Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Mijn afhaalchinees is klaar.
Inmiddels 160km mee gereden.
Opbouw zonder problemen, kabeldoorvoer gemakkelijk door afschroefbare kabelingangen.
Afwerking/lakwerk is excellent.
Rijeigenschappen:
voelt hard aan: trillingen hobbels worden nauwelijks gefilterd, weinig comfort, ondanks de carbon zadelpen, de 25mm bandjes en de ultra dunne staande achtervorken.
Stuurt daarentegen goed. Fietsje voelt heel licht en wendig aan. Zou een fijn klimfietsje kunnen zijn.
7,3 kg inclusief pedalen.
Voor het geld wel de moeite waard, maar ik mis de finesses. Het zal wel de goedkopere T700 of T800 carbon zijn die is gebruikt.
Wel veel positieve reacties gehad op het uiterlijk van de fiets. Komt wellicht door de wielset die wel drie keer duurder is dan het frame
"A star is born", de CNSTAR R1.
Inmiddels 160km mee gereden.
Opbouw zonder problemen, kabeldoorvoer gemakkelijk door afschroefbare kabelingangen.
Afwerking/lakwerk is excellent.
Rijeigenschappen:
voelt hard aan: trillingen hobbels worden nauwelijks gefilterd, weinig comfort, ondanks de carbon zadelpen, de 25mm bandjes en de ultra dunne staande achtervorken.
Stuurt daarentegen goed. Fietsje voelt heel licht en wendig aan. Zou een fijn klimfietsje kunnen zijn.
7,3 kg inclusief pedalen.
Voor het geld wel de moeite waard, maar ik mis de finesses. Het zal wel de goedkopere T700 of T800 carbon zijn die is gebruikt.
Wel veel positieve reacties gehad op het uiterlijk van de fiets. Komt wellicht door de wielset die wel drie keer duurder is dan het frame
"A star is born", de CNSTAR R1.
@hierboven
Erg mooie fiets hoor!
Nog wat meer informatie voor mensen die interesse hebben in Chinese framesets.
Ik heb enkele maanden geleden bij http://dengfubikes.com/ een FM-098 frameset gekocht. Dit is de doos net na aankomst, er zit een flink gat in..
Het carbon is gelukkig goed verpakt, geen krasje te zien!
De fiets met ca. 600 km op de teller. Frame is erg stijf en rijd verder prima, doet niets onder voor een merkframe. 25mm banden zijn door de stijfheid geen overbodige luxe, zelfs het kleinste kiezelsteentje voel je.
Disclaimer: spacertoren en waslijnen zijn bekend 1. Wil nog spelen met stuurhoogte 2. Budget is beperkt voor de komende maanden.
Erg mooie fiets hoor!
Nog wat meer informatie voor mensen die interesse hebben in Chinese framesets.
Ik heb enkele maanden geleden bij http://dengfubikes.com/ een FM-098 frameset gekocht. Dit is de doos net na aankomst, er zit een flink gat in..
Het carbon is gelukkig goed verpakt, geen krasje te zien!
De fiets met ca. 600 km op de teller. Frame is erg stijf en rijd verder prima, doet niets onder voor een merkframe. 25mm banden zijn door de stijfheid geen overbodige luxe, zelfs het kleinste kiezelsteentje voel je.
Disclaimer: spacertoren en waslijnen zijn bekend 1. Wil nog spelen met stuurhoogte 2. Budget is beperkt voor de komende maanden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 23 jul 2014 09:02
Jaap Telder schreef:..
Erg mooi Jaap
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
En een tripplTCIAL schreef:....
Mooie fiets
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@Jaap, je realiseert je dat alle frames van vergelijkbare vezels gemaakt worden T700 en T800? Enkel een T1000 vezel is sterker (en exact even stijf), waardoor je in theorie bijvoorbeeld de achtervork iets comfortabeler kan maken. High modulus vezels maken de boel alleen maar harder, want die zijn stijf.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Oké, dank voor je informatie.amclassic-fan schreef:@Jaap, je realiseert je dat alle frames van vergelijkbare vezels gemaakt worden T700 en T800? Enkel een T1000 vezel is sterker (en exact even stijf), waardoor je in theorie bijvoorbeeld de achtervork iets comfortabeler kan maken. High modulus vezels maken de boel alleen maar harder, want die zijn stijf.
Ik heb inmiddels een ander zadel gemonteerd, dat scheelt al iets, voelt beter.
Misschien ook nog minder lucht in de banden, maar bij 5bar houdt het wel op denk ik.(25mm)
Verder rijdt dit ding heel strak en begin ik hem te waarderen.
Hallo!
Ik meld me ook eindelijk op dit forum en (voor nu) in dit topic, dat ik de laatste tijd ongeveer helemaal gelezen heb. Momenteel fiets ik op een Tarmac uit 2011 met dik 100.000km, fietst nog steeds oké maar wel toe aan vervanging. Kan nog steeds prima fungeren voor in de herfst/winter/lente maar voor volgend seizoen zou ik graag wat anders willen. Korte info; 2e jaars junior die zich volgend jaar weer wilt wagen aan de concurrentie. Ik zit te twijfelen om eventueel een frame, misschien wielen of misschien wel een complete fiets te bestellen via de Chinees, toch zit ik met een aantal vragen.
- Zijn hier mensen die op hun Chinees (veel) wedstrijden fietsen? En dus komen aan de benodigde (snelle) kilometers? Hoe bevalt dit? Aan te raden, of juist niet?
- Is misschien een frame wel oké, maar wielen niet? Of juist andersom...
Waarschijnlijk vergeet ik nog een aantal dingen te vragen, maar daar kom ik wellicht nog op terug!
Bedankt alvast
Ik meld me ook eindelijk op dit forum en (voor nu) in dit topic, dat ik de laatste tijd ongeveer helemaal gelezen heb. Momenteel fiets ik op een Tarmac uit 2011 met dik 100.000km, fietst nog steeds oké maar wel toe aan vervanging. Kan nog steeds prima fungeren voor in de herfst/winter/lente maar voor volgend seizoen zou ik graag wat anders willen. Korte info; 2e jaars junior die zich volgend jaar weer wilt wagen aan de concurrentie. Ik zit te twijfelen om eventueel een frame, misschien wielen of misschien wel een complete fiets te bestellen via de Chinees, toch zit ik met een aantal vragen.
- Zijn hier mensen die op hun Chinees (veel) wedstrijden fietsen? En dus komen aan de benodigde (snelle) kilometers? Hoe bevalt dit? Aan te raden, of juist niet?
- Is misschien een frame wel oké, maar wielen niet? Of juist andersom...
Waarschijnlijk vergeet ik nog een aantal dingen te vragen, maar daar kom ik wellicht nog op terug!
Bedankt alvast
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Aeven een aanname. Je hebt die 100.000 km zelf gereden. Dus gemiddeld 25.000 per jaar. Op 1 en dezelfde fiets?
Zou je dan zo'n avontuur willen? Ik zou dan gewoon een fiets met garantie in Nederland kopen.
Just my 2 cents.
Zou je dan zo'n avontuur willen? Ik zou dan gewoon een fiets met garantie in Nederland kopen.
Just my 2 cents.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Ongeveer 80.000 mijn broer, resterende ik. Dat is inderdaad ook belangrijk om rekening mee te houden inderdaad, dat ben ik vergeten. Heb in al die 20.000km eigenlijk geen problemen gehad. Maarja, die prijzen van een 'normale' fiets héWolfhound32 schreef:Aeven een aanname. Je hebt die 100.000 km zelf gereden. Dus gemiddeld 25.000 per jaar. Op 1 en dezelfde fiets?
Zou je dan zo'n avontuur willen? Ik zou dan gewoon een fiets met garantie in Nederland kopen.
Just my 2 cents.
Op basis van een no-name frame uit China opbouwen, is ook niet goedkoop hoor. Als dat vergelijkt met, bijvoorbeeld, Duitse prijsvechters, kom je niet makkelijk goedkoper uit.
Absoluut. Halfweg 2014 mocht je het bedrag in dollars nog door 1.35 delen, inmiddels is dat 1.07 ... dat scheelt ook gigantisch. En dan zit je nog met eventuele douanekosten.EmPeHa schreef:Op basis van een no-name frame uit China opbouwen, is ook niet goedkoop hoor. Als dat vergelijkt met, bijvoorbeeld, Duitse prijsvechters, kom je niet makkelijk goedkoper uit.
De prijzen van een 'normale' fiets vallen trouwens wel mee hoor tov een Specialized