Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2008?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 13 apr 2008 00:31

Volgens mij is het zonnetje ook uitgesteld want morgen krijgen we niet zulk mooi weer.

Vandaag heb ik de toertocht Veenendaal-Veenendaal gereden. Dit was m'n derde tocht van het jaar na de Joop Zoetemelk en Vlaanderen en deze keer gelukkig zonder regen. Die paar spatjes die ik onderweg twee keer heb gevoeld tel ik tenminste niet mee.

Het was druk bij de start vanmorgen. Zo rond 9 uur ben ik vertrokken. Tot het eerste controlepunt na 55km lekker in een groep gereden. Het grootste stuk van de omgeving had ik nog nooit op de fiets bezocht dus het was leuk om de voor vele al bekende heuvels een keertje te rijden. Mooie omgeving hoor. Ik had zelfs nog een kleine 'flashback' naar Vlaanderen toen we een klimmetje in een bos reden over stenen. Dat was denk ik de Italiaanse weg?

Na het controlepunt op 55km kwam ik geen groepje meer tegen wat een voor mij lekkere snelheid had dus ben ik maar alleen doorgereden van groepje naar groepje. De benen waren goed dus waarom niet. Voor het eerst kennisgemaakt met de Posbank en dat was geen straf. Mooi klimmetje!

En zo ben ik lekker solo doorgereden via onder meer de Grebbeberg en de Defensieweg tot na zo'n 135km het clubhuis van de Valleirenners weer bereikt was. Een lekker ritje in een mooie omgeving met een voor mijn doen keurige 29,5km/u op de teller. Het was zo een mooie voorbereiding voor de Amstel.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 13 apr 2008 01:00

Ik heb ook Veenendaal - Veenendaal gereden, de 135 km. Werden er 142 door een klein navigatiefoutje. Begon vrij voorzichtig, omdat m'n langste rit dit jaar amper 100 km was en ik een behoorlijke tijd last heb gehad van m'n achillespees. Ben eigenlijk geen lekker groepje tegengekomen dus vooral alleen gereden. De wind en het slechte wegdek, op sommige plekken echt wel vermijdbaar, waren m'n vijanden vandaag, maar alles is gelukkig heel gebleven ;) Na de eerste controlepost merkte ik dat ik wel wat over had en toen ben ik wat meer gas gaan geven. Ging best lekker op de klimmetjes, beetje gevarieerd met staand klimmen en op een klein verzet zittend naar boven peddelen. Laatste 25 km nog maar een tandje bijgeschakeld, en ik stapte verrassend fris af. Gemiddeld 27,7 over 142 km.

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 13 apr 2008 02:00

[quote="Anaszi"]Nee.. :(

Om een of andere frappante reden is mijn linker enkel opgezwolle, ik schreeuwde het bijna uit toen ik net op de fiets stapte. Die 120k morgen in het zonnetje stellen we maar even uit :([/quote]

Da's vreemd.... zomaar een dikke pijnlijke enkel? Misschien verzwikt tijdens het slaapwandelen? :D

Hier een zitvlak probleempje. Afgelopen week heb ik erg veel km's gemaakt en nu heb ik een gevoelig plekje. Niet te harden man als je dan op zo'n plankje moet zitten :(
Morgen wel weer lekker trainen en daarna pootjes op tafel voor Parijs Roubaix !
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 13 apr 2008 12:15

Gisteren van Amsterdam naar Apeldoorn gefietst. De eerste helft flink wat wind tegen, vanaf Hoevelaken wind mee met bovendien een zonnetje erbij, heerlijk! Helaas maar één klimmetje tegengekomen op de Amersfoortseweg tussen Garderen en Apeldoorn. Heb toch vertrouwen in een goede afloop van de AGR a.s. zaterdag..

paulito
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mar 2006 11:16

paulito 13 apr 2008 23:04

Vandaag weer op de fiets, nu naar Eindhoven, enkele reis 55 km door het brabantse. De zon ging zowaar nog schijnen dus het was lekker. Met de vorm zit het goed, komende week weer een aantal keren als het weer meewerkt.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 13 apr 2008 23:17

Vandaag 85 km gefietst richting IJmuiden. Heen lekker wind mee door de duinen. De bedoeling was Het kopje nog even aan te doen, maar vanwege aardig wat wegwerkzaamheden het kopje niet kunnen vinden. Toen door de duinen tegen windkracht 5 weer richting stal....Ben redelijk stuk gegaan in de duinen terug met die wind tegen.
Bedoeling was een D1 training, maar mijn fietsmaatje besloot er een tandje bij te doen waardoor ik veel in D2 en zelfs D3 heb moeten rijden.....:-(
Maar even een paar rustdagen inlassen voor mijn beentjes....
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

osensei
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 25 feb 2008 18:20

osensei 13 apr 2008 23:43

Vandaag lekker D2/D3 van zo'n 5 1/2 uur met zijn 5-jes gedaan. Heerlijk weer, klein beetje wind. T wordt toch voorjaar
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 14 apr 2008 01:23

