan heb je geluk gehad.
Ik moest totaal EUR58 betalen, maar dan nog steeds ergggg interessant qua prijsstelling tov Europese aanbieders.

Emil1
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2015 20:34

Emil1 17 okt 2015 13:22

Klinkt goed dat Ergonova stuurtje. Gelukkig gewoon in het zwart en no-name. Een op een imitatie met decals en al ben ik niet van. Zal m binnenkort eens bestellen.

@ @S-bike, wordt een erg gave fiets zeg :winkthumb:

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 17 okt 2015 14:08

Nou Jaap dan heb je geluk gehad.
Ik moest totaal EUR58 betalen, maar dan nog steeds ergggg interessant qua prijsstelling tov Europese aanbieders.[/quote]

Ja, inderdaad, het blijft alsnog erg goedkoop ook al moet je wat bijbetalen.
Ben benieuwd hoe het gaat rijden.
Eerst nog weken wachten, want uit ervaring weet ik (wielsets) dat het lang kan duren voordat de bestelling wordt bezorgd. :D

Gebruikersavatar
@S-BIKE
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 sep 2015 21:55

Gebruikersavatar @S-BIKE 17 okt 2015 17:59

Ja, inderdaad, het blijft alsnog erg goedkoop ook al moet je wat bijbetalen.
Ben benieuwd hoe het gaat rijden.
Eerst nog weken wachten, want uit ervaring weet ik (wielsets) dat het lang kan duren voordat de bestelling wordt bezorgd. :D[/quote]

Zijn gisteren binnen gekomen 2.5week na bestelling dus niet slecht!

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3203
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 okt 2015 18:55

Hoe zit het ook al weer: moet je bij ontvangst de invoerkosten betalen of krijg je gewoon een rekening om over te maken?

Gebruikersavatar
@S-BIKE
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 sep 2015 21:55

Gebruikersavatar @S-BIKE 17 okt 2015 20:37

Je moet bij degene die het aflevert contant/gepast betalen.
Als je niet thuis bent kun je vaak bij een afleverpunt het ophalen (en daar kun je wel pinnen)
Kosten 21%BTW 4,7%fiets onderdelen heffing en EUR17 adm..kosten
Genoemde percentages over geschatte waarden douane.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 19 okt 2015 13:19

Ik sta nu ook voor de keuze. Wordt het straks een nieuwe fiets of bouw ik er zelf een. Een stukje angst houdt mij eigenlijk nog tegen. Angst voor het onbekende.
Toch al wel overal naar frames gekeken. Nu lees ik hier op het forum dat bijna iedereen z'n frame bij Velobuild (Zhongwei) koopt.
Ik kom echter op Aliexpress veel goedkopere frames tegen. Soms al aanbiedingen van €315,-
Komen al die Chinese frames niet uit een zelfde fabriek? Met andere woorden, verschilt de kwaliteit zo veel of zijn die aanbiedingen gewoon overjarige modellen?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 okt 2015 13:23

Velobuild zou ik niet meer opnieuw doen, eens betaald is de service en behulpzaamheid grotendeels weg. Weet ik uit eigen ervaring. (eens alles in orde, is de fiets wel super :-) )
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 19 okt 2015 13:33

Nou ja, eigenlijk is dat ook mijn punt; Gaan we allemaal naar Velobuild omdat iedereen dat doet of heeft deze partij echt toegevoegde waarde?
Op DHGate koppt ik vaak bij Chinesswalton. Daar heb ik heel goede ervaringen mee. Is iets niet goed, krijg je zo een nieuw product.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

MarcoV
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 sep 2011 18:59
Locatie: Beverwijk

MarcoV 19 okt 2015 14:06

Ik heb nog nooit via velobuild gekocht, tot nu toe gewoon frames gekocht via alibaba of de website van een verkoper.
Flyxii, hongfu.
Ik denk dat er genoeg anderen zijn die ook niet via velobuild kopen. Dat is in ieder geval de ervaring die ik heb van roadbikereview.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 19 okt 2015 14:08

Wolfhound32 schreef:Nou ja, eigenlijk is dat ook mijn punt; Gaan we allemaal naar Velobuild omdat iedereen dat doet of heeft deze partij echt toegevoegde waarde?
Op DHGate koppt ik vaak bij Chinesswalton. Daar heb ik heel goede ervaringen mee. Is iets niet goed, krijg je zo een nieuw product.
Dat valt wel mee. De frames van Zhongwei krijgen goede reviews en zijn het makkelijkste via Velobuild te verkrijgen. Ik heb in het verleden ook een Zhongwei gekocht bij Zhongwei zelf: zelfde prijs.

In het verleden was Velobuild een platform voor 'zelf-bouwers' en via group buy kon er voordelig ingekocht worden. Vandaag de dag is het min of meer webshop voor Zhongwei frames, onderdelen en wielsets (weet niet van wie). Volgens mij is Chris Mei nu de eigenaar van Velobuild en was hij vroeger een werknemer van Zhongwei.

De frames zelf zijn tiptop in orde. Bij de R-002 ondervond ik wat kleine issues bij de opbouw (van een fietsenmaker begreep ik dat dat vaak voorkomt bij custom made opbouw), bij de R-016 was het an easy job.

Spannend is het een eerste keer zeker, maar er is hier op het forum maar dan genoeg expertise om je te helpen. De voldoening is des te groter als je straks op je eigen unieke fietsje rondrijdt.

Zorg wel dat je je verdiept in het frame en de leverancier. Krijgen die goede reviews, dan kan je de sprong wagen.

Succes!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
@S-BIKE
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 sep 2015 21:55

Gebruikersavatar @S-BIKE 19 okt 2015 18:03

Vrijdag velgen binnen gekregen , zien er mooi uit
Helin Liu's store. --> 23mm width U Shape 50mm clincher carbon fiber bicycle wheels
Zondag uitgeprobeerd! lopen mooi en klinken goed! Ook remmen met bijgeleverde remblokjes (in de regen) gaat goed. Thuis gekomen naar zijdelings stijfheid gekeken die valt me wat tegen ( maar geen last van gehad, maar kan bij sprinten,bochten wel vervelend zijn).
Mijne cosmic elite zijn stijver (Alu)
Maarrrrr voor de totaal prijs toch wel hele leuke wieltjes p

Plaats reactie