Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 jun 2012 10:41

rtr1964 schreef:Hoi,

Ik ben 2e eigenaar van een Koga SuperWinner-C uit 2005, waar spontaan scheuren in het frame ontstaan.
En Koga geeft helaas niet thuis.
Ze geven maar 3 jaar garantie op een frame en ook nog alleen aan de 1e eigenaar.
Voor mij dus nooit een Koga meer...
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Wat is dit voor een belachelijke reactie. Iedere merk geeft enkel de 1e eigenaar garantie, een 2e eigenaar komt hooguit in aanmerking voor een coulance regeling. En na 7 jaar geef ik Koga toch echt geen ongelijk dat ze er niets meer aan doen.

Neem gewoon je verlies en koop een nieuw/ander frame.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jun 2012 10:42

"rtr1964", je kan dan wel klagen over Koga maar ik moet nog zien of je dan überhaupt nog tweede hands een fiets kan kopen. Noem eens een fabrikant waarbij een fiets, die niet meer van de eerste eigenaar is, zeven jaar later nog onder de garantie valt? Nog los van de vraag wat "spontaan" scheuren is en hoe jij weet dat dit niet door de eerste eigenaar komt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
sunitram
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 02 jul 2008 01:52
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar sunitram 09 jun 2012 11:57

rtr1964 schreef:Hoi,

Ik ben 2e eigenaar van een Koga SuperWinner-C uit 2005, waar spontaan scheuren in het frame ontstaan.
En Koga geeft helaas niet thuis.
Ze geven maar 3 jaar garantie op een frame en ook nog alleen aan de 1e eigenaar.
Voor mij dus nooit een Koga meer...
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Leuke eerste post !!
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

giantpeloton
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 12 aug 2010 15:47

giantpeloton 09 jun 2012 12:15

Na vorig jaar een Prologue frame te hebben gekregen en die helemaal opnieuw in de verf te hebben laten zitten, deze week een Roadspeed frame op marktplaats gekocht voor E35. Frame is op wat kleine lakschade na nog punt gaaf. Waar de Prologue nog met lugs werkte heeft de Roadspeed een iets grotere buisdiameter dat TIG is gelast.

http://fotoalbum.dds.nl/ozinga/fiets/030.JPG -- Prologue
http://fotoalbum.dds.nl/ozinga/fiets/001.JPG -- Roadspeed

kogakimera20
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 dec 2011 15:06

kogakimera20 15 jun 2012 19:37

Indd, ik heb al 2x zonder problemen een nieuw kimera frame voor garantie gehad. Hulde aan Koga

sunitram schreef:
rtr1964 schreef:Hoi,

Ik ben 2e eigenaar van een Koga SuperWinner-C uit 2005, waar spontaan scheuren in het frame ontstaan.
En Koga geeft helaas niet thuis.
Ze geven maar 3 jaar garantie op een frame en ook nog alleen aan de 1e eigenaar.
Voor mij dus nooit een Koga meer...
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Leuke eerste post !!

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 15 jun 2012 21:49

giantpeloton schreef:Na vorig jaar een Prologue frame te hebben gekregen en die helemaal opnieuw in de verf te hebben laten zitten, deze week een Roadspeed frame op marktplaats gekocht voor E35. Frame is op wat kleine lakschade na nog punt gaaf. Waar de Prologue nog met lugs werkte heeft de Roadspeed een iets grotere buisdiameter dat TIG is gelast.

http://fotoalbum.dds.nl/ozinga/fiets/030.JPG -- Prologue
Afbeelding -- Roadspeed

Is dat de nieuwe bidonhouder van Tacx op je Roadspeed?
Leuk frame voor weinig..
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

giantpeloton
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 12 aug 2010 15:47

giantpeloton 16 jun 2012 20:58

supergrover1 schreef:
giantpeloton schreef:Na vorig jaar een Prologue frame te hebben gekregen en die helemaal opnieuw in de verf te hebben laten zitten, deze week een Roadspeed frame op marktplaats gekocht voor E35. Frame is op wat kleine lakschade na nog punt gaaf. Waar de Prologue nog met lugs werkte heeft de Roadspeed een iets grotere buisdiameter dat TIG is gelast.

http://fotoalbum.dds.nl/ozinga/fiets/030.JPG -- Prologue
Afbeelding -- Roadspeed

Is dat de nieuwe bidonhouder van Tacx op je Roadspeed?
Leuk frame voor weinig..
Het is gewoon een standaard Tacx UMA. Heb die op al mijn fietsen zitten en ze klemmen de bidons goed vast,

Ja je moet soms een beetje geluk hebben. Met DA afgemonteerd rijdt het als een tierelier en met 50 proef kilometers op de telller vandaag de Oude Vaele gefietst. Ging goed!

wilcopot
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 dec 2009 01:02

wilcopot 25 jul 2012 00:13

Even de geschiedenis. Eerst had ik de Koga Signature Kimera carbon 1K met geheel Dura Ace/Pro Vibe afgemonteerd. Na 8 weken rijden kwam er een scheur rond de trapas.
Ik kreeg toen als eerste in NL het nieuwe Kimera frame 3K waar ook de Skil/Shimano formatie op reed. Uiteindelijk heb ik deze fiets op een hoop gereden tijdens een uitwijk poging.
Schade werd geheel gedekt. En heb uiteindelijk weer een nieuwe Koga Signature besteld. Het werd wederom het zwart/wit frame 1K. Nu met geheel de nieuwe line van Pro Vibe.

Hier de foto's op mijn Facebook: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 596769f051" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook heb ik de 29e Koga Mountainbike zie foto's op Facebook: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 785a621886" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 30 jul 2012 20:52

Dat is een hele mooie Koga Wilco! Op deze mag je wel zuinig zijn!
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 12 aug 2012 21:21

Vanaf vandaag de trotse eigenaar van een Koga Miyata Gentsracer S uit -volgens mij- 1979. Volledig Shimano 600EX Arabesque afgemonteerd. En oh oh wat rijdt 'ie nog als een zonnetje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

At1
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jun 2010 08:44

At1 12 aug 2012 22:17

Mooie fiets Panic!
Ik heb er ook zo een , echter is die van mij niet meer in die staat.
Ik heb hem omgebouwd tot single speed...
ting ting,
Sup xroad SE

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 15 aug 2012 19:49

25 Augustus (Velomediane) komt steeds dichterbij, daarom maar een nieuw setje Fulcrum racing 3 2013 onder me Koga Miyata Gran Winner gestoken. Daarnaast ook nog een nieuw zadel.

Afbeelding
Afbeelding
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Plaats reactie