Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2024

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 06 aug 2024 17:55

jakkel schreef: 06 aug 2024 17:27
CampaYolo schreef: 06 aug 2024 16:26
jakkel schreef: 06 aug 2024 16:08 Schone streek daar, ook over de verharde wegen. Wij rijden nu wekelijks één keertje richting Hageland. Leuke korte klimmetjes, eens wat anders dan de vlakke noorderkempen.
Ik houd mij aanbevolen voor mooie routes met wat klimmetjes.(met zo min mogelijk kasseien :D )

Doorgaans zeer goede wegen. Geen fietspaden genomen vermits we in groep fietsen.

Twee weken terug: https://www.strava.com/activities/11967688580
Vorige week: https://www.strava.com/activities/12026289419

Morgen normaal terug een rit Hageland, als 't niet regent...
Ook zeer bedankt, ik sla ze op.
Beter bereikbaar ook voor mij :like:
Al ziet men kerk en toren staan, dan is de reis nog niet gedaan.

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 06 aug 2024 17:58

0475 schreef: 06 aug 2024 17:43
CampaYolo schreef: 06 aug 2024 17:21
Veel merciekes, met name de 2e lijkt me wel wat.
Dat is wel een 18+ rit omdat je net voor Sint-Truiden een stukje 'Chaussee d'Amour' meepikt (de weg oversteekt tussen de bordelen). Route loopt achter de zaken om naar Sint-Truiden. Wil je meer bekijks hebben blijf je op de Luikersteenweg...... :lol:

Hebben toen labbekakkend gefietst, koffie bij Café Coureur, lunch in Sint-Truiden, colaatje in Tienen en bij terugkomst in Hasselt een paar Omer'kes.
Ach, weer eens wat anders dan in de winter opwarmen bij Sauna Diana :D
Ik reed daar van de week nog langs, het bestaat weer maar onder een andere naam.
Al ziet men kerk en toren staan, dan is de reis nog niet gedaan.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 aug 2024 17:35

Vandaag een op en neertje gedaan vanuit Allemont naar de Galibier. De voorspellingen waren goed, de lucht zag er mooi uit. What can possibly go wrong? Wel, best wel wat dus. Er waren hooguit een paar spetter rond een uur of vier te verachten. Niks meer, niks minder. Op de Lautaret stop ik even voor een cola en een moment van contemplatie. Die strak blauwe lucht van vanochtend is veranderd in een wolkendek. Hmmm,... Maar het is wel droog. Dat verandert als ik de Galibier op fiets. Het begint met een beetje gespetter, daarna gaat het hard waaien en dan ook nog eens flink regenen. Hier is eigenlijk geen klap aan. Het is ook behoorlijk koud geworden, maar nu klim ik nog en merk ik het niet zo. Vier kilometer onder de top vraag ik me eigenlijk af waar ik mee bezig ben. Het hoeft niet, dit is voor de lol. Ik denk aan keren. Die top zal wel. Boven is het er nu ook niet mooi en ik heb die berg al drie keer gedaan. Maar,.... de aantrekkingskracht van een bergtop wint het van de redelijkheid. Ik moet omhoog! Regenen doet het nu toch al en er komt hoe dan ook een lange natte afzink. Dan kan ik die laatste vier kilometers net zo goed even door bikkelen. Op de top neem ik snel een foto en dan rap weer naar beneden. Veertig kilometer bibberkoud afdalen. 6 graden op de top en het duurt heel lang voordat het wat op begint te warmen. Ik krijg pijn in mijn nek van de daal houding in de beugels. En oh wat zijn die tunnels onderweg prettig. Mijn kaken lijken wel in de kramp te schieten van het vele klappertanden. Eenmaal terug in Le Bourges d'Oisans ga ik op zoek naar een bakker. Even de calorien aanvullen. Een quiche, een taartje en een orangina.

top foto:
Afbeelding

Op de camping zie ik dat de remblokken achter bijna weg zijn.
Live fast; die young. mijn blog

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4994
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 07 aug 2024 17:42

Achteraf toch mooi dat je naar de top bent gereden. Smaakt de ‘pizza’ straks extra lekker.

Remblokken niet goed ingeremd. Dat kan niet anders.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 aug 2024 17:46

Het zijn velgremmen. Moet je dat nu ook al inremmen?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 07 aug 2024 18:17

Inremmen of thuisblijven. Geen discussie mogelijk.
Al ziet men kerk en toren staan, dan is de reis nog niet gedaan.

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 07 aug 2024 19:49

De gevolgen van dat ijskoude, natte dalen herken ik volledig. Bij mij komt daar ook nog eens een ongelooflijk bibberend stuur bij. De hel is het! :D

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6566
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 aug 2024 16:43

Even een social ride. Bij twee adresjes langs gefiets waar ik even wat mentale support ging brengen. Appjes zijn leuk even bij iemand langs gaan is beter.

Tussen de bezoekjes langs de roeibaan bij de Rotte op de "airstrip" even interval gedaan. Dat viel niet mee met de wind en wie zegt dat de wind meeviel moet maar heel snel een elite licentie gaan aanvragen ;)

Spaarzaam blauw...........
Afbeelding

Exclusief eiland voor schollevaars en aalscholvers
Afbeelding

Ideaal om een interval te doen maar aan het einde wel de nodige ganzenpoepchicanes
Afbeelding

Vollering op het asfalt. Ik kom thuis............zet de TV aan en eerste wat ik zie is Vollering op het asfalt. Foto had ik puur als reminder genomen om thuis op te zoeken wat die route is.
Hopelijk valt het mee en gaat het de Tour niet teveel beinvloeden. Beetje spanning is goed maar niet op deze manier.
Afbeelding

Straks eens kijken hoe die route is maar nu eerst een lekkere pan oosterse noedel/kippensoep maken.
Wind maakt hongerig!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 aug 2024 17:47

Ik ben vandaag even wezen kijken bij de Iron man in Embrun. Om daar vanuit Guillestre te komen, heb ik gemakshalve de laatste 30 km van het wielerparkoers meegepikt. Ik kreeg nog best veel applaus :lol: .Ergens in de laatste kilometers van het parkoers afgedraaid en even wezen kijken bij de finish. Een Monegask won in iets van 9 en een half uur. Op de terugweg zag ik nog steeds fietsers op het parkoers en die moesten het laatste klimmetjes nog. En oh ja, ook nog een marathon :o
Live fast; die young. mijn blog

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4094
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 15 aug 2024 18:06

Gaat die nog steeds over de Izoard?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 aug 2024 18:51

pino schreef: 15 aug 2024 18:06 Gaat die nog steeds over de Izoard?
Ja. 185 km fietsen plus 4000 hm.
Live fast; die young. mijn blog

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4094
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 17 aug 2024 17:01

Net de eerste kilometer weer op Zwift gereden. Heel blij mee!
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie