Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

screenkiller
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06

screenkiller 08 jul 2013 07:49

ik hoor mensen allemaal klagen over lakschade.
als je zwart neemt dan zie je het toch niet :D

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 08 jul 2013 08:20

Afbeelding

Maakt niks uit. Ook blanke lak kan naar ter ziele gaan.

Gebruikersavatar
JWi
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 apr 2013 17:13

Gebruikersavatar JWi 08 jul 2013 14:23

@ enrique21
ik heb maat M
het stuur gedrag is niet nerveus, het spoord goed.
mijn mening is natuurlijk gerelateerd aan mijn vorige fiets.


.
De trotse eigenaar van een Canyon CF SLX 9.0 SL

Enrique2102
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 apr 2012 12:18

Enrique2102 08 jul 2013 16:30

@jwi thanks
Is inderdaad kleine maat en heb zelf een xl nodig . Dat kan toch verschil zijn op zo'n lichte fiets
.Heb zelf de ultimate cf 4 j in gebruik en ben daar zeer tevreden over in afdalingen zeer stabiel.
Was eigenlijk aan het twijfelen tussen de aeroroad en de ultimate cf slx . De aeroroad is al afgevallen omdat ik in het weekend met iemand gesproken had die er niet tevreden van was . Het stuurgedrag in afdalingen (3 BALLONS) viel vies tegen fiets begon vanvoor te schudden dat wil toch zeggen dat het een niet al te stijve fiets is .
Oh ja de lakkwaliteit vind ik ook niet zo geweldig van mijn ultimate cf

screenkiller
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06

screenkiller 08 jul 2013 17:10

haaldoor schreef:Afbeelding

Maakt niks uit. Ook blanke lak kan naar ter ziele gaan.
:shock: wat is daar nou gebeurd. is zie de carbon weave er achter dus het lak is transpirant.
maar dat komt door een val ofzo? het lijkt als of het lak een klap heeft op gelopen.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 08 jul 2013 19:59

jsprbcn schreef:
haaldoor schreef:Je kan ook de Speedmax AL pakken. Die is vrijwel identiek en als tijdrit fiets passen er uiteraard remmen op.
Klopt, maar ik wil mijn huidige Bianchi verkopen, minimaal bijleggen en een complete fiets er voor terug krijgen. Ik heb immers ook al een SLX om mee te racen :D
Nee, de V-Drome heeft geen optie tot het monteren van een rem. Dus geen V-drome op dit moment tenzij er een ander model uitkomt gezien de huidige uit 2010 is.

Diable ruud
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jul 2013 20:42

Diable ruud 08 jul 2013 23:42

Wie heeft er ervaring met de garantie van CANYON?
De voorderailleur van mijn Ultimate SF is los gekomen van het frame en heeft een behoorlijke laag carbon meegetrokken. De 4 popnagels waren los uit het frame en de extra lijmlaag heeft het carbon doen beschadigen. Tijdens de bewuste rit van zuid-Frankrijk naar Nederland heb ik een Franse fietsenmaker de derailleur opnieuw laten monteren zodat ik weer verder kon.
Dat had volgens Canyon niet moeten laten doen.....en dus vervalt alle garantie!
Maar de fiets ging stuk binnen de garantie-periode, en daarna heb ik pas de reparatie laten uitvoeren om toch nog thuis te kunnen komen. Oorzaak- gevolg situatie.
Mijn aanspraak op garantie heeft alleen te maken met het loskomen van de derailleur en de daardoor ontstane beschadiging van het frame. Heeft niets te maken met wat erna gebeurd is.

Heeft iemand ervaring met garantie-kwesties met Canyon, of nuttige tips?
Voordat ik een advocaat op deze zaak zet wil ik me eerst verdiepen in bestaande jurisperdentie in deze.

Al met al zit ik nu met een beschadigde fiets waarvan ik niet weet of die nog wel veilig is?
Geen fijn gevoel als je denkt een fiets gekocht te hebben met kwaliteit, service en veiligheid!
De 3 stokpaardjes van Canyon toch?

Graag tips!
Diable Ruud.

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 09 jul 2013 00:11

Lijkt mij vrij logisch dat als jij een probleem hebt en jezelf of anderen eraan laat rommelen dat je dan weinig kunt doen als ze je claim afwijzen.



Vraag me ook af wat je hebt gedaan dat dit kapot ging of is het werkelijk zomaar spontaan ontstaan? Of jij je fiets op een verkeerde manier behandeld hebt kan Canyon nu niet meer achterhalen als anderen reparaties hebben verricht.

Heb je duidelijke foto's van het euvel voordat de Franse fm aan de slag ging?
En hoeveel maanden heb je de fiets al? Meer of minder dan 6?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 09 jul 2013 07:41

Hoe / waardoor is de voorderailleur losgekomen?
What makes the boat go faster?

Diable ruud
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jul 2013 20:42

Diable ruud 09 jul 2013 09:35

Als Canyon 6 jaar garantie geeft maar Geen beperking in kilometers, kan er natuurlijk iets kapot gaan.
Toen ik last kreeg met schakelen zag ik dat 2 van de 4 popnagels loszaten. Ik gebruik de fiets intensief en laat de fiets goed onderhouden. Als je een solorit gaat maken van Zuid-Frankrijk naar Nederland, in 5 dagen, zorg je echt wel dat je materiaal op en top is!
Ik denk (ben zelf werktuigbouwkundig ingenieur) dat de 4 popnagels en de lijm een maximaal aantal keren onder spanning gezet kunnen worden, op een gegeven moment moet dat een keer loskomen. In de 5 jaar dat ik nu op de fiets rijd staan er wel 62.500 km op de teller, waarvan ongeveer 30.000 in de bergen.( waaronder bijvoorbeeld 72 x de Mont Ventoux)
Trainings dagen van 300 km of meer zijn eerder regel dan uitzondering.
Canyon heeft met de garantie-termijn misschien geen rekening mee gehouden dat er mensen zijn die hun product ook extreem gebruiken.........
Ik heb ook geen prutser aan mijn fiets laten rommelen, de fietsenmaker heeft de derailleur alleen opnieuw vastgepopt zodat ik weer verder kon. Beetje zwak van Canyon om daar misbruik van te maken. Altijd met zeer veel plezier op mijn Canyon gereden en mensen enthousiast gemaakt voor de kwaliteit en service van Canyon.
Daarom zeer zuur om nu als een klein kind in de hoek gezet te worden door Canyon en mede-forumleden.

Groeten uit Frankrijk, zondag tour op de MontVentoux......ik hoop dat een Canyon fiets gaat winnen!

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 09 jul 2013 11:06

Je wilt geen informatie maar bijval in je slachtoffer rol zie ik . . .

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 09 jul 2013 11:11

Diable ruud schreef:Beetje zwak van Canyon om daar misbruik van te maken
Dit doet niet alleen Canyon, maar elk ander bedrijf. Garantie is/blijft enkel geldig wanneer hun "gecertificeerde" of aangewezen personen er naar kijken.
Binnen stappen bij die Franse fietsenmaker, ook al had je graag door willen fietsen, heeft je nu denk ik een nieuw vervangend frame gekost (alle voorwaarden m.b.t. de garantie respecterend uiteraard).
Klinkt misschien heel zuur, maar ik kan er echt niet meer van maken :cry:

Plaats reactie