Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 12 jan 2009 16:12

TiesT schreef:Fijn dat cervelo ook niet perfect is gebleken. (A)


Waar slaat deze opmerking precies op ?

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 12 jan 2009 19:16

SpEric schreef:
TiesT schreef:Fijn dat cervelo ook niet perfect is gebleken. (A)


Waar slaat deze opmerking precies op ?


Waar die op slaat? Afgelopen maanden is het (hebben het er al eerder over gehad) met name Cervelo wat hier heilig word verklaard. Lang niet alleen hier vooral ook op bv WW ed.

Ook Cervelo heeft dus z'n mins.

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 12 jan 2009 19:18

Sluit me bij TIest aan. Cervelo is het merk van het moment, dat het niet fout kan hebben. Het tegendeel bewijst Cervelo zelf...

marcobos
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:01

marcobos 12 jan 2009 19:50

Ik ben al jaren erg enthousiast over de frames van Cervelo, maar ook in dit geval vind ik dat ze een behoorlijke steek laten vallen. Het begon vorig jaar al met de plaatsing van mijn zipp sub 9 wiel in een P3c. Dit past, maar bij echt aanzetten loopt het wiel aan. En ik maar denken dat Zipp en Cervelo helemaal op elkaar ingespeeld waren.

De reacties op weight weenies zijn misschien een beetje overtrokken, maar als Cervelo op hun eigen site zelf aangeeft dat een (klein) aantal wielen echt niet passen en dat bij een (groter)aantal wielen de toleranties erg klein zijn dan is er toch wel wat aan de hand. Daarbij is het ook nog zo dat lang niet alle wielen uitgeprobeerd zijn. Daarnaast is het kwalijk dat de tabel pas op de site van Cervelo staat op het moment dat er al een aantal frames verkocht zijn. Ik zou het frame niet kopen als ik weet dat de toleranties klein zijn, hiervoor is mij het risico te groot en het frame te duur. Dit geld ook voor de campa 11-speed groep. Cervelo geeft zelf aan dat de 11-speed groep tot problemen kan leiden. Je kan van klanten toch niet verwachten dat ze de gok nemen.

Los van dit alles blijf ik de S3 een supermooi en goed ontwerp vinden en snap niet dat Cervelo dit overkomt omdat het ook niet nodig is. Ook met iets ruimere toleranties had het ontwerp prima in elkaar gezeten.

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 12 jan 2009 19:58

Doe mij maar een S2, die is net zo mooi en geeft geen problemen. Ik snap idd ook echt niet dat een merk als Cervelo zulke rare dingen doet. Dit soort problemen verwacht je toch alleen maar bij prototypes.
Ze kennen de problemen en toch doen ze er niets aan. Alleen maar om een zo aerodynamisch mogelijk wef fiets te maken. Ze gaan gewoon een beetje te ver. Ze hadden gewoon wat langer de tijd moeten nemen voor deze fiets. De SLC-SL was namelijk nog lang niet verouderd en kon dus nog wel ff mee onder de naam S3.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 12 jan 2009 20:04

TiesT schreef:
SpEric schreef:
TiesT schreef:Fijn dat cervelo ook niet perfect is gebleken. (A)


Waar slaat deze opmerking precies op ?


Waar die op slaat? Afgelopen maanden is het (hebben het er al eerder over gehad) met name Cervelo wat hier heilig word verklaard. Lang niet alleen hier vooral ook op bv WW ed.

Ook Cervelo heeft dus z'n mins.


Niets is perfect. Ook Cervélo niet Maar om dan te reageren met FIJN ??
En dat het hier heilig wordt verklaard is niet zo raar in een Cervélo topic toch ?
Ieder z'n mening natuurlijk, maar hier wordt af-en-toe gewacht op een fout, of iets anders om commentaar te komen leveren. Alsof het succes niet wordt gegund aan Cervélo, dat vind ik jammer en soms kinderachtig. Begrijp me goed, het is niks persoonlijks ofzo, maar het is soms zo jammer om zo oer hollands overal commentaar op te geven en met veel pijn en moeite een compliment.

Over die tolleranties, als je ziet hoe dun de SLC-SL is, dan heb ik zo'n vermoede dat het frame zoals dat nu bedoeld, met de nieuwe achterkant, niet heel veel anders kan.
In dat opzicht was het wellicht beter om het frame niet te zo te veranderen aan de achterkant.

