Dat blijkt vooral uit extreme zaken als Kanaalzwemmen.
Het vrouwenpeloton is alleen veel diverser dan het mannenpeloton. Over de hele linie verbetert het niveau wel.
Fiets Magazine nr. 4-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Dat blijkt vooral uit extreme zaken als Kanaalzwemmen.
Nochtans, kijk hier op deze website eens niet naar de vrouwen maar naar de lijst van winnaars? https://www.sportuitslagen.org/wielrenn ... sup38.htmlgede schreef: ↑18 mar 2025 12:58Je begrijpt het niet helemaal. Het koersverloop/- scenario blijft uiteraard onveranderd, maar met 100 km extra heb je zeker extra vermoeidheid die net te veel is voor de meeste renners. Je krijgt dus meer selectie bovenop de top.Ernie C. schreef: ↑18 mar 2025 12:17Voor 99% van de koersen heb je gelijk, maar MSR wordt meestal beslist door een paar meter te pakken op de Poggio en die uit de breiden in de afdaling of het wordt een sprint. Wellicht dat er wat andere namen boven komen drijven maar het koersverloop blijft identiek.gede schreef: ↑18 mar 2025 10:19
Hier toon je weer aan dat je té weinig voeling hebt met deze sport. Als u denkt dat 100 km verschil in de benen geen verschil maakt, dan raad ik u aan dat eens te proberen. Ook al wordt er vrij compact gereden, voor velen zal het wel degelijk een verschil geven of ze met 180 km of met 280 km in de benen de Poggio tegen 600 watt op moeten rijden.
En dat het steeds meer een Scheldeprijs wordt? Flauwekul. MSR is altijd al een koers geweest voor sprinters met genoeg punch om de Poggio over te geraken. Ik heb het nooit anders geweten.
Pidcock is ook vrij goed als baksteen.daniel1975 schreef: ↑18 mar 2025 12:17 Pogi als een baksteen naar beneden denk/vrees ik. En bidden dat het goed gaat.
is de Poggio selectief genoeg om écht het verschil bergop te maken? Zit maar 300-400m 6-7% in toch? Rest is 2-3%.
Veel extra sprinters houd je echter niet over, misschien 1 of 2 en heel misschien een extra puncher, maar gezien de extra fitheid van het moderne peloton doen die 300km nu veel minder dan vroeger. Dat is dan wel weer afhankelijk van het weer. Deze editie zal zwaarder worden met regen en wind op kop.gede schreef: ↑18 mar 2025 12:58Je begrijpt het niet helemaal. Het koersverloop/- scenario blijft uiteraard onveranderd, maar met 100 km extra heb je zeker extra vermoeidheid die net te veel is voor de meeste renners. Je krijgt dus meer selectie bovenop de top.Ernie C. schreef: ↑18 mar 2025 12:17Voor 99% van de koersen heb je gelijk, maar MSR wordt meestal beslist door een paar meter te pakken op de Poggio en die uit de breiden in de afdaling of het wordt een sprint. Wellicht dat er wat andere namen boven komen drijven maar het koersverloop blijft identiek.gede schreef: ↑18 mar 2025 10:19
Hier toon je weer aan dat je té weinig voeling hebt met deze sport. Als u denkt dat 100 km verschil in de benen geen verschil maakt, dan raad ik u aan dat eens te proberen. Ook al wordt er vrij compact gereden, voor velen zal het wel degelijk een verschil geven of ze met 180 km of met 280 km in de benen de Poggio tegen 600 watt op moeten rijden.
En dat het steeds meer een Scheldeprijs wordt? Flauwekul. MSR is altijd al een koers geweest voor sprinters met genoeg punch om de Poggio over te geraken. Ik heb het nooit anders geweten.
Kans voor een klimmer ?? Milaan-Sanremo is nooit iets geweest voor pure klimmers. En of die 300 km nu veel minder doen dan vroeger, ik vind dat allemaal nogal snel gezegd en weinig onderbouwd. Ga maar eens 300 km rijden tegen 50 km/u en dan doen we een praatje of je dan iets voelt als je de Poggio op moet aan 600-700 watt.Ernie C. schreef: ↑18 mar 2025 21:02
Veel extra sprinters houd je echter niet over, misschien 1 of 2 en heel misschien een extra puncher, maar gezien de extra fitheid van het moderne peloton doen die 300km nu veel minder dan vroeger. Dat is dan wel weer afhankelijk van het weer. Deze editie zal zwaarder worden met regen en wind op kop.
Hetzelfde geldt voor het effect van die paar heuveltjes. Er worden nu hogere vermogens getrapt dan ooit en samen met de aero voordelen in het huidige peloton geeft dat de heuvels minder effect. We gaan dus de komende jaren meer sprinters met helpers overhouden. Natuurlijk is het vergelijk met de Scheldeprijs wat overdreven, maar de kansen voor een klimmer of zelfs een type vd Poel/van Aert zullen de komende jaren alleen maar minder worden denk ik, al is het maar omdat ze zelf een nog snellere man in de ploeg hebben die over de Poggio kan komen.
Zaterdaggede schreef: ↑18 mar 2025 21:15Kans voor een klimmer ?? Milaan-Sanremo is nooit iets geweest voor pure klimmers. En of die 300 km nu veel minder doen dan vroeger, ik vind dat allemaal nogal snel gezegd en weinig onderbouwd. Ga maar eens 300 km rijden tegen 50 km/u en dan doen we een praatje of je dan iets voelt als je de Poggio op moet aan 600-700 watt.Ernie C. schreef: ↑18 mar 2025 21:02
Veel extra sprinters houd je echter niet over, misschien 1 of 2 en heel misschien een extra puncher, maar gezien de extra fitheid van het moderne peloton doen die 300km nu veel minder dan vroeger. Dat is dan wel weer afhankelijk van het weer. Deze editie zal zwaarder worden met regen en wind op kop.
Hetzelfde geldt voor het effect van die paar heuveltjes. Er worden nu hogere vermogens getrapt dan ooit en samen met de aero voordelen in het huidige peloton geeft dat de heuvels minder effect. We gaan dus de komende jaren meer sprinters met helpers overhouden. Natuurlijk is het vergelijk met de Scheldeprijs wat overdreven, maar de kansen voor een klimmer of zelfs een type vd Poel/van Aert zullen de komende jaren alleen maar minder worden denk ik, al is het maar omdat ze zelf een nog snellere man in de ploeg hebben die over de Poggio kan komen.
Bugno, Chiappucci, Jalabert, Zabel, Tchmil, Freire, Petacchi, Cipollini, .... vallen die u onder klimmers ?? Dat waren sprinters met genoeg punch om (al dan niet met extra rode bloedcellen) hard een klein nijdig heuveltje over te geraken... Tiens, net als vandaag dus.
Mijn excuses, maar ik vind dat dus weeral onzin. Pogacar is helemaal geen 'klimmer', Pogacar is een mega-allrounder. En Pogacar start bijna overal met winstkansen, dus ook zaterdag. Een type Pogacar is al 30 jaar geen topfavoriet in MSR, dat zijn, ik herhaal, sprinters en punchers die scherp genoeg staan om vooraan over de Poggio te komen. De Poggio oprijden heeft met 'klimmen' niets te maken.
Net omdat Pogacar zijn absolute klasse in het klimwerk hier niet overheersend