Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Ik heb een setje van Farsports (Wheelsfar) van 1,5 jaar oud, en er ongeveer 8500km mee gereden. Mijn wielen zijn nog steeds kaarsrecht en de velg is nog niet ingesleten. Het was een goede aankoop. Mijn wielen hebben ook weinig onderhoud nodig gehad. Ik heb 1 lager vervangen van de body van mijn Novatec naven (was makkelijk en goedkoop).
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Heb dezelfde ervaring. Mijn zadel heeft titanium rails dus ik heb de bouten gewoon heel vast aangedraaid en dan blijft hij wil zitten bij normaal gebruik. Ik heb de pen afgelopen 2 jaar voor cyclocross gebruikt, maar met op- en afspringen is de klemconstructie gewoon niet stijf genoeg. Ben nu op zoek naar een nieuwe pen met stijvere klemconstructie.Matthijs1973 schreef:na wederom een (te) kort testritje tot de conclusie gekomen dat de chinese zadelpen niet lekker samengaat met de carbon rails van mijn Selle Italia. Met 6nm durf ik de rails niet strakker te zetten, per rail komen er 4 redelijk scherpe alu contactpunten op en ik wil geen beschadigingen. Na een paar keer goed verzitten op het zadel schuift deze naar achteren... Afijn, andere zadelpen besteld, 3T Stylus Stealth, zit ook op de andere fiets en die klemt de carbon rails over een lekker brede oppervlakte.
- Harryfietst
- Forum-lid
Ik ben voornemens om een aantal onderdelen te bestellen. Ik lees daar alleen weinig over de afgelopen 75 pagina's. Wat ik op mijn lijstje heb staan:
Bidonhouders. Ik zoek houders die ik bij het crossen ook kan gebruiken, dus ze moeten zo gemaakt zijn dat ik de bidon niet verlies door het gebobbel, iets wat ik met kunststof houders veelvuldig heb gehad.
Zadelpen. Ik lees daar bijna niks over. Ik hoef geen Carbon zadel, ik blijf mijn San Marco Concor gebruiken. Volgens mij heeft deze een alu brug.
Verder staat er ook een Carbon stuur op mijn lijstje. Een aero stuur ziet er natuurlijk prachtig uit, maar hoe zit dat met het monteren van een Garmin? Er zijn losse adapters die volgens mij onder het stuur gemonteerd worden, maar als daar de Garmin houder op gemonteerd wordt, komt deze dan niet erg ver naar voren te staan? Kan iemand die een aero stuur heeft met een Garmin houder een fotootje plaatsen?
Ik heb ook wat gelezen over de kabelgeleiding bij deze sturen. Er komen Campa shifters op, welke modellen zijn dan geschikt?
Bidonhouders. Ik zoek houders die ik bij het crossen ook kan gebruiken, dus ze moeten zo gemaakt zijn dat ik de bidon niet verlies door het gebobbel, iets wat ik met kunststof houders veelvuldig heb gehad.
Zadelpen. Ik lees daar bijna niks over. Ik hoef geen Carbon zadel, ik blijf mijn San Marco Concor gebruiken. Volgens mij heeft deze een alu brug.
Verder staat er ook een Carbon stuur op mijn lijstje. Een aero stuur ziet er natuurlijk prachtig uit, maar hoe zit dat met het monteren van een Garmin? Er zijn losse adapters die volgens mij onder het stuur gemonteerd worden, maar als daar de Garmin houder op gemonteerd wordt, komt deze dan niet erg ver naar voren te staan? Kan iemand die een aero stuur heeft met een Garmin houder een fotootje plaatsen?
Ik heb ook wat gelezen over de kabelgeleiding bij deze sturen. Er komen Campa shifters op, welke modellen zijn dan geschikt?
-
- Forum-lid
Deze bidonhouders zijn echt top:
http://nl.aliexpress.com/item/Free-ship ... ber=833026
Met sturen en zadelpennen geen ervaring, toch een klein beetje huiverig voor. (Waarschijnlijk onterecht)
http://nl.aliexpress.com/item/Free-ship ... ber=833026
Met sturen en zadelpennen geen ervaring, toch een klein beetje huiverig voor. (Waarschijnlijk onterecht)
'k heb een aero stuur uit china (jammer geen foto van). Staat nu ongeveer een jaar op mijn fiets en heb geen problemen mee gehad. Zelfs dit jaar Paris-Roubaix (160km) mee gefiets op heel zware kassei stroken en mijn stuur heeft stand gehouden !
Ik heb een garmin edge 605 en het houdertje is met tie wraps op de pen gemonteerd. Staat iets voorover maar is nog perfect leesbaar. De nieuwere edge's hebben een andere houder heb ik gezien. Dan bestel je best je stuur met zo'n adapter bij. Deze wordt dan onderaan je stuur vast geschroefd en daar komt dan je garmin houder op.
Interne kabelgeleiding ging bij mij minder vlot. De gaatjes zaten iets te laag op het stuur om de shifters op de gewenste hoogte te krijgen. Ik heb het risico genomen om de gaatjes op een andere plaats opnieuw te boren in het stuur zodat de shifters op de gewenste hoogte konden staan. Velen verklaarden mij zot om te boren in mijn stuur en zeiden me dat het ging kraken maar als het stuur paris roubaix overleeft heeft met de meest slecht liggende stroken waar ik ooit in mijn leven heb over gereden dan denk ik niet dat het stuur vlug zal kraken.
Ik heb een garmin edge 605 en het houdertje is met tie wraps op de pen gemonteerd. Staat iets voorover maar is nog perfect leesbaar. De nieuwere edge's hebben een andere houder heb ik gezien. Dan bestel je best je stuur met zo'n adapter bij. Deze wordt dan onderaan je stuur vast geschroefd en daar komt dan je garmin houder op.
Interne kabelgeleiding ging bij mij minder vlot. De gaatjes zaten iets te laag op het stuur om de shifters op de gewenste hoogte te krijgen. Ik heb het risico genomen om de gaatjes op een andere plaats opnieuw te boren in het stuur zodat de shifters op de gewenste hoogte konden staan. Velen verklaarden mij zot om te boren in mijn stuur en zeiden me dat het ging kraken maar als het stuur paris roubaix overleeft heeft met de meest slecht liggende stroken waar ik ooit in mijn leven heb over gereden dan denk ik niet dat het stuur vlug zal kraken.
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE