Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

chaingang
Forum-lid

chaingang 17 mei 2008 10:44

Normaal ben ik een beetje actief in de Cannondale topic, maar aangezien Cannondale mij zwaar teleurgesteld heeft ben ik op zoek gegaan naar ander mooi spul. En zowaar gevonden! :o)

Heb dus gisteren bij m'n FM een Specialized S-Works Tarmac SL2 frame besteld in limited Bettini edition. Normaal komt het woensdag of donderdag aan bij m'n FM en gaat de overbouw van m'n spullen door op vrijdag. Heb wel een nieuw Campa Record crankstel erbij moeten nemen aangezien m'n Cannondale uitgerust is met een Si Hollowgram crankstel dat op geen enkele ander merk past. Ook een andere stuurpen, onder de vorm van een ControlTEch Scored99 Scanduim, krijgt de eer het frame te vervoegen. Natuurlijk worden alle rem en schakelkabels ook vervangen door nieuwe exemplaren. De rest, zoals m'n AX Lightness Endurance zadel, Hed Jet wielen, Campa Record groep en andere prularia worden overgebouwd.

Bij deze zal ik dus vanaf volgende week bij de Specialized familie behoren. Wou natuurlijk al dat we een weekje ouder waren zodat ik kan gaan genieten van m'n nieuwe speelgoed. Ben benieuwd hoe m'n ervaringen gaan zijn met deze fiets. BTW, zijn er nog onder jullie nog die dit Bettini frame hebben besteld of al in hun bezit hebben? In ieder geval ga ik volgende week de nodige foto's posten van m'n nieuw racemachine. ;o))
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

optico
Forum-lid

optico 17 mei 2008 14:22

Chaingang schreef:Normaal ben ik een beetje actief in de Cannondale topic, maar aangezien Cannondale mij zwaar teleurgesteld heeft ben ik op zoek gegaan naar ander mooi spul. En zowaar gevonden! :o)

Heb dus gisteren bij m'n FM een Specialized S-Works Tarmac SL2 frame besteld in limited Bettini edition. Normaal komt het woensdag of donderdag aan bij m'n FM en gaat de overbouw van m'n spullen door op vrijdag. Heb wel een nieuw Campa Record crankstel erbij moeten nemen aangezien m'n Cannondale uitgerust is met een Si Hollowgram crankstel dat op geen enkele ander merk past. Ook een andere stuurpen, onder de vorm van een ControlTEch Scored99 Scanduim, krijgt de eer het frame te vervoegen. Natuurlijk worden alle rem en schakelkabels ook vervangen door nieuwe exemplaren. De rest, zoals m'n AX Lightness Endurance zadel, Hed Jet wielen, Campa Record groep en andere prularia worden overgebouwd.

Bij deze zal ik dus vanaf volgende week bij de Specialized familie behoren. Wou natuurlijk al dat we een weekje ouder waren zodat ik kan gaan genieten van m'n nieuwe speelgoed. Ben benieuwd hoe m'n ervaringen gaan zijn met deze fiets. BTW, zijn er nog onder jullie nog die dit Bettini frame hebben besteld of al in hun bezit hebben? In ieder geval ga ik volgende week de nodige foto's posten van m'n nieuw racemachine. ;o))

Goede keuze!! Heb net een SL2 "gerolsteiner" super fiets. Ben erg benieuwd naar je foto's!!.

Let meteen even op of de lak niet beschadigt is tussen onder kant balhoofd en vork kroon. De ALu ring die daar onder de lak zit wil wel eens lak loslaten.
Loeki Pro

dewitte
Forum-lid

dewitte 17 mei 2008 18:13

hey chaingang, waar heb je hem besteld bij ons in Antwerpen????

niet meer tevreden over je cannondale??????????hoe komt het???
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

chaingang
Forum-lid

chaingang 17 mei 2008 20:23

de witte schreef:hey chaingang, waar heb je hem besteld bij ons in Antwerpen????

niet meer tevreden over je cannondale??????????hoe komt het???
Bij Lexpres. En Cannondale heeft me drie maanden aan het lijntje gehouden aangaande de levering van een besteld wit SuperSix frame. Ze krijgen de problemen aangaande de witte lak niet opgelost dus wordt er niets meer van deze geleverd. Begrijp alleen niet goed hoe een firma als Cannondale de pijp aan Maarten geeft aangaande dit probleem. M'n FM wist nog te zeggen dat ze hun frames zelf lakken in de States en dat ze daar heel streng zijn op de gebruikte producten. Resultaat is dat ze lak niet egaal kunnen spuiten met een sinaasappeleffect tot gevolg. Specialized en vele andere merken laten hun frames in China lakken waar alles geoorloofd is. Kan ik ook niet goed keuren, maar wie ben ik.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

tiest
Forum-lid HC

tiest 17 mei 2008 20:42

Chaingang schreef:BTW, zijn er nog onder jullie nog die dit Bettini frame hebben besteld of al in hun bezit hebben? In ieder geval ga ik volgende week de nodige foto's posten van m'n nieuw racemachine. ;o))

Ik heb er geen maar heb hem de afgelopen weken wel vaak in mn handjes gehad.

Wat een mooi Frame zeg. helemaal als er 10 langs elkaar staan:D.

Goede keus

raydox
Forum-lid

raydox 17 mei 2008 21:21

@ spikes ice

ff een vraagje heb jij je zipp wielen 2dehands gekocht ? want volgens mij zijn dit totaal geen zipp wielen denk eerder aan een zelfgemaakt setje met zipp decals op geplakt . bij mijn weten hebben de zipp wielen zo geen carbon structuur en zit er al een golfballen struktuur op de velgen.

voor de rest heb je wel een mooie fiets.

ps dit is geen afbraak op jouw :) od de wielen.

mouse
Forum-lid

mouse 17 mei 2008 21:30

BigM schreef: MEDEDELING BETREFFENDE VERVALSING VAN TARMAC FRAMESETS

Onvervalste Specialized fietsen en framesets zijn nauwkeurig ontwikkeld, geconstrueerd en getest om te voldoen aan de strikte interne en internationale standaards. Deze producten worden alleen via de geautoriseerde Specialized Dealers verkocht.

De enige manier om zeker te zijn dat een Specialized fiets of frameset echt is (en de enige manier dat de garantie geldig is), is om dit product van een geautoriseerde Specialized Dealer te kopen.

Online veiling sites, zoals eBay, zijn géén geautoriseerde Specialized Dealers. Bovendien heeft Specialized gevallen vast gesteld waar vervalsingen via eBay werden verkocht.

Bijvoorbeeld, Specialized heeft gezien dat vervalsingen van 2007 52cm S-WORKS Tarmac framesets bij eBay worden verkocht als zijnde nieuw in de kleuren Rood en Blauw. Deze vervalsingen voldoen op geen enkele manier aan de Specialized veiligheidsstandaard van het echte product en kunnen daardoor onveilig zijn.

De vervalste framesets die wij tot nu toe geïdentificeerd hebben, hebben de volgende incorrecte kenmerken:

* geen serie (frame) nummers op frame en / of vork
* vork serienummer onder op de kroon
* incorrecte framenummers op het frame of vork kunnen een vervalsing identificeren:
1. onder de bottom bracket beginnend met STT27Fxxxx
2. vork serienummer onder de kroon beginnend met K87Hxxxx
* Geen gele veiligheids waarschuwing sticker aan de linkerkant (onder) van de zadelbuis
* Geen gele veiligheids waarschuwing sticker aan de binnenzijde van de linker vorkpoot

Mocht u vragen hebben met betrekking tot de echtheid, onvervalstheid van een Specialized product Neemt u dan contact op met Specialized Europe.