Hoi fietsers

Gister en vandaag organiseerde het blad FIETS ism enkele fabrikanten een testdag.
Helaas vond de NS het nodig om dit weekend het spoor tussen A"dam en Utrecht te onderhouden. Dus eerst maar naar Utrecht gefietst en daar op de trein ;-)

Bij RETO (in Arnhem, bekende stop tijdens de JJC) stond heel veel mooi spul. Ik weet niet alle merken meer maar denk aan: Cervelo, BMC, Willier, Specialized, Red Bull, Isaac, Canyon, Merida, Trek, Giant, Bianchi
En van bijna alles racers en mountain bikes.
Opvallend vond ik dat er veel in het hoge marktsegment stond.

Het weer viel mee, we hebben maar een paar buitjes gehad.
Er was een rondje van zo'n half uur uitgezet (iemand een idee hoeveel km het was?) in het geaccidenteerde terrein in en rond Arnhem, met ook diverse soorten wegdek.
Alles was strak georganiseerd: pedaaltjes monteren, kaartje inleveren (fungeerde als borg), mijn conti tasje met biba en pompje mee (je weet maar nooit) bidon erop en gaan.

Kiezen is natuurlijk lastig, zeker omdat er heel veel mooi spul bij stond. Eerst de specialized geprobeerd. Lekker strak fietsje, je merkt dan wel dat die dingen een stuk lichter zijn... de SRAM force groep die erop zat werkte lekker, klik is omhoog dubbelklik omlaag, dat wende heel snel.
Verrassend genoeg was die specialized helemaal niet nerveus, wel erg stijf en heel direct.

Daarna een Isaac geprobeerd, was een instap model en bovendien iets te groot (de impuls in mijn maat was al in gebruik) van deze fiets was ik niet zo onder de indruk, fietste niet beter dan mijn MEES :-)
De shimano ultegra (grijs) werkte soepel.

Na een hapje eten de Bianchi 928. Dat ging ook heel lekker. strak, stijf, licht, en ondanks dat de mannen aangaven dat 'ie nerveus reageert, heb ik daar helemaal geen last van gehad.
Merkte dat ik lastig kon wennen aan het schakelen met de campa (chorus). bleef me vergissen in op en neer.

Ik wilde een Cervelo proberen, maar die waren heel populair. En aan een instap model heb ik niet veel. Toen maar een Wilier geprobeerd. (de Mortirolo, vorig jaar met de Transalp had ik het daar knap moeilijk)
Aardige fiets, wellicht lag het aan het feit dat m'n beentjes wat moe werden, maar ik had er niet veel mee. Vond 'm ook niet direct genoeg, de man vertelde dat dat komt omdat ie een 2cm langere basis heeft en dus meer rechtdoor wil.

Er kwam een Cervelo vrij maar ik vond het mooi geweest. Bij een 5e rondje zou ik mijn benen iets te veel pijn gaan doen. De trein in en in Utrecht uitgestapt en langs het Kanaal naar huis (ff uitfietsen, lol)

Wie weet doen ze het nog een keer, kan het iedereen aanbevelen.

Alles bij elkaar vandaag zo'n 140km? weggetrapt, meeste in D1.

bijgaand foto'tje van de Specialized (lukt me niet om er 2 te attachen)

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 14 apr 2008 01:34

Vandaag 106 km gefietst. Route uitgekozen waarbij ik vooral in de zon fietste.

dstentler

dstentler 16 apr 2008 18:40

Vandaag een lekkere ronde van 90km gefietst:
-Rhoon
-Oud Beijerland
-Nieuw Beijerland
-Simonshaven
-Zuidland
-Oudenhoorn
-Hellevoetsluis
-Rockanje
-Tinte
-Brielle
-Zwartewaal
-Geervliet
-Spijkenisse
-Hoogvliet

Had goede benen, ging me dus goed af! Verder was het weer prima. Weinig wind en zo af en toe de zon op de bol (o nee helm natuurlijk).

paulito
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mar 2006 11:16

paulito 17 apr 2008 23:13

Heerlijke tocht gemaakt: Venray-Wanssum-Arcen-Straelen-Venlo-Baarlo-Buggenum-Haelen-Helden-Sevenum-Horst-Venray : 120 km in prachtig weer.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

Plaats reactie