Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gekoerst vandaag?

zever
Forum-lid

zever 05 jun 2006 17:11

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Juni 2006
In elk geval presteer je steeds meer en meer op niveau.
Niet vergeten dat je nog niet zoveel wedstrijden in de benen hebt.
Selectie voor interclubs zou prima zijn nu om nog een stapje bij te zetten en je te meten met de betere renners!
Prima koers gereden!!

Inderdaad! Lig jij trouwens niet wat stil door de examens?
Ik ben toevallig gisteren ook naar Beloeil gereden met onze club!
z4ever

coulthard
Forum-lid

coulthard 06 jun 2006 00:49

Vandaag DK weg geredenDacht dat het niks ging worden, dus ging er met enig tegenzin naartoe. Was ontzettend druk met school -->
Eenmaal onderweg bleek ik een super dag te hebben. Op het begin nog even doorheen komen, maar eenmaal op gang leken de benen als vanzelf te bewegen. Eigenlijk hadden ze een eigen willetje vandaag.
Na 25 km mede de schifting gemaakt voor de uiteindelijk kopgroep (11 man). door eens flink door te trekken met een stuk wind van opzij (alles op de kant gegooid)  Vervolgens 15 km voor het einde de kopgroep uitgedund naar 5 man (doorgetrokken op het klimmetje). 5 man bestaande uit 3 elites (2 clubgenoten en een continentale renner) en nog een belofte (ik dus ook belofte). In laatste ronde nog proberen weg te rijden, leek goed te gaan, maar mislukte toch, doordat de continentale renner om onverklaarbare reden het gat dicht reed (hij was elite), met iedereen in zijn wiel.Vervolgens reed de andere belofte weg en ik moest passen en daardoor in achtervolging gedwongen (andere 2 teamgenoten zaten flink stuk). Ik werd 5e overall (sprinten is niet aan mij besteed) en 2e bij de belofte. De continentale renner won overgins wel; door wat miscommunicatie met mijn teamgenoten kwamen ze te vroeg over me heen, terwijl ik de sprint wilde aanrekken.
Geloof dat ik vandaag tactisch zo goed als perfect heb gereden. Wellicht kwam het door het mailje van mijn ploegleider: ''Joost ik verwacht dat je je plaatst voor het NK, dit is echt je laatste kans''. Nou U roept wij serveren.
Dus ik ben bij beide NK's aanwezig, als enige van de club. Ja 2x 2e: aan het begin van het seizoen had ik er voor getekend.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

zever
Forum-lid

zever 06 jun 2006 00:54

coulthard, voortaan ga je dus altijd met tegenzin naar de wedstrijden zeker? Het blijkt in ieder geval te helpen

Proficiat
z4ever

tourdusenegal
Forum-lid

tourdusenegal 06 jun 2006 15:30

geen koers meer voor het ogenblik voor mij.
2 weken geleden laatste koers gereden en sinds dien lig ik stil voor de examens, binnen 2 weken zijn die gedaan en kan ik er weer volop tegenaan
vandaag ga ik wel nog naar de profkoers in gullegem gaan kijken
tour du senegal 2006-2007-2008
tour du faso 2009-2010
tour of rwanda 2010

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jun 2006 17:52

Ik kan in ieder geval ook alvast de 2 weekenden van aankomende weekend afzeggen.  Vanochtend ziekenhuis gebeld, komen ze aan met volgende week dinsdag hebben we voor het 1e plaats. Voor elkaar gekregen dat ik gewoon vandaag tussen door kon. Nieuwe foto's gemaakt (ander Zkh), 1e leek alles goed, maar toen uitvergroot werd bleek dat de hoek van de "kop" van me duim is afgebroken. Dus het stuk waar m'n duim aan m'n hand zit. Gelukkig staat alles wel recht en hoeft er geen gips om heen. Ik moet alleen nog 1,5 week heel rustig doen (met het mooie weer).
Vanavond toch maar even kijken of ik met de mtb op de weg kan rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pantani
Forum-lid

pantani 10 jun 2006 18:43

Ik heb eens een vraagje,wss voor de kenners!(Het laat me gewoon niet los en breek er mijn hoofd over,slaap er slecht van,...!)
Zoals jullie weten loopt het in de koers niet echt vlot,maar in het weekend rij ik soms met een groep van 60man(Meestal zelfs meer).
Vanmorgen was dit ook weer het geval en het gem.was ook niet slecht:40.2!Weet dat het in de koers iets hoger ligt maar de snelheid vind ik hetzelfde!Nu kon ik vandaag op 20-25km.van de meet wegdemareren met nog 3man en bleven zowaar uit de greep van het peleton:Meer als minuut voorsprong!Werd zelf nog 2'de in de sprint!
Nu snap ik maar niet hoe dit komt,in de koers rijd ik geen 30km.mee!
Niemand die het echt snapt,maar ze denken dat ik niet met de druk omkan en faalangst heb!(Aan de start ben ik altijd heel zenuwachtig,maar vooral zeeeeer onzeker en twijfel ik!)
Nu was mijn vraag of dit echt hier aan kan liggen of niet en zoja;wat kan ik hier aan doen?
il magnifico

silvan
Forum-lid

silvan 11 jun 2006 00:34

Vandaag heb ik een klimkoers in Wageningen gereden, over de wereldberoemde Wageningse muur.Ik zat goed voorin en was nog een paar keer kort weggereden, maar dat had niet veel zin. We werden toch telkens teruggepakt op de klim als we even weg waren. Eigenlijk was er niet zoveel bijzonders gebeurd bij ons. Iets meer dan 50 man gestart en toch maar 30 die de streep haalden. Ik werd 16e, want ik kon in de laatste kilometer niet echt meer naar voren rijden. Toch wel redelijk tevreden voor mijn eerste klimcriterium.
Bij de elite/beloften had ik volgens mij nog Michel van dit forum gezien. Ik zag het aan zijn Kuota fiets, bontrager wielen en klassieke bandjes. Hoe ging de wedstrijd bij jou? Oftopic: Hoe bevallen je wielen? Waar reed je hiervoor op en merk je veel verschil?Nog meer mensen van dit forum in Wageningen gereden?

diamant
Forum-lid

diamant 12 jun 2006 12:59

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 10 Juni 2006

Ik heb eens een vraagje,wss voor de kenners!(Het laat me gewoon niet los en breek er mijn hoofd over,slaap er slecht van,...!)
Zoals jullie weten loopt het in de koers niet echt vlot,maar in het weekend rij ik soms met een groep van 60man(Meestal zelfs meer).
Vanmorgen was dit ook weer het geval en het gem.was ook niet slecht:40.2!Weet dat het in de koers iets hoger ligt maar de snelheid vind ik hetzelfde!Nu kon ik vandaag op 20-25km.van de meet wegdemareren met nog 3man en bleven zowaar uit de greep van het peleton:Meer als minuut voorsprong!Werd zelf nog 2'de in de sprint!
Nu snap ik maar niet hoe dit komt,in de koers rijd ik geen 30km.mee!
Niemand die het echt snapt,maar ze denken dat ik niet met de druk omkan en faalangst heb!(Aan de start ben ik altijd heel zenuwachtig,maar vooral zeeeeer onzeker en twijfel ik!)
Nu was mijn vraag of dit echt hier aan kan liggen of niet en zoja;wat kan ik hier aan doen?

Was dat met de mannen van den haas?

pantani
Forum-lid

pantani 12 jun 2006 22:02

Diamant,ja!Daar gaat dat en in koers niets!
Rij jij ook soms mee mss?Morgenavond rij ik ook weer mee!
il magnifico

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jun 2006 23:13

Geen idee wat voor rondje jullie met die groep rijden, maar als makkelijk parcours is hoef je in zo'n grote groep helemaal niet te trappen als je maar niet helemaal vooraan zit. Meeste wedstrijden zijn wel even iets anders. Meeste wedstrijden gaan ook nog stukje harder trouwens.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

coulthard
Forum-lid

coulthard 12 jun 2006 23:16

@ Pantani
Je ben er teveel mee bezig. Je moet jezelf afvragen waarom koers ik?
1. Omdat ik het leuk vindt 2. omdat ik wil winnen en de beste wil zijn. Want dat laatste is maar voor weinigen weggelegd.Je moet gewoon relaxen, ontspannen en zie de koers als een soort van uitstapje. En als je er af ligt, ach dat is niet het einde van de wereld.
Gewoon lekker trappen, dan komt de rest vanzelf.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

Plaats reactie