Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 19 okt 2015 18:46

Nou ja, ik bedoel ook, dat ik meestal de namen Velobuild, Zhongwei, Hungfu, Dengfu en Flyxii voorbij zie komen.
Anyway, ik heb dit frame op het oog. Qua geometrie is deze wat racier dan mijn Scott Speedster (hoop ik) Dit frame komt bij diverse aanbieders op Aliexpress langs. Eentje heeft 'm nu in de aanbieding voor €450,- incl. verzendkosten.

Zou dit wat zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 19 okt 2015 19:23

ziet er goed uit, over Miracle lees ik ook alleen maar goede ervaringen, persoonlijk ben ik ook erg tevreden over mijn frame van ze. Oh ja, zal binnenkort foto's plaatsen, hij is klaar en afgelopen zondag in de regen een eerste proefritje gemaakt.

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 19 okt 2015 19:25

Is dat frame Di2 ready? Waar gaat de batterij?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 okt 2015 19:33

Zowat alle Chinese frames zijn Di2 ready. Batterij gaat gewoon in de zadelpen, beetje wringen en komt nooit meer los :-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 19 okt 2015 21:11

Weet trouwens iemand waar dit frame mee te vergelijken is. Of is er een merk dat deze mould gebruikt?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 21 okt 2015 13:05

Afgelopen zondag het eerste (buiten) ritje gemaakt met mijn chineesje van Miracle. Helaas in de regen maar de fiets voelde bijzonder goed aan. Geen piepje, kraakje of ander ongemak ontdekt. Alles is ondertussen weer netjes schoongemaakt en hij staat klaar om te worden voorzien van wat decals/naam. Ik twijfel nog of die wit (mat) of zwart (glans) worden, ik vond de kleuren (ahum) op de stuurpen een mooie combi met het matzwarte frame. Wellicht wordt het wat saai en de zoveelste matzwarte fiets maar dan heb ik een mooi excuus om straks een andere kleurrijke fiets op te bouwen ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 21 okt 2015 16:08

Het kan aan de foto liggen maar ik vind de verhoudingen een beetje vreemd. Wat ik zie is een lange stuurpen met een vreemd stuur waarbij de shifters enorm ver weg staan.
Al eens aan oranje decals gedacht?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 21 okt 2015 16:35

3t compact stuur, met de shifters redelijk in het verlengde van de bovenkant bocht. Foto's vertekenen het idd een beetje, mijn houding op deze fiets is precies gelijk als op mijn andere fiets (ooit opgemeten bij bikepassion), ik zit overigens redelijk gestrekt ;-)

gekleurde decals heb ik aan gedacht maar gaan hem niet worden, ik ben nogal zwart-wit ingesteld ;-) Een paar andere fulll carbon wielen is de volgende optie...

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 22 okt 2015 15:08

Mooi fietsje Matthijs! Ik zou zeggen niks meer aan doen, maar dat is persoonlijk ;)

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 23 okt 2015 18:09

na wederom een (te) kort testritje tot de conclusie gekomen dat de chinese zadelpen niet lekker samengaat met de carbon rails van mijn Selle Italia. Met 6nm durf ik de rails niet strakker te zetten, per rail komen er 4 redelijk scherpe alu contactpunten op en ik wil geen beschadigingen. Na een paar keer goed verzitten op het zadel schuift deze naar achteren... Afijn, andere zadelpen besteld, 3T Stylus Stealth, zit ook op de andere fiets en die klemt de carbon rails over een lekker brede oppervlakte.

Afbeelding

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 24 okt 2015 09:40

Kan iemand mij een advies geven waar op te letten bij aanschaf van een 2e hands china wielset.
Ik denk erover om en wielset van een andere forumgebruiker over te nemen.
Zelf ben ik 82 kg en de velgen kunnen max 100 kg aan dus dat zit goed.

Kunnen jullie een blik werpen op deze wielset
http://www.wheelsfar.com/road-wheels/cl ... elset.html

Het is deze set alleen dan 2 jaar oud.
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 24 okt 2015 10:02

Hoe de kwaliteit is weet ik niet,geen ervaring mee.
Wel is het handig om te horen of ze al geserviced zijn, anders mag je dat zelf nog gaan doen.
Denk aan slijtage lagers, spaken stellen, richten etc..
Als er 2 jaar flink op gereden is, zou de prijs ook evenredig moeten zijn, moeten ze dan ook nog geserviced worden, dan zou ik mij er niet meer aan wagen. Dat laatste is dan mij eigen mening.

Plaats reactie