De oude rijdt gelijkwaardig (iets zwaarder maar daar merkt de gemiddelde gebruiker helemaal niet.
Degene met carbon achterbrug rijdt anders, ook ok maar minder strak/sportief (de wit rode ziet er wel top uit)
Scott
Quoten: Origineel geplaatst door Soilworker op 08 November 2006
Hoi,
ik zit te denken om een speedster s10 aan te schaffen, wie kan er wat over vertellen? Hoe zijn de ervaringen hiermee?
De CR1 is me nog net iets te duur af, ik ben dan ook benieuwd hoe de Speedster uit de bus komt.
Hoi,
Ik rijd met een Scott S1 model 2005 en ben er zeer tevreden over. De verhouding stijfheid/gewicht is opvallend gunstig. Het enige verschil tss de S1 en S10 is dat de S10 een carbon achtervork heeft ipv een alu. Heb destijds geopteerd om de kader apart te kopen en af te monteren met DA en WCS onderdelen.
grtn
Hoi,
ik zit te denken om een speedster s10 aan te schaffen, wie kan er wat over vertellen? Hoe zijn de ervaringen hiermee?
De CR1 is me nog net iets te duur af, ik ben dan ook benieuwd hoe de Speedster uit de bus komt.
Hoi,
Ik rijd met een Scott S1 model 2005 en ben er zeer tevreden over. De verhouding stijfheid/gewicht is opvallend gunstig. Het enige verschil tss de S1 en S10 is dat de S10 een carbon achtervork heeft ipv een alu. Heb destijds geopteerd om de kader apart te kopen en af te monteren met DA en WCS onderdelen.
grtn
Ik heb mijn S10 nog te koop (zie een pagina eerder)... Ik ben net overgestapt op de CR1.
Ben het wel met Sharkman eens. Hij rijdt anders. De S10 voelt wat 'harder' aan dan de CR1 vind ik persoonlijk (moeilijk uit te leggen). Al stuurt de CR1 wel iets scherper. De geometrie is identiek.
Ter vergelijking: mijn vriendin heeft een Litespeed Avior (vergelijkbaar alu frame). Dat frame is wat zwaarder, maar duidelijk minder direct met aanzetten en sturen. Die S10 kun je je geen buil aan vallen, prima frame voor niet teveel.
Ben het wel met Sharkman eens. Hij rijdt anders. De S10 voelt wat 'harder' aan dan de CR1 vind ik persoonlijk (moeilijk uit te leggen). Al stuurt de CR1 wel iets scherper. De geometrie is identiek.
Ter vergelijking: mijn vriendin heeft een Litespeed Avior (vergelijkbaar alu frame). Dat frame is wat zwaarder, maar duidelijk minder direct met aanzetten en sturen. Die S10 kun je je geen buil aan vallen, prima frame voor niet teveel.
- martijntijn
- Forum-lid
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
- Locatie: Dordrecht
Hoi, tijd voor weer eens wat mooie Scott plaatjes...
In 2007 ga ik op de Schwalbe Ultremo en de Michelin Pro2race limited bandjes rijden:
In 2007 ga ik op de Schwalbe Ultremo en de Michelin Pro2race limited bandjes rijden:
- martijntijn
- Forum-lid
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
- Locatie: Dordrecht
Ja, dat mag je vragen
Het zijn geen ventiel verlengers hoor, ik heb gewoon de Michelin latex binnenbandjes met 52mm ventielen.
Het zijn geen ventiel verlengers hoor, ik heb gewoon de Michelin latex binnenbandjes met 52mm ventielen.
Wat voor crankbout is dit?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
"Weet je ook hoe je die moet monteren want als ik het goed begrepen heb moet je daarvoor het binnenwerk van het ventiel verwijderen .Dat heb ik trouwens geprobeerd maar dat binnenwerk geeft geen krimp. Ook had ik begrepen dat je dan regelmatig je banden moet oppompen omdat ze met verlengers sneller leeglopen"
Stuur maar even een mailtje ik heb misschien een betere oplossing liggen.
Stuur maar even een mailtje ik heb misschien een betere oplossing liggen.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 09 November 2006
Tune Ti verguld kan ik wel voor je regelen (mits ze nog gemaakt worden). Persoonlijk zou ik eerder voor Zilveren Alu bouten van Tiso nemen.
Bedankt Robert, maar op heden heb ik geen cranks meer van dit type (alles met buitenliggende lagers); in de toekomst misschien wel weer.
Tune Ti verguld kan ik wel voor je regelen (mits ze nog gemaakt worden). Persoonlijk zou ik eerder voor Zilveren Alu bouten van Tiso nemen.
Bedankt Robert, maar op heden heb ik geen cranks meer van dit type (alles met buitenliggende lagers); in de toekomst misschien wel weer.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -