Cervélo
spook schreef:@KJVelo; je bedoelt in het algemeen, of specifiek jouw aankomende S2...?
in 't algemeen, ik heb zelf ook 2 S2's en 2 S3's ontvangen, dus ze zijn vanaf heden leverbaar !
En betreffende die tolerantie met de wielen bij de S3, dat valt allemaal nog zeer goed mee hoor ...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Bedoel je met Campa wielen enzo? De tolerantie zit toch in 't stuk net na de naaf? Daar buigt het wiel wel een stuk minder dan bij de velg, dus aan een minieme speling heb je al genoeg.
Maar ik blijf 't een vreemde zaak vinden dat wielen die juist optimaal ontworpen zijn op een lateraal zo stijf mogelijk wiel niet passen. (Dus met de spaken zover mogelijk uit elkaar).
Maar ik blijf 't een vreemde zaak vinden dat wielen die juist optimaal ontworpen zijn op een lateraal zo stijf mogelijk wiel niet passen. (Dus met de spaken zover mogelijk uit elkaar).
Op Weightweenies las ik tropuwen sook dat Campa 11 Speed en de S3 niet echt een match made in heaven is. Kan goed gaan, maar ook niet. Reden (krappe tolerantie) snap ik niet helemaal. Houdt dat in dat de toleranties van Cervelo te ruim zijn? Ik had juist het idee dat het prima gebouwde franmes zijn.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat heb ik ook gelezen. Als we dat citaat op weightweenies mogen geloven wordt ook dat bevestigd door Cervelo. M.a.w. de S3 is niet compatible met Campa wielen en Campagnolo 11sp. Na het akkefiet(s)je met de P4, waar een bepaald Zipp wiel niet in past, krijg ik het gevoel dat Vroomen en co hun doel een beetje voorbij aan het schieten zijn met al die vernieuwingen!?
Ben ik even blij dat ik nog een model 2008 heb en alle wielen en 11speed geen probleem is,vandaar dat er een prijsverlaging in 2009 is op de S3 kan je dat bijleggen op je nieuw benodigde wielset.
Erg jammer allemaal ben toch zeer tevreden met de mijne maar weet nog niet of mijn volgende weer een Cervelo gaat worden.
Erg jammer allemaal ben toch zeer tevreden met de mijne maar weet nog niet of mijn volgende weer een Cervelo gaat worden.
I live to ride,I ride Passoni
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik heb even een paar pijlen gezet in een foto, met de foto alleen is 't al wel duidelijk waar de 2 problemen zitten:
Alleen over de plek waar 't bij de crank misgaat twijfel ik nog een beetje. Volgens mij raak je met lange cranks die plek bij 't pijltje. Maar zit 't grootste probleem met de crankbouten die het frame raken dicht bij 't bracket.
Alleen over de plek waar 't bij de crank misgaat twijfel ik nog een beetje. Volgens mij raak je met lange cranks die plek bij 't pijltje. Maar zit 't grootste probleem met de crankbouten die het frame raken dicht bij 't bracket.
de S3 die hier staat is met campa chorus 11v opgebouwd en met Easton EA50 wielset, er is hoegenaamd nergens geen probleem hoor, ik denk/vind dat het wat overroepen is.
Wat wel kan zijn (en Amclassic al aangaf) is dat bij kleine framematen (51) de crankbouten misschien tegen het frame zouden kunnen komen.
Ik heb (bij een 56) ongeveer een 3mm speling.
Wat wel kan zijn (en Amclassic al aangaf) is dat bij kleine framematen (51) de crankbouten misschien tegen het frame zouden kunnen komen.
Ik heb (bij een 56) ongeveer een 3mm speling.