Tubeless gaan rijden.CampaYolo schreef: ↑15 nov 2023 11:58 Vraagje voor de kenners.
Op welke druk zet ik mijn grifo's?
Mijn relaas:
Om mijn mtb wat te sparen heb ik een oude crossfiets met goedkoop materiaal.
Ja, ik vind het leuk om door trekkersporen te rijden. Maar de routes gaan soms ook door het bos met wortels.
En daar heb ik al een paar keer een snakebite gehad.
Ik heb oude campa khamsin wielen (15mm) met challenge grifo's. 32mm met biba.
Ik ben stilaan klaar met blubber banden vervangen, dus rijd ik op 2 bar.
Ik kan rustig zeggen dat dit niet comfortabel is, maar bij 1,5 rijd ik te vaak lek.
Mijn ritten zijn soms vrij lang, waardoor de techniek er op het einde aan gaat. Dus ram ik stronkjes vol.
Ik zit te pielen rond de 1,8 aan druk.
Tips zijn zeer welkom
Het grote domme vragen topic
Gestructureerd pielen. 1,8 net te weinig. Probeer dan 1,9. En dan 2,0. Tiende erbij. Tiende eraf.CampaYolo schreef: ↑15 nov 2023 11:58 Vraagje voor de kenners.
Op welke druk zet ik mijn grifo's?
Mijn relaas:
Om mijn mtb wat te sparen heb ik een oude crossfiets met goedkoop materiaal.
Ja, ik vind het leuk om door trekkersporen te rijden. Maar de routes gaan soms ook door het bos met wortels.
En daar heb ik al een paar keer een snakebite gehad.
Ik heb oude campa khamsin wielen (15mm) met challenge grifo's. 32mm met biba.
Ik ben stilaan klaar met blubber banden vervangen, dus rijd ik op 2 bar.
Ik kan rustig zeggen dat dit niet comfortabel is, maar bij 1,5 rijd ik te vaak lek.
Mijn ritten zijn soms vrij lang, waardoor de techniek er op het einde aan gaat. Dus ram ik stronkjes vol.
Ik zit te pielen rond de 1,8 aan druk.
Tips zijn zeer welkom
hun fietsen.
-
- Forum-lid HC
Met die combinatie wel. Je moet gewoon reeel zijn het is geen ideale combinatie.
Ook 2 bar op 32mm is nog zacht op stronken, zeker met 15mm.
Een tiende gaat ook niet veel doen...... ik zou voor safe gaan op 2.0
Ook 2 bar op 32mm is nog zacht op stronken, zeker met 15mm.
Een tiende gaat ook niet veel doen...... ik zou voor safe gaan op 2.0
- CampaYolo
- Forum-lid
Ik ga in ieder geval mijn pomp aanpassen met een betere manometer zoals in het "vandaag nog geklust" topic enkele weken geleden verscheen. En zodoende kijken of er wat te behalen valt.
Ik heb hobo tubeless geprobeerd, helaas zonder succes.
Ik heb hobo tubeless geprobeerd, helaas zonder succes.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
De remblokjes van mijn gravelfiets beginnen minder goed te remmen en te piepen als ik de fiets langere tijd in de garage hang. De blokjes zijn nieuw en goed ingeremd. Het enige wat ik kan bedenken is dat het vochtig is in de garage. Kan dit invloed daarop hebben?
Nooit meegemaakt, tot ik deze zomer de nodige weken niet gefietst had. Eenmaal weer op de racer piepten de remmen als een malle. Schuren/ontvetten loste het 1-2 ritten op en kwam weer terug. Van de dealer tijdens de servicebeurt onder garantie een nieuwe set blokken gehad. Is en blijft in orde daarna.
Dogma F
kreeg een tijd geleden ook last van piepende remmen, kon niet bedenken waarom, van alles geprobeerd, opschuren, in de oven verhitten, nieuwe blokken, etc etc maar na de schijven en de blokjes met, kom'tie weer, Dasty poetsen hebben ze daarna niet meer gepiept op een regenritje na.
Ik heb dit al eerder gehad na lange tijd in de garage. Verdenk de blokken niet.Ramon73 schreef: ↑19 nov 2023 17:05Nooit meegemaakt, tot ik deze zomer de nodige weken niet gefietst had. Eenmaal weer op de racer piepten de remmen als een malle. Schuren/ontvetten loste het 1-2 ritten op en kwam weer terug. Van de dealer tijdens de servicebeurt onder garantie een nieuwe set blokken gehad. Is en blijft in orde daarna.