Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

compact
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jan 2007 20:56

compact 01 mar 2007 21:24

die kebel is die ook geschikt voor gewoon wielertoerisme geen wedstrijden,of is dat frame te stijf en te nerveus misschien,zit te twijfelen om mij ook zo een aan te schaffen.

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 01 mar 2007 21:41

colnago freak, wind je niet meer zo op over deze Mati. Deze knul heeft geen enkele toegevoegde waarde aan dit forum. Alles wat deze beste jongen schrijft is doorspekt met onzin, en bovenal verschrikkelijk onleesbaar door simpele taalfouten en kromme zinnen waar grammaticaal geen ene r..t van klopt.
Ook ik wil mij hier niet voordoen als oom agent van de taalpolitie, maar het niveau van sommige forummers is wel zo ernstig dat de leesbaarheid ernstig in het geding is. Dat mag op zijn minst in de gaten gehouden worden door alle forummers.
Erg jammer dat er op dit forum geen ignore mogelijkheid is om posts van zulke mensen voor jou account automatisch onzichtbaar te maken. Zou een uitkomst zijn.
En met Veloce is inderdaad helemaal niks mis. Ken fietsers die daar met heel veel plezier gebruik van maken al vele km's lang. Deel de mening dat het waarschijnlijk slecht afgestelde en misschien zelfs slecht onderhouden veloce groepen betreft waar de problemen mee zijn.
You can never be too Specialized

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 01 mar 2007 22:16

inderdaad,wat weet zo'n jochie van amper 14 jaar......
gewoon negeren dan houdt het van zelf op

rubberman
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:09

rubberman 02 mar 2007 09:45

ik rijt momenteel met een colanjooo met vellotchee en doen daar zelfs triatlons mee, noooit promplemene mee gahat!,!
colanjoo wort treiningsfiets Kwebbel wort de goeje!
met krokus en centaur (man/paart) en zondag wielle

-- een beetje oefenen en we verstaan elkaar --

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 02 mar 2007 09:59

Quote: Origineel geplaatst door compact op 01 Maart 2007
die kebel is die ook geschikt voor gewoon wielertoerisme geen wedstrijden,of is dat frame te stijf en te nerveus misschien,zit te twijfelen om mij ook zo een aan te schaffen.


Ik heb onlangs de Kebel aangeschaft en ben ook "maar" gewoon wielertoerist. Op de Kuota-stand me laten voorlichten en verteld dat ik er vooral mee wil gaan toeren. Was geen probleem werd er gezegd. N.a.v. de post van Trifox ben ik nu ook wel benieuwd, maar ik vind het zo'n mooie fiets dat ik er hoe dan ook geen spijt van ga krijgen.
Eigenlijk wel vreemd: je geeft een hoop geld uit aan een fiets terwijl je er nog nooit op gereden hebt . Je gaat feitelijk blind af op meningen van anderen. Nu heb ik veel vertrouwen in de mening van Pieter dus het zal wel goed zitten.

Maar als ik hem (eindelijk) heb zal ik mijn bevindingen hier wel posten.
Afbeelding

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 02 mar 2007 10:19

I.v.m. de Kebel. Ik wil niet gezegd hebben dat de Kebel niet geschikt is voor "wielertoeristen". Ik zeg alleen dat wie een "comfort"-fiets zoekt bij de Kebel een minder goed gevoel aan zal hebben. Dan denk ik dat de Kredo of Ksano beter gezelschap zal zijn. Ik fiets nu meer dan 22 jaar en heb intussen wel wat fietsen gebruikt. Mij komt de Kebel over als zeer direct. D.w.z. dat "wielertoeristen" die graag koersen i.p.v. kuieren met de Kebel een prima frame aanschaffen.
Hopelijk is hiermee het misverstand uit de weg geruimd.

ghost-kebel
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2007 09:33

ghost-kebel 02 mar 2007 10:24

Ik ben van plan om een Kebbel aan te schaffen weet iemand wat de huidige levertermijnen zijn?
Liever bergop<br>
http://WWW.MOLENTRAPPERS.BE" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 02 mar 2007 10:52

