BMC
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Corto Maltese
- Forum-lid
Mooie fiets, misschien iets te mooi voor woon-werk?
MercikesStuntman Mike schreef: Mooie fiets zo.
Hoe gaat het remmen, hoor zo nu en dan dat de remkracht wat tegen valt van de mechanische uitvoering?
Zeker niet te vergelijken met hydraulische remmen maar ze remmen zeker bij nat en vuil weer beter dan de gewone velgremmen... En mijn wielen slijten niet
Misschien met de tijd de upgrade naar hydraulische doen maar weet niet of er al Ultegra remhendels voor zijn...
ThanksCorto Maltese schreef:Mooie fiets, misschien iets te mooi voor woon-werk?
Tis eigenlijk ook mijn goede fiets geworden. Ik doe de meeste km's voor woon/werk dus het zou zonde zijn om daarvoor een mindere fiets te nemen en de mooie het meeste van de tijd in de garage te laten staan.
Heb er ook al een aantal Ardennen tochten mee gedaan en die bevielen mij zodanig goed met deze fiets dat ik mijn carbonnen racefiets ga verkopen, kben geen prof dus wat kunnen mij die extra kilo's schelen. Hopelijk ga ik het mij niet beklagen als ik hogere bergen ga opzoeken
- Corto Maltese
- Forum-lid
Dan sloop je toch de schijfremmen eraf. Dat scheelt weer gewicht.
Maar maak je geen zorgen. De Granfondo is beslist niet zwaar te noemen. Ik gebruik hem ook voor woon- werk.
Maar maak je geen zorgen. De Granfondo is beslist niet zwaar te noemen. Ik gebruik hem ook voor woon- werk.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Eurobike:
Oke,het is een promo van de freesmachinefabrikant maar toch,er komen fietsen in voor.
Voor de tech mensen
http://www.youtube.com/watch?v=LlD_mPLfKl8
Voor de tech mensen
http://www.youtube.com/watch?v=LlD_mPLfKl8
Zij is ook tegen
- Jeroen Vermeeren
- Forum-lid
- Contact
Heb sinds deze week mijn nieuwe BMC TMR01 met Di2! Rijdt superstrak, maar heb hem nog niet tot aan de limiet gedreven uit voorzichtigheid!
Ben nu nog aan het zoeken naar de juiste afstelling, zo moet er nog een andere stuurpen op komen. Ook is de fiets geleverd met een compact crankset, ook dit wordt natuurlijk nog een dubbel!
hoeveel weegt de fiets, met de standaard wielen?robadope schreef:Mijn BMC GF01 2013 Triple met Dura ace pedalen en C50 wielen met 25mm banden. Voor mij de optimale combinatie tussen comfort en snelheid. Sprint heerlijk, hovert lekker over de kinderkopjes, gebrek aan aero wordt enigszins goed gemaakt door de snelle wielen. Top!
Van tijdrit, via stoempen in de polder tot de Alpen: gaat allemaal. Alleen voor de voorjaarsklassiekers gaan de standaard Eastons erop met 28mm banden.
hoe lang is de standaard stuurpen? Ben ook sterk geïnteresseerd en ben de geometrie aan het vergelijken met mijn huidige fiets. Daar is de reach 37,9cm (52). Bij de BMC in maat 51 is die 36,5cm... De stack is exact hetzelfde: 54,6cm
Laatst gewijzigd door mouse op 13 sep 2014 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Supergrover
- Forum-lid HC
@sapphycos
Mooie Cosworth ook, projectje???
Mooie Cosworth ook, projectje???
-
- Forum-lid
Ik rijd normaal gesproken een titanium Dedacciai en een stalen De Rosa maar ik moet zeggen dat deze BMC mij toch meer dan prima is bevallen!
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Een bocht maken gaat zeker naar wens?