Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 21 aug 2008 23:13

Hoi,

Toch niet te geloven. 4 paarden gedrogeerd bevonden bij de OS. Ik heb niks met paardensport maar vind het wel schandalig. Een paard heeft geen keuze.

Maar goed.

@rob74. Je kunt me herkennen aan of een Trek SL 2005 Plata Negra zoals HIER te zien.

Wielen zitten nu onder de Cervelo P3C en onder de Trek zitten nu Eurus wielen.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 22 aug 2008 03:02

Ach, die doping in de paardensport. Is nooit iets geweest. Het zijn kalmeringsmiddelen bij verzorging, hoestdrankjes, antibiotica, niets bijzonders. Allemaal dingen die een paard normaal gewoon zou krijgen. Net als bij normale mensen die normale medicijnen krijgen, tenzij ze profwielrenners zijn...

Ik vind het heerlijk, die heel gewone normale reactie op dopinggevallen. Gewoon, testen, en dan uitsluiten. Persberichtje, klaar.

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 24 aug 2008 20:01

Doping in de paardensport juist crimineel! Niet de gewone kalmeringsmiddelen of antibiotica, maar juist het gebruik van onstekingsremmers en pijnstillers zodat de paarden niets voelen als ze actief moeten zijn. Maar na een aantal weken zijn ze kreupel en kunnen ze naar de slacht!

Het is goed dat ze deze dieren ook controleren. Die rijders denken alleen aan hun zelf!

on topic; het is wel gek dat er 4 paarden en slechts enkele atleten positief bevonden zijn op de OS! Nu Cera gevonden kon worden zou het een openbaring geven op de OS?
Als ik de Chinezen zo mag inschatten zal de waarheid wel na enkele weken naar boven komen.

Het is niet alleen een mooi Spaanse zomer maar ook een Jamaicaanse zomer!
Gerardo

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 25 aug 2008 20:17

Bjorn Leukemans mag met onmiddellijke ingang opnieuw koersen. Zijn conditie staat dankzij dagelijkse trainingen van 100 tot 150 km gedurende zijn hele schorsing nog steeds op punt. Nu nog een geschikt team vinden waar hij mag tekenen.

thijsmerak
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 27 sep 2007 13:19

thijsmerak 05 sep 2008 17:03


dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 27 sep 2008 01:25

En nog een Ouch:

Frank Schleck in verband gebracht met Fuentes.

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 27 sep 2008 01:45


simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 27 sep 2008 15:07

Ja triest he...ze moeten die schlecks wel hebben vind ik..

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 27 sep 2008 16:16

simic schreef:Ja triest he...ze moeten die schlecks wel hebben vind ik..


Ja en nee. Aan de ene kant vind ik ook dat er nogal losjes wordt omgesprongen met rechten van sporters, aan de andere kant is er net zo hard op andere wielrenners gejaagd, dus in die zin zijn ze geen uitzondering.

Overigens moet ik steeds weer denken aan het stoppen van pa Schleck in Frankrijk... blijkbaar vind justitie toch dat er sterke aanwijzigingen dat er iets aan de hand is.

Meh dan denk je dat Puerto dicht zit, gebeurd er zo iets. Diep in mijn hart denk ik dat Valverde, Alberto en Sastre (ja, als Basso en Schleck klant zijn geweest, hoe groot is dan de kans dat Spanjaard Sastre er bij was?) hun handjes mogen dichtknijpen met de bescherming van de bond en justitie. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er geen Schleck of Sastre achteraf wordt gegrepen op Cera.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 27 sep 2008 16:24

simic schreef:Ja triest he...ze moeten die schlecks wel hebben vind ik..


Wat is er triest? Dat ze Schlecks zo op de huid zitten of dat Frank waarschijnlijk ook gewoon een bedrieger is?
Voordat iedereen meteen begint te roepen: eerst bewijs, dan pas schuldig; ik weet het, jullie hebben gelijk. Maar waar rook is, is vuur. En ik heb de indruk dat ze al veel langer achter Frank aan zitten. Die razzia in de tour was ook niet voor niets. Bij de Suddeutsche Zeitung schijnen ze ook over getuigenverklaringen te beschikken die beweren dat Riis en Schleck in 2005 gezien zijn in het gezelschap van Eufemiano Fuentes. Gek hè, dat die Schleck juist vanaf toen zo hard reed (AGR, Alpe d'huez en vele ere plaatsen in klassiekers). Het is eigenlijk zo verklaarbaar allemaal......en dan weten wij buitenstaanders nog maar minder dan de helft......;)

Ik snap alleen één ding niet aan die hele Fuentes affaire; waarom blijven Valverde en Contador buiten schot??
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 27 sep 2008 19:40

paulusR3 schreef:Ik snap alleen één ding niet aan die hele Fuentes affaire; waarom blijven Valverde en Contador buiten schot??


Ik denk dat je dat in het licht moet zien dat er zo goed als niemand er baat bij heeft dat de rest van de klanten van Fuentes bekent worden, het gevolg zou zijn een enorme deuk in de geloofwaardigheid/illusie/omzet van de gehele sportwereld. Uitzondering op de regel is misschien een naar erkenning/aandacht hunkerende aanklager, maar die zal wel van hogerhand tot bedaren zijn gemaand.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 27 sep 2008 20:30

Volgens de belgische commentatoren wordt er 'achter de schermen' bij de insiders al heel wat gespeculeerd over mogelijke nieuwe dopinggevallen nav de uitgebreidere aanvullende dopingtests uit de afgelopen tour. As maandag krijgt het labo van Chattenay Malabrie de beschikking over een verbeterde test voor het middel Cera. Deze is mede ontwikkeld door Roche, de fabrikant van Cera!!

Er wordt zelfs al gesproken van een herziening van het algemene klassement!! Ook wordt er in dit verband gespeculeerd over enkele dubieuze 'last minute' afzeggingen voor het WK...... :rolleye:

Het was net een beetje bedaard allemaal. Nu weer ineens het schleck verhaal en dit.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie