Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 jun 2016 13:31

Trol.
Ik waarschuw mensen voor deze praktijken.

Geralt
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jul 2015 06:41

Geralt 10 jun 2016 13:45

Niks trol beste Jaap, als ik trol wat doet u dan?

Waarschuwen voor wat?
Denkt u dat de meeste mensen niet zelf weten wat ze kopen en zo maar 123 een paar duizend euro uitgeven?
Maar als u waarschuwt, waarom waarschuwt u de betreffende fietsenmaker ook niet?
U gaat er gelijk maar van uit dat dat een oplichter etc is !!!
Misschien verkoopt deze beste man ook wel iets ter goedertrouw niet wetende dat het een niet origineel produkt betreft!
DAT is mijn punt, u gooit alles en iedereen op 1 stapel zonder feiten te weten of te achterhalen!
Daarmee dus misschien wel een eerlijke man beschadigen door met naam en toenaam hier uit te maken voor oplichter en wat al niet meer...terwijl u niet weet of uw beredenering wel klopt... :dislike: :dislike: :dislike: :dislike: :dislike:
Laatst gewijzigd door Geralt op 10 jun 2016 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 jun 2016 13:50

Dan reageer ik ook maar op uw manier:

Ik hoop dat u in de toekomst een duur artikel koopt wat later NEP blijkt te zijn.
Benieuwd of U daar dan ook blij mee bent... :?:

p.s. waarom verandert/wist u nou ineens bepaalde uitlatingen in uw post...?
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 10 jun 2016 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
AmstelGoldRaas
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 10 jun 2016 13:53

Heren, mag t wat minder?

Het verkopen van nepartikelen is gewoon strafbaar (terecht wat mij betreft), dus volgens mij is het prima dat Jaap deze posts plaatst.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 jun 2016 13:59

Neppers mogen niet verhandeld worden, dat is de wet.

Problemen die ontstaan zijn afbreukrisico's voor het merk.
Regelmatig duiken er verhalen op van Pinarello's, S-Works enz. waarvan de gebruiker meld dat hij hels is omdat zijn fietsframe gescheurd is. Die mensen halen eerst een merk door de modder om er dan achter te moeten komen dat ze imitatie troep gekocht hebben (oftewel, zijn opgelicht)
In hun frustratie melden ze dan vaak nog even dat ze toch vinden dat het echte merk ze maar tegemoet moeten komen omdat zij meer moeten doen tegen de import van namaak.

Intellectueel eigendom is net zoiets als persoonlijk bezit, daar blijf je gewoon vanaf.
Jij vindt het immers ook niet toelaatbaar als iemand jouw huis leegrooft en daar vervolgens zijn zakken mee vult.
Roof dan oko geen intellectueel eigendom van anderen.

En wie per se een pina wil rijden, tja, misschien wat harder werken?
Laatst gewijzigd door NicoNB op 10 jun 2016 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Geralt
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jul 2015 06:41

Geralt 10 jun 2016 14:00

Pfff
Laatst gewijzigd door Geralt op 10 jun 2016 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 jun 2016 14:02

Een fietsenzaak behoort te weten wat zij verkoopt!
Bij een Pinarello hoort een registratie- en een garantiekaart van Pinarello.
Dat hebben de nep Pina's allebei niet. Je weet dan dat het nepperds zijn, weten zij als professionele fietsenwinkel donders goed. Bovendien zijn ze geen Pinarello dealer.

En nogmaals, ik blijf ze hier plaatsen om mensen te waarschuwen zodat ze in hun onwetendheid geen neprommel kopen voor hun duur verdiende geld.
Als u mij daarop aanvalt zegt dat meer over u dan over mij...