Quote: Origineel geplaatst door Trifox op 02 Maart 2007
I.v.m. de Kebel. Ik wil niet gezegd hebben dat de Kebel niet geschikt is voor "wielertoeristen". Ik zeg alleen dat wie een "comfort"-fiets zoekt bij de Kebel een minder goed gevoel aan zal hebben. Dan denk ik dat de Kredo of Ksano beter gezelschap zal zijn. Ik fiets nu meer dan 22 jaar en heb intussen wel wat fietsen gebruikt. Mij komt de Kebel over als zeer direct. D.w.z. dat "wielertoeristen" die graag koersen i.p.v. kuieren met de Kebel een prima frame aanschaffen.Hopelijk is hiermee het misverstand uit de weg geruimd.





@Trifox,
je informatie is alleen maar nuttig. Voor mij dan minder want ik heb hem al besteld, maar ik ben een wielertoerist die ook wel wil knallen, dus het mag voor mij best wel een direct karretje zijn. Er is wat mij betreft ook geen misverstand, je post was duidelijk genoeg.
Heb je de Kredo ook weleens geprobeerd? Er werd me namelijk verteld dat de Kredo meer dan de Kebel een koersfiets is.

@GhostKebel
Ik heb mijn Kebel 15 december besteld. Levertijd zou 6-8 weken zijn. Verwachte levertijd is nu echter 10 maart. Zou dan 12 weken zijn.
Afbeelding

ghost-kebel
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2007 09:33

ghost-kebel 02 mar 2007 11:17

@soloist
Over welke maat spreek je. Ik heb een Medium nodig.
Voorziene samenstelling :
Kebel natuur
Dura-Ace
stuurpen kuota rst 06
stuur kuota HB03 + wit kuota stuurlint
wielen easton ascent II + schwalbe ultremo
Selle italie slr
Tune wassertrager
Times RXS Carbon
Wat denk je van die combinatie?
Liever bergop<br>
http://WWW.MOLENTRAPPERS.BE" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 02 mar 2007 11:43

Ik zelf heb een XXL. Misschien dat een M makkelijker leverbaar is?
Die combinatie is niks mis mee! Ik zou voor Campa gaan maar dat is zoals bekend persoonlijk.
De mijne is rood/zwart, Campa Chorus 2007, RST06 stuurpen, Katch-stuur (meer ergonomisch en errug mooi!!!), Kuota Carbon bidonhouders, Look Keo Carbon, Specialized Toupe Team zadel (rood/zwart) en zwarte Campa Eurus.

Ik vind het zwarte kleurschema wel minder mooi dan de rood/zwarte of de wit/zwarte versie. Het patroon komt dan veel beter uit, maakt het lekker agressief. Bij de zwarte vervalt het in een wat vaag lijnenspel. Maar zelfs de zwarte is nog schitterend hoor!
Afbeelding

rubberman
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:09

rubberman 02 mar 2007 14:16

@soloist
Ik heb vorige week met de gelukkige bezitter van een Kuota K.O.M. aan de klap geraakt, hij was van alles aan z'n bike zéér tevreden behalve van de "Kuota carbon drinkebushouders", die zijn er na 1 dag al afgevlogen wegens het continue verliezen van bidons.
Hij had als alternatief de "elite" : alu met carbon-laag of look, ze pasten perfect bij de donkere K.O.M.

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 02 mar 2007 14:44

Persoonlijk heb ik de Kredo nog niet getest. Enkel de opmerking van een ploeggenoot die er mee reed en hem iets minder stijf vond dan zijn vorige een Giant (TCR?) (Zijn Giant was een type Telekom. -Ben niet zo thuis in het Giant-gamma) Vandaar mijn opmerking dat een Kredo wellicht comfortabeler uitvalt dan een Kebel.
Maar Casran rijdt nu een Kredo. Wellicht dat hij nog iets concretere info kan geven.

Plaats reactie