Misschien dat ik in februari wel iets meer kan vertellen over deze kwestie..

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 12 jan 2009 20:29

SpEric schreef:
TiesT schreef:
SpEric schreef:

Waar slaat deze opmerking precies op ?


Waar die op slaat? Afgelopen maanden is het (hebben het er al eerder over gehad) met name Cervelo wat hier heilig word verklaard. Lang niet alleen hier vooral ook op bv WW ed.

Ook Cervelo heeft dus z'n mins.


Niets is perfect. Ook Cervélo niet Maar om dan te reageren met FIJN ??
En dat het hier heilig wordt verklaard is niet zo raar in een Cervélo topic toch ?
Ieder z'n mening natuurlijk, maar hier wordt af-en-toe gewacht op een fout, of iets anders om commentaar te komen leveren. Alsof het succes niet wordt gegund aan Cervélo, dat vind ik jammer en soms kinderachtig. Begrijp me goed, het is niks persoonlijks ofzo, maar het is soms zo jammer om zo oer hollands overal commentaar op te geven en met veel pijn en moeite een compliment.



Sorry hoor, maar nu vind ik toch echt dat je plank mis slaat.
Er was niets verkeerd met de opmerking van TiesT.
Jij maakt er nu een halszaak van terwijl dat helemaal niet nodig is.
Een Cervélo is een mooie en goede fiets maar hij is wel opgehemeld door verschillende personen, ook buiten dit topic.
Er zijn er een paar die elke kritiek persoonlijk opnamen waardoor ik dus de opmerking van TiesT wel begrijp.
Ik ben er van overtuigd dat hij er niemand mee wil kwetsen en dat hij het knipoogje is vergeten.
Ps, onder de Scott-liefhebbers heb je ook een paar van die "fans".

jakke-pompier
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 jan 2009 19:32

jakke-pompier 12 jan 2009 20:38

toch wel knappe fietsen
Mijn vader heeft de SLC-SL
En ik was gaan zien voor de s3, Maar helaas trekt de kleur op nie veel dus zal ik een andere fiets moeten kopen
mtb de slijkfretters westerlo

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 12 jan 2009 20:58

Cervelo word niet voor niets de hemel in geprezen ,lees de laaste test in fiets ,en uit alle andere testen van o.a Tour magazin dat de R3 sl nog steeds het beste frame is ooit getest , ik ben zelf in het bezit van de Isaac Sonic ,maar mijn volgende fiets word zeker een r3 of r3sl .

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 12 jan 2009 21:07

Waarom koop iemand een S3 voor 3799 euro met een pak problemen?
een S2 koop je voor 2399 euro met geen problemen.
met de S3 heb je het gedonder met de versnellingskabels daar moet eerst een cursus voor hebben gevolgd om ze te monteren, wat nog oer lelijk ook is die kabels boven je stuur uit,
nu het probleem van de achter brug wat voor een beperking in je wiel keuze zorgt ,
Ik denk dat Cervelo met de S3 terug naar de tekentafel moet gaan voordat zij ze in de winkels dumpen............
en begrijp me goed ik heb voor de rest geen problemen met dit merk ik rij er zelf ook op,
maar ik denk wel dat ze hier met de S3 achter de feiten aan lopen, (Jammer)
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 12 jan 2009 22:25

ha ! de S2 heeft ook die kabeldoorvoer. Maar mits juist gemonteerd kan het best aardig ogen hoor. Op de beurs stonden niet echt de meest representatieve voorbeelden van hoe het kan ...
`k zal het wel posten als ie af is hoe het kan.


Nog even over die kritiek, ik trek het nooit persoonlijk aan en het was al helemaal niet persoonlijk naar TiesT bedoeld. Het was alleen een opmerking in de trant van ...

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 12 jan 2009 22:32

de hulk schreef:Cervelo word niet voor niets de hemel in geprezen ,lees de laaste test in fiets ,en uit alle andere testen van o.a Tour magazin dat de R3 sl nog steeds het beste frame is ooit getest
Nee hoor, in de nieuwste Tour Magazin (01/2009) wint het Canyon CF SLX frame (van oa de R3SL)..

Plaats reactie