Cannondale
En ik ook
Zie hier mijn caad10 voor dit seizoen (niet de beste foto, maar geeft een beeld):
Frame bbq
force shifters en deries, red remmen en crank
Ritchey WCS zadelpen en WCS Neo Classic stuur
Pro PLT carbon stuurpen
Custom wielen: Chinese 50 mm, 25 mm breede velg en White industries naven, Sapim race spaken.
Fortezza tricomp 25 mm
Zie hier mijn caad10 voor dit seizoen (niet de beste foto, maar geeft een beeld):
Frame bbq
force shifters en deries, red remmen en crank
Ritchey WCS zadelpen en WCS Neo Classic stuur
Pro PLT carbon stuurpen
Custom wielen: Chinese 50 mm, 25 mm breede velg en White industries naven, Sapim race spaken.
Fortezza tricomp 25 mm
Is het normaal dat ik mijn wiel met 25mm bandjes niet gemonteerd krijg achteraan icm campagnolo chorus remhoef ? Vooraan geen enkel probleem, achteraan loopt de band tegen de remhoef aan. Met 23mm werkt alles prima. Fiets is een CAAD10.
Op mijn Cannondale zitten weliswaar 23mm bandjes, maar op mijn winter-Colnago loopt het 25 mm bandje ook net wel/net niet tegen de Chorus achterremhoef aan. Zijn trouwens remhoeven uit de 10 spd groep, weet niet of dat wat uitmaakt.rob86 schreef:Is het normaal dat ik mijn wiel met 25mm bandjes niet gemonteerd krijg achteraan icm campagnolo chorus remhoef ? Vooraan geen enkel probleem, achteraan loopt de band tegen de remhoef aan. Met 23mm werkt alles prima. Fiets is een CAAD10.
(NB eerder met 25 mm Veloflex Master bandjes geen problemen. De banden van afgelopen winter, ubergoedkope Michelin Classic, hebben blijkbaar een iets dikker loopvlak)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
wat voor banden ?rob86 schreef:Is het normaal dat ik mijn wiel met 25mm bandjes niet gemonteerd krijg achteraan icm campagnolo chorus remhoef ? Vooraan geen enkel probleem, achteraan loopt de band tegen de remhoef aan. Met 23mm werkt alles prima. Fiets is een CAAD10.
contis namelijk, zijn zeer hoog
michelins relatief laag
Klopt conti gp4000s. En remhoeven zijn chorus 11.IWC schreef:wat voor banden ?rob86 schreef:Is het normaal dat ik mijn wiel met 25mm bandjes niet gemonteerd krijg achteraan icm campagnolo chorus remhoef ? Vooraan geen enkel probleem, achteraan loopt de band tegen de remhoef aan. Met 23mm werkt alles prima. Fiets is een CAAD10.
contis namelijk, zijn zeer hoog
michelins relatief laag
Ik had hetzelfde probleem als ik mijn banden boven de 8 bar pompte, met 25 mm fortezza's icm sram red remmen (oude type, zie foto hierboven) maar ik heb er maar voor gekozen om met een half ronde metaal vijl een milimeter van de rem af te vijlen. Werkt prima. Je ziet het niet en de band heeft weer genoeg ruimte, ook voor plakkende steentjes ed.
Cannondale liefhebbers,
Sinds enkele weken ben ik me aan het oriënteren voor een nieuwe fiets. Mijn oog was daarbij eerst gevallen op de Specialized Tarmac SL4 in het mat/zwart. Helaas heeft Specialized een wijziging van kleur doorgevoerd en is die variant niet meer leverbaar. Online is hij nog beschikbaar via Bike Stores in de UK. Maar ik ben toch enigszins reluctant om online en overseas een fiets van EUR 3500-4000 aan te schaffen. Na wat research ben ik uitgekomen bij de Synapse, die ook in een vergelijkbare kleur wordt geleverd en iets 'zachtere' vormen heeft dan de EVO, wat ik persoonlijk mooier vind.
Ik begrijp dat Synapse de 'comfort' lijn van Cannondale is in vergelijking met de EVO. Vroeger heb ik weliswaar wedstrijden gereden, maar ik rijd nu slechts nog 6000-8000 km per jaar recreatief met een jaarlijks uitstapje richting de Alpen. Een iets comfort vriendelijke geometrie lijkt me dan ook oke, of schat ik dat onjuist in?
Ik overweeg Vison Metron wielen er in te zetten, aangezien die mooi matchen met het zwart.
Daarnaast genieten zwartkleurige bladen de voorkeur boven de huidige zilverkleurige.
Hebben jullie ervaringen met de Synapse? Dat zou me helpen bij de beeldvorming, aangezien ik nog geen ervaring heb met Cannondale.
Veel dank.
Sinds enkele weken ben ik me aan het oriënteren voor een nieuwe fiets. Mijn oog was daarbij eerst gevallen op de Specialized Tarmac SL4 in het mat/zwart. Helaas heeft Specialized een wijziging van kleur doorgevoerd en is die variant niet meer leverbaar. Online is hij nog beschikbaar via Bike Stores in de UK. Maar ik ben toch enigszins reluctant om online en overseas een fiets van EUR 3500-4000 aan te schaffen. Na wat research ben ik uitgekomen bij de Synapse, die ook in een vergelijkbare kleur wordt geleverd en iets 'zachtere' vormen heeft dan de EVO, wat ik persoonlijk mooier vind.
Ik begrijp dat Synapse de 'comfort' lijn van Cannondale is in vergelijking met de EVO. Vroeger heb ik weliswaar wedstrijden gereden, maar ik rijd nu slechts nog 6000-8000 km per jaar recreatief met een jaarlijks uitstapje richting de Alpen. Een iets comfort vriendelijke geometrie lijkt me dan ook oke, of schat ik dat onjuist in?
Ik overweeg Vison Metron wielen er in te zetten, aangezien die mooi matchen met het zwart.
Daarnaast genieten zwartkleurige bladen de voorkeur boven de huidige zilverkleurige.
Hebben jullie ervaringen met de Synapse? Dat zou me helpen bij de beeldvorming, aangezien ik nog geen ervaring heb met Cannondale.
Veel dank.
-
- Forum-lid
soekieakker schreef:En zo is hij geworden:
Zoiets?
Super fiets!