Geralt
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jul 2015 06:41

Geralt 10 jun 2016 14:07

pfff
Laatst gewijzigd door Geralt op 10 jun 2016 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 jun 2016 14:11

Geralt schreef:Dus iedereen die op bv Aliexpress een frame besteld weet niet dat dit nep is, om uw woorden te gebruiken?
Kom op zeg, wie gaat er een paar duizend euro neerleggen zonder daat ie weet wat ie koopt?
Ik ben wel met u eens dat men niet een fake produkt mag aanbieden als een origineel mits men weet dat het niet origineel is. Dat is mijn punt in deze!!
U gaat er maar steeds vanuit dat men dit weet, maar dit is niet zo vanzelfsprekend als u wil doen blijken.
altijd een probleem met nieuwelingen. Vallen midden in een discussie die hier al zo vaak gevoerd is.
Zeer regelmatig komen er in dit topic voorbeelden voorbij van verkopers die donders goed weten dat ze imitatie verkopen maar dit wel aanbieden als zijnde origineel.
We hebben zo'n beetje alle smoezen die je kunt bedenken wel voorbij zien komen.

Bij een particulier kun je soms misschien nog uitgaan van enige onwetendheid of naiviteit. Voor een winkelier of handelaar gelden andere regels.
Naast het verkopen van imitatie, wat dus bij wet verboden is, kan een fiets ook afkomstig zijn van diefstal. In dat geval kan de fietsmaker voor het hekje komen op beschuldiging van heling. En een winkelier wordt heling zeer zwaar aangerekend net als de verkoop van nepartikelen en of artikelen die inbreuk maken op het intellectueel eigendom van derden.

Als vastgesteld wordt dat een winkelier zijn huiswerk niet heeft gedaan mag je hem zeker verwijten maken. Het is misschien vanuit menselijk optiek wenselijk de man op de hoogte te stellen. Met de ervaringen die sommige forumleden daarmee hebben is het niet vreemd dat we geen zin meer hebben in het 'don't shoot the messenger' scenario.

als brenger van het slechte nieuws wordt je meestal zelf voor van alles uitgemaakt. Niet vreemd want je zal maar voor een paar K een imitatiefiets van een paar honderd Euro in de winkel hebben staan denkende dat het een originele is.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 10 jun 2016 14:13

Sorry hoor, maar ik kan het ook absoluut niet goed praten dat een fietsenzaak een neppe fiets als echt weet te verkopen. In dat geval is de 'onwetendheid' misschien nog wel erger dan de daad zelf, waarom zou je anders naar een speciaalzaak gaan voor je fiets?

Echo
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 10 jun 2016 14:26

Geralt schreef: Wat is trouwens uw probleem met het feit dat andere mensen een geen origineel produkt willen hebben? Blijkbaar is er wel vraag naar gezien de gezocht advertentie en het aanbod cq vraag naar deze produkten? Ik heb er geen last van en ik stoor me er ook niet aan, waarom u wel? Ook kost het me geen brood of wat dan ook...
Als de fabrikant er tegen is kan ik wel snappen, die kost het wel brood neem ik aan. Iets wat algemeen in de maatschappij leeft, leeft ook in de fietsen branche lijkt me. Maar waarom als een zekere persoon niet het geld heeft om een fiets aan te schaffen van tig duizenden euri en toch een mooie fiets rijden wil wat is daar dan op tegen?
Nou, DAT is pas triest. Niet alleen met fietsen, maar met alles. Geen geld hebben voor een Pinarello, Philippe Patek of Rolex maar wel een nepper kopen en dan doen alsof ze het geld er wel voor hebben... :roll:
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 jun 2016 14:41

AmstelGoldRaas schreef:Heren, mag t wat minder?

Het verkopen van nepartikelen is gewoon strafbaar (terecht wat mij betreft), dus volgens mij is het prima dat Jaap deze posts plaatst.
Klopt maar het zou ook iets genuanceerder kunnen, toch.
Je zal maar zelf "slachtoffer" geweest zijn en nietsvermoedend je fiets na enige tijd terug verkopen.

Je zou als Jaap zijnde dus ook eerst hier de vraag die je aan de verkopende partij hebt gesteld kunnen posten, dan zijn alle forummers gewaarschuwd om voorzichtig te zijn.

En dan het volledige verhaal met vraag en antwoord posten, en als de verkoper wetens/willens een nepperd verkoopt dan mag Jaap hem wat mij betreft hier aan de schandpaal hangen :) :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie