Ridley
Quoten: Origineel geplaatst door mancebo&ridley op 23 Maart 2007
http://img01.picoodle.com/img/img01/7/3 ... 637e58.jpg
voila, dat is hem, onderstussen is het 4ZA zadel vervangen door een arione van fizik
zeer mooie fiets hoor, maar met die zadelpen enso vind ik in het geheel de Ridley van Davy mooier, sorry
PS: Davy: Hoe bevalt die zadelpen, tis toch een Ridley WCS Carbon of zit ik ernaast?En Amro hoe bevallen je Easton Vista wielen, daarbij ook een mooie fiets
voila, dat is hem, onderstussen is het 4ZA zadel vervangen door een arione van fizik
zeer mooie fiets hoor, maar met die zadelpen enso vind ik in het geheel de Ridley van Davy mooier, sorry
PS: Davy: Hoe bevalt die zadelpen, tis toch een Ridley WCS Carbon of zit ik ernaast?En Amro hoe bevallen je Easton Vista wielen, daarbij ook een mooie fiets
Quoten: Origineel geplaatst door Greg_v op 17 Maart 2007
check eens bij ridley tech. de noah is erg stijf hoor.
Uit de frame test van het laatst verschenen tour-magazin kwam de Noah als slechtst uit de bus wat betreft STW waarde (stijfheid / gewicht). Of het gewicht is enorm hoog waardoor het quotient daalt, ofwel de stijfheid laat te wensen over. Een combinatie van beiden is natuurlijk ook mogelijk. Op basis van deze test zou het dus geen aanrader zijn. Enkele gebruikerservaringen zou je natuurlijk ook nog mee kunnen nemen in je overweging.
check eens bij ridley tech. de noah is erg stijf hoor.
Uit de frame test van het laatst verschenen tour-magazin kwam de Noah als slechtst uit de bus wat betreft STW waarde (stijfheid / gewicht). Of het gewicht is enorm hoog waardoor het quotient daalt, ofwel de stijfheid laat te wensen over. Een combinatie van beiden is natuurlijk ook mogelijk. Op basis van deze test zou het dus geen aanrader zijn. Enkele gebruikerservaringen zou je natuurlijk ook nog mee kunnen nemen in je overweging.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
Quoten: Origineel geplaatst door Ultima op 23 Maart 2007
zadelpen bevalt goed, is idd een wcs carbon,mooi zadel, zelfde carbonstructuur als me frame loopt bij mij mooi over,maar verder niks op aan te merken hoor
zadelpen bevalt goed, is idd een wcs carbon,mooi zadel, zelfde carbonstructuur als me frame loopt bij mij mooi over,maar verder niks op aan te merken hoor
@ enrique1: zou je alsjeblieft niet onnodig willen quoten, zo wordt het erg onleesbaar. Je schrijft trouwens nu eigen teksten in iemands quote, dat is ook verwarrend. Dank!
BTW: de Noah is vrij zwaar, ik dacht ruim 1300g voor alleen het kader. In een ander topic had Casran het erover dat die fiets nauwelijks onder de 8 KG is te krijgen.
Heb het kader trouwens laatst bij mijn FM gezien en fraai vond ik hem zeker.
BTW: de Noah is vrij zwaar, ik dacht ruim 1300g voor alleen het kader. In een ander topic had Casran het erover dat die fiets nauwelijks onder de 8 KG is te krijgen.
Heb het kader trouwens laatst bij mijn FM gezien en fraai vond ik hem zeker.
Quoten: Origineel geplaatst door Be.rt op 23 Maart 2007
Bij een andere fiets moet je er wel het gewicht van de zadelpen bijtellen.
Dat is inderdaad een punt waarin bij de test volgens mij geen rekening is gehouden bij het berekenen van de STW waarde.
Bij een andere fiets moet je er wel het gewicht van de zadelpen bijtellen.
Dat is inderdaad een punt waarin bij de test volgens mij geen rekening is gehouden bij het berekenen van de STW waarde.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
Hallo,
Zal mij eens melden in het topic van de Ridley fanaten. Ben sinds 3 maanden in het bezit van mn eerste racefiets, een Ridley Triton met campagnolo centaur afgemonteerd. Bevalt me uitstekend.De fiets zoals ik hem nu heb paste precies in mijn budget, alleen vraag ik me nu puur nieuwsgierig af wat het verschil is tussen de triton en de compact? Beiden zitten volgens mij in hetzelfde prijsspectrum maar ik zie hier veel meer mensen die een compact aanschaffen of overwegen. Ben dus wel benieuwd of die dan ook veel beter is.
Zal mij eens melden in het topic van de Ridley fanaten. Ben sinds 3 maanden in het bezit van mn eerste racefiets, een Ridley Triton met campagnolo centaur afgemonteerd. Bevalt me uitstekend.De fiets zoals ik hem nu heb paste precies in mijn budget, alleen vraag ik me nu puur nieuwsgierig af wat het verschil is tussen de triton en de compact? Beiden zitten volgens mij in hetzelfde prijsspectrum maar ik zie hier veel meer mensen die een compact aanschaffen of overwegen. Ben dus wel benieuwd of die dan ook veel beter is.
-
- Forum-lid
Ik ben sinds 4 weken in het bezit van een Ridley Orion. Dwz een Orion kader met een totaal andere afmontage zoals, Centaur 2007 groep, Fulcrum R1 wielen,Fizik Arione zadel, FSA Carbon stuur,stuurpen en zadelpen en Schwalbe Ultremo bandjes. Het is zo een heel fijne en lichte fiets geworden met een gewicht ergens tussen 7,5 en 7,8 kg schat ik. Ik ben tot op heden,na ca. 800 km gereden kilometers zéér tevreden over deze fiets en ik kan hem van harte aanbevelen. Het is toch een nieuw model en dan is het altijd even afwachten
ok hier mijn fiets met mijn nieuwe wielen
geen goeie kwaliteit maar heb op het moment geen goede camera, dus heb ik het met mijn telefoon gedaan
frame: ridley damocles balhoofd:fsastuur: ovalpen:ovalzadelpen:wcs carbonzadel:san marco era proshifters:campagnolo record QScrankstel:campagnolo chorus carbonachter derr:chorus carbonvoor derr: chorusremklauwen:tektro carbonpedalen: look
waar zou ik het meeste gewicht op kunnen besparen?
nouja het is dan wel geen verzameling lightweight. maar ik heb wel 2 sets hoge velgen
geen goeie kwaliteit maar heb op het moment geen goede camera, dus heb ik het met mijn telefoon gedaan
frame: ridley damocles balhoofd:fsastuur: ovalpen:ovalzadelpen:wcs carbonzadel:san marco era proshifters:campagnolo record QScrankstel:campagnolo chorus carbonachter derr:chorus carbonvoor derr: chorusremklauwen:tektro carbonpedalen: look
waar zou ik het meeste gewicht op kunnen besparen?
nouja het is dan wel geen verzameling lightweight. maar ik heb wel 2 sets hoge velgen
Ik ben sinds andehalve maand ook in het bezit van een Ridley Orion. Toen ik hem ging kopen heb ik nog getwijfeld om de centaur groep er te laten opzetten, maar dat kostte me dik 200 euro en 6 weken levertijd extra. Aangezien de ultegra van kwaliteit te vergelijken is met de centaur vond ik dit prijsverschil toch wat groot. Achteraf bekeken ben ik blij dat ik het niet gedaan heb want ik vind de grepen van shimano comfortabeler dan die van campa. Voor de rest kan ik alleen maar melden dat ik na zo'n 500 kilometers zeer tevreden ben van de Orion. Het blijft toch een beetje een gok bij een nieuw model. Ik had de gok gewaagd omdat ik het een prachtig mooie fiets vond.
Omdat het hier toch de bedoeling is om mooie ridleys te posten. Hier mijn ex-fietsje in zijn hoogdagen. Heb er altijd graag mee gereden en was als eerste volwaardige koersfiets zeker waar voor zijn geld.