Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote ergernissen toppic.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 10 aug 2014 08:42

Fietsen?altijd schreef:Wielrenners tijdens de wedstrijd en hun dag niet hebben vervelend gaan doen en smoesjes gaan verzinnen zoals: banden vergeten op te pompen en boos worden op jouw bijvoorbeeld ga eens kop terwijl je dat de hele tijd doet. Die mensen die moeten gewoon afstappen
http://www.indekken.nl

;)

Banden vergeten op te pompen is wel een hilarisch slechte smoes zeg.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 10 aug 2014 08:48

Ernie C. schreef:Gasten die een tijdritfiets pakken om Kommetjes te pakken...

Sowieso erger ik mij aan als die KOM's hier in NL. Iedereen maakt maar segmenten aan die nergens op slaan. Dat ik 6 KOM's op mijn naam heb staan zegt genoeg, ik heb misschien 3x in de afgelopen 4 jaar boven de 30 gemiddeld gereden.

Maar het meeste erger ik mij aan mijn pols waarmee pijnvrij fietsen bijna nooit gaat. Afgelopen weken wel wat gefietst in de Vogezen en Luxemburg maar afdalen op slechte wegen was echt k.t. De motivatie is ook niet echt groot om af en toe een ritje te maken als je weet dat je daarna 2 dagen niet veel kunt doen.
Stravasegementen in Nederland zijn sowieso enorm afhankelijk van de wind. Ik ga wel eens op m'n tijdritfiets op KOMmetjes-jacht omdat me dat wel een mooie uitdaging geeft om een blokje van een paar km volle bak te gaan.

Strava is erg leuk, maar ik erger me enorm aan een gast hier in de buurt die je elke keer dat je een KOM van hem afpakt gaat flaggen. Die gast gebruikt ook sites als Digitalepo om z'n snelheden op te krikken...

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 10 aug 2014 09:13

Uiteindelijk moet iedereen zelf uitmaken met welk vervoersmiddel iemand een KOM aanvalt Maar ik heb wel het idee dat Strava aan zijn eigen succes en laksheid om verbeteringen door te voeren ten onder gaat.

Die overkill aan segmenten geldt trouwens lang niet alleen in NL. Op b.v. de Grand Ballon vanaf Willer sur Thur kom je 25 :!: segmenten tegen tot aan de top. Dat betekent dus 25 KOM's op 1 zijde van een berg. Hoezo inflatie van een titel. De term KOM zegt gewoon helemaal niks meer, het hoeft geen berg te zijn en je hoeft geen alleenheerser te zijn. En het ergste is dat er inderdaad mensen zijn die er alles aan doen om maar een extra KOM te kunnen (terug)pakken.
Campagnolo Ultra Dork

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 10 aug 2014 09:25

Ja ben het met beide wel eens inderdaad.

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 10 aug 2014 09:28

Stravasegementen in Nederland zijn sowieso enorm afhankelijk van de wind. Ik ga wel eens op m'n tijdritfiets op KOMmetjes-jacht omdat me dat wel een mooie uitdaging geeft om een blokje van een paar km volle bak te gaan.

Strava is erg leuk, maar ik erger me enorm aan een gast hier in de buurt die je elke keer dat je een KOM van hem afpakt gaat flaggen. Die gast gebruikt ook sites als Digitalepo om z'n snelheden op te krikken...[/quote]

Dat profs EPO gebruiken of hebben gebruikt is al belazerderij ten top, maar dat er nu voor strava zoiets is als Digitalepo om via software je snelheid op te krikken, ..........helemaal bezopen.
Zowiezo al die KOMmetjes gaat echt helemaal nergens meer over.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 10 aug 2014 09:37

Ik heb deze een keer gepost in het strava topic. Het was daarna even rustig. Waarschijnlijk door aangepaste tracks te controleren.

http://www.scarletfire.co.uk/how-to-tel ... on-strava/

theodorocampagnolo
Forum-lid

theodorocampagnolo 10 aug 2014 18:30

Ik erger me rot aan wielrenners die hun lege bidon hup in 't milieu kwakken. Slecht voorbeeld, gevaarlijk bovendien (Cancellara die door een weggeworpen bidon z'n sleutelbeen breekt).
Ook word ik helemaal moedeloos van die amateurs die als ze dan al hun moed hebben verzameld de Mont Ventoux opkruipen een spoor van leeggeknepen plastic flaconnetjes achter en / of naast zich laten. :?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 10 aug 2014 18:46

Ik zag van week nog een bidon in de berm op het fietsparcours van de Holland Triathlon waar ze al jaren niet meer komen. Even gestopt en mee naar huis genomen en hup de plastic afval bak in.
Ik zal daar de vervuiling niet echt mee helpen maar alles werkt. Ja, ik ben zo iemand die zoveel mogelijk afval scheid (glas, plastic, papier). Klein beetje moeitje en moet je eens kijken wat je per week aan plastic apart kunt zetten. Vermenigvuldig dat met 6 miljard mensen en ........

Ik probeer zoveel mogelijk, en hoe klein ook, plastic te scheiden. De plastic soep in de oceaan is al groot genoeg.

Ik heb een vliegende vinketering hekel zowieso aan mensen die alles maar laten vallen en dat terwijl er GVD een afvalbak op twee meter afstand staat.
Ik kan doorgaan met het a-sociale dump gedrag van menigeen in deze consumptie maatschappij maar dan gaat dit forum crashen (informatin overflow).
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

theodorocampagnolo
Forum-lid

theodorocampagnolo 10 aug 2014 19:20

Zorro schreef:
Ik heb een vliegende vinketering hekel zowieso aan mensen die alles maar laten vallen en dat terwijl er GVD een afvalbak op twee meter afstand staat.
Man, ze kùnnen me niet kwaaier krijgen.Tjsa, die plastic soep. 't Wordt hoog tijd dat ze ook statiegeld gaan heffen op die onzinwaterflessies of nog erger, op die onzin AA flessies. Niet te zuipen die shit en toch ligt hier de straat er vol mee :shock:

Waar ik me ook wild aan erger is dat ik op de een of andere reden altijd weer vuil tussen m'n achtertandwielen krijg. Wat een gedoe man om dat weer knappies te krijgen :|

Nog effe over dat wegsmijten van bidonnen. Waarom zijn daar geen regels voor bij de profs? Die hebben toch een voorbeeldfunctie of hebben ze die alleen als ze in pak met stropdas op de foto mogen?

RMB
Forum-lid

Gebruikersavatar RMB 10 aug 2014 19:34

theodorocampagnolo schreef:
Waar ik me ook wild aan erger is dat ik op de een of andere reden altijd weer vuil tussen m'n achtertandwielen krijg. Wat een gedoe man om dat weer knappies te krijgen :|
Wiel eruit, cassette eraf, in een schaaltje wasbenzine gooien, even schudden, cassette drogen, monteren, smeren, klaar. Kwartier werk denk ik.
Of als 't plastic flesjes zijn die je ertussen krijgt;) dan zijn er van die borstels waar je 't wel weg mee krijgt.
theodorocampagnolo schreef: Nog effe over dat wegsmijten van bidonnen. Waarom zijn daar geen regels voor bij de profs? Die hebben toch een voorbeeldfunctie of hebben ze die alleen als ze in pak met stropdas op de foto mogen?
Bij mijn weten mogen ze bidons alleen weggooien als er publiek langs de kant staat, dan wordt het gegarandeerd opgeraapt:)
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

spook
Forum-lid

spook 10 aug 2014 19:42

Zorro schreef:Ik zag van week nog een bidon in de berm op het fietsparcours van de Holland Triathlon waar ze al jaren niet meer komen. Even gestopt en mee naar huis genomen en hup de plastic afval bak in.
Ik zal daar de vervuiling niet echt mee helpen maar alles werkt. Ja, ik ben zo iemand die zoveel mogelijk afval scheid (glas, plastic, papier). Klein beetje moeitje en moet je eens kijken wat je per week aan plastic apart kunt zetten. Vermenigvuldig dat met 6 miljard mensen en ........

Ik probeer zoveel mogelijk, en hoe klein ook, plastic te scheiden. De plastic soep in de oceaan is al groot genoeg.

Ik kan doorgaan met het a-sociale dump gedrag van menigeen in deze consumptie maatschappij maar dan gaat dit forum crashen (informatin overflow).
Sowieso bijzonder dat veel mensen het geen probleem vinden om een vol flesje sportdrank mee te nemen, maar het kennelijk te zwaar vinden om het, wanneer het leeg is, mee terug te nemen.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

specializedmerida
Forum-lid

specializedmerida 10 aug 2014 19:52

[quote="theodorocampagnolo"]Ik erger me rot aan wielrenners die hun lege bidon hup in 't milieu kwakken. Slecht voorbeeld, gevaarlijk bovendien (Cancellara die door een weggeworpen bidon z'n sleutelbeen breekt).

Ben het helemaal eens wat milieu aspecten betreft, alleen lijkt het me dat wanneer je vol in koers zit dit niet het belangrijkste is waar je aan denkt.
Het lijkt mij meer de verantwoordelijkheid van de organisatie om na de koers het parcours weer schoon en netjes over te dragen.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Plaats reactie