Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Je topsnelheid!

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 23 jun 2009 16:58

[quote="b l a f f y"][quote="Aupa"] Trouwens allebei zonder helm. [/quote]

Wat wil je hier mee zeggen?[/quote]

Inderdaad! Meest kansloze toevoeging ooit!!!
Ik vind mensen die nog steeds zonder helm rijden SUKKELS.

ps. nee, geen plaats voor nuance nee.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 23 jun 2009 17:29

+1

bekijk dit filmpje maar even,

link: http://www.youtube.com/watch?v=D-oGQdXvkTg

En nou nadenken wat er zal gebeuren als je GEEN helm op hebt!

klontje
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 14 okt 2007 22:09

klontje 30 jun 2009 16:15

@dieseltje,

Het was niet mijn teller;-) maar die van de ford Ka... en oke, ik geef toe ik heb niks van de snelheid van de teller van de auto afgehaald afgehaald;-)

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 04 jul 2009 11:14

Enige manier om snelheid goed te kunnen meten is Gps. Van de snelheidsmeter van een auto kun je zo 10% (bij lagere snelheden) aftrekken.

Om echt hard te gaan heb je een afdaling met mooi asfalt, niet te hoge temperatuur en bij voorkeur zo min mogelijk (goed lopende) bochten.

Op het vlakke zit ik (gps gemeten) op 63 (sprint wind mee), achter hatchback met open vastgezette klep 74 km.
In een afdaling ben ik ooit heel lang geleden een keer boven de 100 geweest maar dat lukt je enkel onder optimale omstandigheden en met oordoppen.
Daarna nooit meer boven de 85 wat eigenlijk mazimaal is om te voorkomen dat hele kleine probleempjes aan je fiets meteen uitvergroot worden.

carbonfire
Forum-lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 17 mei 2008 11:45

carbonfire 04 jul 2009 17:15

Foto gemaakt na de afdaling van de Fedeia (dolomieten). Alle tellertjes staan op max speed
Afbeelding

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 05 jul 2009 08:43

Ongelofelijk. Heb jij 5 tellertjes op je fiets. :D

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 07 jul 2009 01:46

verneukeratieve van voorgaande snelheden is dat je geneigd bent om een keer met +100 km/h te (willen) afdalen......

Zelf afgelopen zomer met mijn mtb met schijfremmen Alpe D'huez opgefietst, omhoog was loeizwaar, naar beneden des te leuker. Met schijfremmen voelde ik mij tijdens het afdalen toch heel erg zeker, dit zekere gevoel heb ik op mijn racefiets toch niet eigenlijk!

Ik kwam er toen eigenlijk te laat achter dat ik tussen de 1e 3 bochten de hoogste snelheid kon klokken, uiteindelijk dus tussen de laatste 3 bochten nog geprobeerd de 74 km/h te overtreffen, niet gelukt :(

Tijdens de Shimano Fietschallenge met 72km/h afgedaald op de mtb en tijdens Limburgs Mooiste op de racefiets zonder het door te hebben 74 km/h

Op het vlakke in de sprint geloof ik tegen de 60 km/h maar houd ik een paar seconden vol :p

Misschien deze zomer Alpe D'huez nog een keer proberen maar dan op de racefiets, zal vast veel harder kunnen maar afdalen doe ik vreemd genoeg toch liever op de mountainbike :rolleye:

mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 07 jul 2009 01:57

Zo zot ben ik ook niet van afdalingen. Vorige week nog haalde ik 77 km/h in de afdaling van de ventoux richting Malaucene. Wetende dat het veel en veel sneller kan...maar dat riskeerde ik nog niet.
De tweede keer reed ik al vloeiender maar toch zonder risico te nemen. Misschien dat ik het wel zou risceren een paar volgende keren. Je wordt het natuurlijk ook een beetje gewoon na verloop van tijd.
Maar goed, bergaf valt weinig eer te rapen buiten competitie...
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

julessnakkers
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2009 19:11

julessnakkers 06 jul 2010 01:49

heb nu sinds een klein half jaartje een racefiets, het hardste wat ik tot nu toe heb gereden is 58,9 op het vlakke (met een aardige wind mee). Ik vroeg me af of dat aardig is?

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 06 jul 2010 09:36

Da's aardig.

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 06 jul 2010 09:59

Top op het vlakke zal bij mij ergens in de lage 50 zitten, exact weet ik eigenlijk niet eens wellicht deze week eens flink op de pedalen gaan staan ;)
Maximum snelheid helling af zal ik nooit vergeten... Toen ik 15 jaar was stonden we op een camping bovenaan een hele steile helling in Frankrijk. Zonder enig gevoel van angst storte ik me met mijn racefiets samen met een vriendje van deze helling om na een paar keer een topsnelheid van 98 km/u te halen. (detail, de weg was in een niet beste staat en we droegen enkel een korte broek en t-shirt)
Vol trots kwam ik hierna boven (gelopen, want zo steil was de helling ;)) bij mijn vader aan om hem mijn kmteller te laten zien en vol trots te zeggen:"kijk pap, ik heb bijna 100 km/u gefietst goed he!" Vervolgens kreeg ik een draai om mijn oren en een schop tegen mijn kont van een zeer boze vader die mij vol ontzetting toesnauwde hoe ik zo dom kon zijn om zo achteloos van een helling te gaan zonder beschermingsmiddelen, smalle banden, slecht wegdek en druk verkeer............
Nu vijftien jaar later begrijp ik hem wel, dit verhaal zal ik echter nooit vergeten hahahaha....

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 06 jul 2010 12:49

Op het vlakke een top van 60,2 km/h, harder kan wel met een flinke wind in mijn rug. Constante top is een max van rond de 50-52. Dit kan ik een paar kilometer lang volhouden. helling af in Frankrijk 82,6 km/h

eigenwijs is ook wijs...

Plaats reactie