Bron: http://www.specialized.com/bc/SBCWhatsN ... ticle=6373

zou dit een vervalsing kunnen zijn?

http://weightweenies.starbike.com/forum ... ++frameset

bigm
Forum-lid

bigm 17 mei 2008 21:39

vraag om fotos van betreffende kenmerken

mouse
Forum-lid

mouse 17 mei 2008 22:25

BigM schreef:vraag om fotos van betreffende kenmerken

de prijs is iets te goed, lijkt me. Ik vertrouw het niet 100%.

optico
Forum-lid

optico 18 mei 2008 01:54

Inderdaad gewoon foto van de nummers vragen, voor allerlei conclusies te trekken.

Misschien heeft iemand het frame te klein gekocht, is er een fietsen maker fait gegaan... weet jij veel. Het is wel een prijs om hier even goed naar te kijken, want het is wel een heel scherp aanbod.
Loeki Pro

mouse
Forum-lid

mouse 20 mei 2008 10:36

Optico schreef:Inderdaad gewoon foto van de nummers vragen, voor allerlei conclusies te trekken.

Misschien heeft iemand het frame te klein gekocht, is er een fietsen maker fait gegaan... weet jij veel. Het is wel een prijs om hier even goed naar te kijken, want het is wel een heel scherp aanbod.

geen extra foto's ontvangen... wel een vage uitleg. Volgens hem komt het frame direct van het OEM fabriek en hangt Specialized een verhaaltje op over valse frames om hun business te beschermen.

roeieber
Forum-lid

roeieber 20 mei 2008 10:57

mouse schreef:
BigM schreef: MEDEDELING BETREFFENDE VERVALSING VAN TARMAC FRAMESETS

Onvervalste Specialized fietsen en framesets zijn nauwkeurig ontwikkeld, geconstrueerd en getest om te voldoen aan de strikte interne en internationale standaards. Deze producten worden alleen via de geautoriseerde Specialized Dealers verkocht.

De enige manier om zeker te zijn dat een Specialized fiets of frameset echt is (en de enige manier dat de garantie geldig is), is om dit product van een geautoriseerde Specialized Dealer te kopen.

Online veiling sites, zoals eBay, zijn géén geautoriseerde Specialized Dealers. Bovendien heeft Specialized gevallen vast gesteld waar vervalsingen via eBay werden verkocht.

Bijvoorbeeld, Specialized heeft gezien dat vervalsingen van 2007 52cm S-WORKS Tarmac framesets bij eBay worden verkocht als zijnde nieuw in de kleuren Rood en Blauw. Deze vervalsingen voldoen op geen enkele manier aan de Specialized veiligheidsstandaard van het echte product en kunnen daardoor onveilig zijn.

De vervalste framesets die wij tot nu toe geïdentificeerd hebben, hebben de volgende incorrecte kenmerken:

* geen serie (frame) nummers op frame en / of vork
* vork serienummer onder op de kroon
* incorrecte framenummers op het frame of vork kunnen een vervalsing identificeren:
1. onder de bottom bracket beginnend met STT27Fxxxx
2. vork serienummer onder de kroon beginnend met K87Hxxxx
* Geen gele veiligheids waarschuwing sticker aan de linkerkant (onder) van de zadelbuis
* Geen gele veiligheids waarschuwing sticker aan de binnenzijde van de linker vorkpoot

Mocht u vragen hebben met betrekking tot de echtheid, onvervalstheid van een Specialized product Neemt u dan contact op met Specialized Europe.

Bron: http://www.specialized.com/bc/SBCWhatsN ... ticle=6373

zou dit een vervalsing kunnen zijn?

http://weightweenies.starbike.com/forum ... ++frameset

Zien er echt uit, alle stickers zitten erop, stickers zien er authentiek uit, zelfs de pat-beschermers zijn hetzelfde als bij de mijne, waarom denk je dat hij vals zo kunnen zijn? Maar zoals altijd, als je twijfelt niet doen.
I Am SpeCiAliZed

Plaats reactie