Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ULTREMO R

alexander87
Forum-lid

alexander87 22 feb 2011 13:06

Zijn er al ervaringen met de ZX-versie van de Ultremo?
Is die resistenter tegen lek rijden?
De bandjes bollen namelijk wel mooi, maar ik zie het niet zitten om daarvoor steeds langs de kant van de weg te staan..

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 feb 2011 13:24

Ik heb van het weekend voor het 1e met een ZX gereden. Reed prima, vraag me alleen af hoevaak ik lek ga rijden. Vind ze namelijk een beetje eng licht, banden die ik heb liggen (2x 23, 2x25 en 2x28) zijn lichter dan opgegeven door Schwalbe. 1 van de 23 mm banden woog maar 176 gram ipv de geclaimde 195 gram. Ook de 28 mm banden waren 10-20 gram lichter dan geclaimd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

iljo
Forum-lid

iljo 22 feb 2011 20:38

@alexander
Ondertussen toch al zo'n 3000 km gereden met de zx zonder lek te rijden
Toen ik ze net had en nog geen 100km gereden had wel 1x lek gereden, maar sindsdien geen lek meer gehad;-)

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 22 feb 2011 21:05

Hoi,
1 van de 23 mm banden woog maar 176 gram ipv de geclaimde 195 gram.
Stoppen met rijden en gelijk aanbieden op WW. :p

20g is wel een vrij normale marge van 10% maar 't is wel even schrikken natuurlijk....

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

jasperr
Forum-lid

jasperr 23 feb 2011 20:49

Wat zijn nu op het moment eigenlijk de beste Ultremo banden qua betrouwbaarheid? De ZX? DD?
Ben namelijk op zoek naar goede banden voor mijn setje Kuiper wielen. Normaal rijd ik met GP4000S banden, maar bij deze wielen is het omleggen en verwijderen van de Conti's gewoon bijna niet te doen. Moet er niet aan denken als ik lek rijd onderweg.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 24 feb 2011 01:31

Hoi,

Zijn er dan betrouwboure Ultremo bandjes ondertussen?

Ciao, ;)

jasperr
Forum-lid

jasperr 24 feb 2011 21:15

Wat is dan de beste optie naast de 4000S?

Ik vind het echt vreselijk jammer dat de 4000S zo lastig om de Kuipers gaan, want dit zijn heerlijke bandjes. Ben dus op zoek naar bandjes die makkelijker om deze wielen gaan en ik hoorde dat Ultremo's makkelijker gaan, maar deze zijn minder betrouwbaar. Is er nog een andere optie? Vredestein?

De Kuipers ben ik overigens van plan alleen in wedstrijden te gebruiken, dus dat de Ultremo's snel op zijn maakt mij niet zo veel uit, aangezien ik er dan toch niet mee train. Daar heb ik andere wielen met 4000S bandjes voor.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 24 feb 2011 21:39

Vittoria evo CX. Dan wil je geen continentals meer (behalve misschien om in de winter op te trainen). Ze zijn uiteraard slijtgevoeliger, en ook wat minder in de regen, maar ik vermoed dat slijten niet zo een probleem is ivm enkel wedstrijden, en in de regen met de kuipers rijden ben je misschien ook niet hard van plan.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

jasperr
Forum-lid

jasperr 24 feb 2011 23:05

Dat ze snel slijten maakt inderdaad niet uit. Het is tenslotte inderdaad alleen voor de wedstrijden, met name criteriums. En in de regen rijd ik lekker met mijn Fulcrum R3's

Zijn die Vittoria evo CX makkelijk te monteren op de Kuiper FCC50 dan? Of in ieder geval makkelijker dan de 4000S. Dat zou al een hoop schelen.

En zijn deze bandjes een beetje safe wat betreft lekrijden? Voor wedstrijden heb ik altijd liever gewoon een bandje waarvan ik zeker ben dat ik er niet snel lek mee zal rijden, zoals de 4000S. Want lek rijden in een wedstrijd is altijd gewoon erg vervelend, zeker in de finale.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 25 feb 2011 01:10

Hoi,
jasperr schreef:Wat is dan de beste optie naast de 4000S?

Ik vind het echt vreselijk jammer dat de 4000S zo lastig om de Kuipers gaan, want dit zijn heerlijke bandjes. Ben dus op zoek naar bandjes die makkelijker om deze wielen gaan en ik hoorde dat Ultremo's makkelijker gaan, maar deze zijn minder betrouwbaar. Is er nog een andere optie? Vredestein?

De Kuipers ben ik overigens van plan alleen in wedstrijden te gebruiken, dus dat de Ultremo's snel op zijn maakt mij niet zo veel uit, aangezien ik er dan toch niet mee train. Daar heb ik andere wielen met 4000S bandjes voor.

Ben niet bekend met deze bandjes maar wat is er zo fantastisch aan?

Waar vind je daar wat meetgegevens over? (Voor wat het waard is...)

Ciao, ;)

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 25 feb 2011 01:18

Hoi,
de zwarten schreef:Vittoria evo CX. Dan wil je geen continentals meer (behalve misschien om in de winter op te trainen). Ze zijn uiteraard slijtgevoeliger, en ook wat minder in de regen, maar ik vermoed dat slijten niet zo een probleem is ivm enkel wedstrijden, en in de regen met de kuipers rijden ben je misschien ook niet hard van plan.

Is er ook een SC versie gepland?
Dat zou mooi zijn omdat je het probleem van het notoire steentjes zamelen van de CX omzeilt door het loopvlak a la Veloflex Carbon.

Leuk aan dat loopvlak is ook dat je heel weining zijdelingse vervorming hebt waardoor je grotendeels het voordeel van een slick behoudt zonder de intrinsieke nadelen.
Clever maar wel jammer dat hiermee Veloflex flink wordt gekopieerd.

Ciao, ;)

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 25 feb 2011 10:22

Der is inderdaad een Servicio Corse (SC), zelfs met bruine wangetjes voor de liefhebbers ;) Die zijn wel iets meer aan de prijs...(en edit: ik vind ze ook niet onmiddellijk via lage-landen sites, enkel enkele duitse sites, dan rond de 45 euro per band, ook in Engelands via wiggle etc)

Ik heb zelf met kuipers en de open corsa evo CX (rond de 30 euro per band) gereden (nog niet de SC), en die combinatie ging er zeer goed op met het betere duim-en handpalmwerk (eventueel met een beetje hulp van plastic bandenlichter op het eind, die velgen zijn heus niet van broos porselein).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie