Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 13 jul 2009 16:02

Ik kon hem volgen op Arcalis, schrijft onze LA. Ik geloof er helemaal niets van....

Ik hoop iig niet dat ze Contador mentaal gaan kraken. Of van die taferelen zoals toen tussen Hinault-Lemond, waar lemond op het laatste zo paranoia was dat ie z'n fiets mee naar de slaapkamer nam!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 13 jul 2009 16:07

paulusR3 schreef:Ik kon hem volgen op Arcalis, schrijft onze LA. Ik geloof er helemaal niets van....

Ik hoop iig niet dat ze Contador mentaal gaan kraken. Of van die taferelen zoals toen tussen Hinault-Lemond, waar lemond op het laatste zo paranoia was dat ie z'n fiets mee naar de slaapkamer nam!


Ik geloof daar ook geen kont van.

En Contador mentaal kraken... nogmaals, ik denk dat de mentale weerbaarheid van Contador een sterk onderbelichte eigenschap is van die man.

Tuurlijk krijgt hij een flinke protie wedstrijdspanning zo, maar ik schat hem als het type renner in dat alleen maar harder gaat fietsen.

eelcoz

eelcoz 13 jul 2009 19:13

Ik heb ook liever dat er zonder oortjes gereden wordt, maar Breukink heeft wel gelijk dat je zo'n experiment niet in de Tour hoort te doen.

Over dat parcours, ik kom met de beste wil van de wereld niet tot 10 dagen waarop klassementsrenners verschil kunnen maken. Ik zou zeggen: 2 tijdritten, ploegentijdrit, Andorra, Vogezenetappe (Vittel-Colmar), Verbier, Mont Ventoux en eventueel de etappe naar le Grand-Bornand.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie gewoon niet in waarom je in de bergen de finish niet altijd bergop legt. Ik heb liever 2 flinke Pyreneenetappes met finish bergop dan wat we nu hebben gehad.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 13 jul 2009 19:17

Een bergetappe hoeft voor mij niet per definitie met een aankomst bergop te eindigen; je moet de savoldelli's van het peloton ook eens een gunst bewijzen! ;) De laatste top moet alleen niet te ver van de streep liggen, zoals eergisteren en nog meer gisteren het geval was.

De klassieke rit met de joux-plane en vervolgens finish in Morzine vindt ik altijd zeer boeiend. Zo moeten er toch meer te bedenken zijn....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 13 jul 2009 21:50

Echt de weg kwijt weet ik niet, zou eerder geneigd zijn om een groot deel van de 'schuld' bij de klassementsrenners te leggen. En die beruchte oortjes: laat iedere renner zelf maar eens het verloop van de koers bepalen.
Beetje pleister op de wonde was wel dat (net) niet het gehele peloton over de finish kwam. En voor rabo weer aardig, dat de ploeg toch nog tot wat in staat is, na alle ellende van de dagen ervoor...

Verwacht de komende dagen trouwens niet echt knallers, miss. de Mont Ventoux, die anderen al aanhaalden, wel, maar dat is de op een-na-laatste etappe....

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 13 jul 2009 23:46

GastheerG schreef:Morgen GEEN oortjes!



Wablief???;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 14 jul 2009 00:26

eelcoz schreef:...Over dat parcours, ik kom met de beste wil van de wereld niet tot 10 dagen waarop klassementsrenners verschil kunnen maken. Ik zou zeggen: 2 tijdritten, ploegentijdrit, Andorra, Vogezenetappe (Vittel-Colmar), Verbier, Mont Ventoux en eventueel de etappe naar le Grand-Bornand.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie gewoon niet in waarom je in de bergen de finish niet altijd bergop legt. Ik heb liever 2 flinke Pyreneenetappes met finish bergop dan wat we nu hebben gehad.
Waarom zou een klassementsrenner geen tijdswinst kunnen boeken op het tweeluik Col de Romme en Col de la Colombière, en in de afzink naar Le Grand Bornand zijn voorsprong behouden of uitbreiden? Kijk anders eens naar het profiel van de Romme... en de laatste 7km van de Colombière...

En naar de woorden van Lance Armstrong: Je hoeft toch geen raketgeleerde te zijn om te bedenken dat de etappe over de Grand-Bernard + Petit-Bernard eveneens reuze interessant is voor de ronderenners? Wellicht zijn deze ritten nog wel spectaculairder dan een rit met finish-bergop. Bedenk eens dat b.v. Sastre en Andy Schleck zijn weggefladderd op de Petit-Bernard, en vervolgens volle bak zullen afdalen naar Bourg St-Maurice om hun voorsprong te consolideren.

En wie weet, wellicht leent de etappe naar Aubenas zich daar ook voor, met de lekkerlopende Col de l'Escrinet als toetje. Eerst 13km klimmen á 4%, gevolgd door 14km afdalen met hetzelfde percentage. Waarom niet?

eelcoz

eelcoz 14 jul 2009 11:46

Als er bergop naar Andorra al nauwelijks wordt aangevallen, kan ik me niet voorstellen dat dat wel zal gebeuren in de etappe naar Aubenas.

Le Grand Bornand zou inderdaad nog kunnen, maar de etappe over de Grand-Bernard + Petit-Bernard heeft weer een afdaling van ruim 30 km naar de finish, wat me een beetje te veel van het goede lijkt.

Misschien ben ik wel te pessimistisch, maar na wat ik in de Pyreneeen heb gezien, heb ik niet zo veel vertrouwen meer in vuurwerk. Ik hoop dat ik het mis heb!

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 14 jul 2009 12:22

Ik was gisteravond (na de uitzenzing van de avondetappe) toch wel heel erg benieuwd wat dat tactische plan van Astana dan was in de rit naar Andorra. Een paar keer heeft Bruyneel het genoemd, we hadden een tactisch plan....en niemand die dan vraagt: en wat was dat plan dan precies?? Contador had dus niet aan mogen vallen, was het plan dan afwachten? Ben wel heel benieuwd wat dat plan dan was.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 14 jul 2009 12:25

eelcoz schreef: Misschien ben ik wel te pessimistisch, maar na wat ik in de Pyreneeen heb gezien, heb ik niet zo veel vertrouwen meer in vuurwerk. Ik hoop dat ik het mis heb!


Ik denk dat er toch nog wel wat vuurwerk komt. Ik verwacht mannen als Evans toch al eerder.

Sterker, ik verwacht zelfs vrijdag al iets. De bergen zijn licht genoeg om wat knechten mee te krijgen. Als je het goed organiseerd kun je als klassementsrenner in zo'n etappe 30-60 seconden pakken.

Zaterdag is dan de kans om weer wat bij te komen. En dan zondag weer aan de bak.

Maar goed, misschien zijn ze te bang... willen ze zich sparen...
Maar als je wat wil, moet je het toch op tijd proberen lijkt mij. Zeker omdat Astana denkt dat er vrijdag nog niks gaat gebeuren.

Plaats reactie