Cannondale
Herkenbaar: bij mijn nieuwe Synapse (carbon frame) ging het zadel ook 'spontaan' draaien en zakken (niet handig als je in je enthousiasme voor de eerste rit geen inbussleuteltje meeneemt... Dat fiets heel ongelukkig op een gegeven moment). Aandraaien met de momentsleutel met de juiste N/m, maar toch bij de volgende ritjes hetzelfde euvel. Uiteindelijk wat strakker aangedraaid en nu blijft ie zitten. Binnenkort gaat de fiets voor een eerste gratis controlebeurt bij de FM; ik kaart het dan in ieder geval nog even aan.
Zou iemand even de moeite willen nemen om dit op te meten, dank u wel.vincent75 schreef:Kan iemand mij vertellen hoeveel setback de std zadelpen van een CAAD10 heeft.
Alvast bedankt.
Mag denk ik ook van een Supersix zijn.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
25mm op mijn SS.... Let wel dat is een Cannondale C3 pen van 31,6mm, jij hebt/zoekt denk ik een 27,2 voor een caad.vincent75 schreef:Zou iemand even de moeite willen nemen om dit op te meten, dank u wel.vincent75 schreef:Kan iemand mij vertellen hoeveel setback de std zadelpen van een CAAD10 heeft.
Alvast bedankt.
Mag denk ik ook van een Supersix zijn.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Zaterdag de RvV gefietst en eerste 100km geen piep of kraak. Vervolgens kwam de kraak wel terug. En toen na een kasseien strook weer weg. En toen weer terug. En toen weer weg. Laatste stuk was ie volgens mij weg hoewel ik me niet meer alles scherp herinner tussen km 200 en 240. Ga van de week de fiets is kuisen en dan rondje te doen om de status van de kraak te evalueren. Sowieso denk ik even de bracket demonteren en alles schoonmaken en wat invetten. Wordt vervolgd dus!haaldoor schreef:Zojuist even de boel strak aangedraaid. Bladboutjes waren nog super vast. De crankbout stond wel los op rond de 30nm. Die nu op de voorgeschreven 40nm gezet(mooi dezelfde maat als Campa UT!). Is even kijken wat het gekraak zaterdag doet. Als het dan nog erg is gaat de fiets volgende week naar de FM voor hermontage van de lagers. Of toch zelf die tools kopen met dit excuus
Het gaat hier om een in het frame geïntegreerd klemsysteem en de zadelpen diameter van 25,4mm is ook nieuw.kiekeboeboe schreef:lijkt me een verkeerde diameter van klemband te zijn.
Wel vreemd bij een nieuwe fiets.
Ik heb de zadelpen nu opnieuw gemonteerd met Tacx carbon-pasta. Dat heeft een wat korrelige structuur. De door de FM gebruikte carbon-pasta had dat niet. De zadelpen lijkt nu beter/strakker in het frame te zitten. Ik weet dat je een zadelpenklem niet te strak moet aandraaien met carbon pennen, maar als je zadel tijdens het fietsen iedere keer 6-8 cm omlaag zakt moet je toch wat.Kerkhoff schreef:Herkenbaar: bij mijn nieuwe Synapse (carbon frame) ging het zadel ook 'spontaan' draaien en zakken (niet handig als je in je enthousiasme voor de eerste rit geen inbussleuteltje meeneemt... Dat fiets heel ongelukkig op een gegeven moment). Aandraaien met de momentsleutel met de juiste N/m, maar toch bij de volgende ritjes hetzelfde euvel. Uiteindelijk wat strakker aangedraaid en nu blijft ie zitten. Binnenkort gaat de fiets voor een eerste gratis controlebeurt bij de FM; ik kaart het dan in ieder geval nog even aan.
Dan heeft die FM waarschijnlijk gewoon vet gebruikt. In iedere vorm van montagevet/pasta zitten namelijk deeltjes/korreltjes.
Gewoon vet of montagevet voor een zadelpen, is dat niet gek? Het had geen korrelige structuur en was paars transparant. In ieder geval gebruik ik het originele Aksium-achterwiel alleen voor de fietstrainer. De wielset is vervangen voor een Pacenti SL23/WI wielset met Conti 4000s 25mm bandjes. Stuur en stuurpen zijn vervangen door een 3T ergonova team combi.
-
- Forum-lid
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
- Locatie: Gilze
Weet er iemand of het mogelijk is om 25mm bandjes op m'n Caad10 te leggen?
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Montagevet gebruik je om te voorkomen dat zaken vast komen te zitten (metaal op metaal) met als varianten kopervet etc (en daar zitten nooit "korrels" in.
Jullie hebben het over carbon pasta (verhoogd door de korrels de wrijving) wat eigenlijk maar zelden nodig is tenzij de passing van onderdelen zo beroerd is dat enkel dit soort noodmaatregelen over blijven. Enkel op carbon-carbon gebruiken (waarbij een paar lagen extra blanke lak op een slecht passende zadelpen doorgaans net zo goed of beter werkt.
Jullie hebben het over carbon pasta (verhoogd door de korrels de wrijving) wat eigenlijk maar zelden nodig is tenzij de passing van onderdelen zo beroerd is dat enkel dit soort noodmaatregelen over blijven. Enkel op carbon-carbon gebruiken (waarbij een paar lagen extra blanke lak op een slecht passende zadelpen doorgaans net zo goed of beter werkt.