Over de wielersport en zijn beoefenaars.

het doping-debat !

maatchen
Forum-lid

maatchen 20 jul 2007 15:27

Natuurlijk, maar dat verandert niets aan het feit dat er een dopingzaak tegen hem 'gevoerd' wordt terwijl hij niet op dopinggebruik betrapt is. Dus nogmaals schuldig of onschuldig. Denk nog even aan wat Jan W.F. schreef.

Tja, en ik ben van menig dat topsporters ongeacht inkomen net als andere VIP's nog een zeker recht op privéleven hebben. Hoewel Rasmussen een verklaring heeft gegeven voor zijn verzuimen zou ik er geen moeite mee hebben als hij zou zeggen: sorry jongens, ik was die week lekker met mijn vrouw op stap en dat gaat jullie verder geen r*** aan.

paashaas
Forum-lid

paashaas 20 jul 2007 15:31

Maatchen schreef:Natuurlijk, maar dat verandert niets aan het feit dat er een dopingzaak tegen hem 'gevoerd' wordt terwijl hij niet op dopinggebruik betrapt is. Dus nogmaals schuldig of onschuldig. Denk nog even aan wat Jan W.F. schreef.

Er wordt geen dopingzaak tegen hem "gevoerd".

Maar je kan je idd vragen stellen bij het tijdstip waarop de Deense bond dit bekend maakt. Ze hadden het mss beter tegen Rasmussen zelf gezegd na de Tour ipv het nu te lanceren (nu heel de wielerpers geconcentreerd zit)

Voor mij is Rasmussen niet schuldig, heb ik ook nergens gezegd.

Edit: merk wel op, Sinkewitz is "betrapt" (ja, ik weet het, het B-staal is nog niet onderzocht) tijdens een controle buiten competitie. Het lijkt erop dat deze controles belangrijker en belangrijker worden in de strijd tegen dopinggebruik.

maatchen
Forum-lid

maatchen 20 jul 2007 15:56

Jesper Worre (voorzitter DCU):
"Heeft men drie waarschuwingen (voor het verzuimen van het vermelden van de verblijfplaats; Maatchen) ontvangen, in een periode van achttien maanden, dan is dat grondslag om een dopingzaak te voeren".

Rasmussen was hier al van op de hoogte voor het begin van de Tour, maar heeft individualist als hij is, dat naast zich neergelegd tijdens de voorbereidingen en de Tour.

Controlles buiten de competities ben ik mee eens, maar Rasmussen is niet een half jaar zoek geweest. Hoeveel en hoelang is nog een vraag want de DCU is zeer terughoudend met informatie: geen commentaar.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 20 jul 2007 16:15

Als je je aansluit bij een vereniging dan dien je accoord te gaan met de statuten en regels. In dit geval is het zo dat Rasmussen verzuimde te melden waar hij was en niet 1X maar meerdere keren ! Als je lid bent van een wielerbond dan heeft dit behalve voordelen ook verplichtingen. Wil je hieraan niet voldoen dan moet je de gevolgen hiervan onder ogen zien.
Ik heb eens gezien dat bij een juniorenwedstrijd een renner niet mocht starten omdat hij geen WITTE sokken aan had! Ik vraag mij nog af waar die wedstrijdleider dat nu weer vandaan haalde want ik wist er helemaal niets van. Maar OK er zijn nu eenmaal regels die er niet voor Jan met de korte achternaam zijn ingesteld en de renners hebben het er zelf naar gemaakt dat er zulke stringente regels zijn m.b.t. Doping!
Wat mij wel steekt is dat er b.v. in tennis ook zwaar gedopeerd wordt en wat hoor je daar nu van? Staakt de Duitse TV ook zijn uitzendingen als er dáár eens iets bekend wordt van doping gevallen?

Toptennissers gebruiken massaal doping. Dat blijkt uit een reportage in het Amerikaanse blad Tennis Week, die verscheen aan de vooravond van het begin van French Open. 'Professionele tennisspelers gebruiken net zo vaak doping als Hollywoodacteurs drugs', aldus het blad.

Bron: http://www.ergogenics.org/tennis.html

Ik bedoel maar!

Quote:
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2007 18:12

Het is pure kolder allemaal.
Waarom brengt men dit nu naar buiten terwijl het al bekend was vóór de Deense Kampioenschappen??
Less is bore

maatchen
Forum-lid

maatchen 20 jul 2007 22:54

[quote=""Marconi""]Als je je aansluit bij een vereniging dan dien je accoord te gaan met de statuten en regels. In dit geval is het zo dat Rasmussen verzuimde te melden waar hij was en niet 1X maar meerdere keren ! Als je lid bent van een wielerbond dan heeft dit behalve voordelen ook verplichtingen. Wil je hieraan niet voldoen dan moet je de gevolgen hiervan onder ogen zien.[/quote]

Doet ie dan ook. Hij heeft zich afgemeld voor de de ronde van Denemarken die 1 aug start.

Nu vraag ik me wel af wat voor voordelen individualist Rasmussen nu (de afgelopen jaren) nog heeft van zijn lidmaatschap. Ik denk zo dat als hij zonder dat lidmaatschap ook kon deelnemen aan wedstrijden (heeft hij hierin een keuze?) hij zich al lang en breed uit die kliek gemeld had. In andere sporten zijn er meer dan genoeg voorbeelden van sporters die pas zelfstandig volledig tot hun 'recht' komen/gekomen zijn.
Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Wat doping in andere takken van sport ben ik het natuurlijk met je eens, gelijke monniken, dan ook gelijke kappen.

maatchen
Forum-lid

maatchen 20 jul 2007 23:11

Daniel1975 schreef:Het is pure kolder allemaal.
Waarom brengt men dit nu naar buiten terwijl het al bekend was vóór de Deense Kampioenschappen??

Dit is 22 juni besloten en toen ook meegedeeld aan Rasmussen.
Diezlefde ADD heeft overigens van de minister van Sport en Kultuur op hun 'donder' gekregen omdat ze o.a. MTB-er Jacob Fuglsang van te voren inlichtten over onverwachte dopingcontrolles, en ze zouden hem ook gevraagd hebben om te liegen over een zogenaamd uitgevoerde controlle tijdens een verblijf in Spanje (er was geen geld om die controlle echt uit te voeren).

Over het aantal gevallen waarin DCU/ADD een waarschuwing gegeven heeft is nog steed onenigheid, twee of vier keer. De DCU/ADD is nog steeds terughoudend met het naar buiten brengen van de feiten ('schriftelijk bewijs').

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 21 jul 2007 01:14

paashaas schreef: Trouwens, profs moeten het wel degelijk bekend maken aan de UCI.

Hier een voorbeeld.

Krijg je een academisch geschoolde secretaresse bij dat formulier? ;)
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2007 11:16

Ergens zijn er mensen met een enorme dubbele agenda. De grootste vraag die mij nu ook bezig houdt is waarom het nu pas naar buiten komt. Het is allemaal zo dubbel en het staat op het punt om de tot op heden erg spannende en open Tour te verzieken. Gisteren was er meer aandacht voor het verhaal rond Rasmussen dan aandacht voor de overwinning van Boontje.
Less is bore

Plaats reactie