Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

tutti
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 jun 2008 23:49

tutti 15 feb 2012 23:40

Op http://www.facebook.com/rivosports" onclick="window.open(this.href);return false; staan een paar foto's van de nieuwe Cycle Route Kaart van Bryton. Is een combinatie van Navteq HD EN Open Cycle Maps. Bevat ook alle onverharde bos(wandel)paden die op Open Cycle Maps staan, ook alle MTB routes van Open Cycle Maps worden apart getoond.
Kaart wordt inmiddels met nieuw product uitgeleverd. Gratis upgrade voor bezitters van Bryton met HD kaart komt over enkele weken beschikbaar.
Better do it right once

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 16 feb 2012 10:39

Het moet niet gekker worden: eerst aangeven dat je iets leuk vindt en daarna pas dat iets kunnen bekijken. Ik wacht wel tot ik deze informatie gratis tot me kan nemen...

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 16 feb 2012 14:44

Heb de bryton maandje niet gebruikt en nu wil hij de hartslagmeter niet meer herkennen. Iemand een suggestie hoe hij hem wel weer herkend? Heb in het menu scan al geprobeerd en aan en uit gezet.

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 16 feb 2012 16:39

riktenwolde schreef:Ik heb dit hele forumtopic doorgeakkerd: leuke discussie en ik ben altijd wel fan van een nieuwe partij die blijft vernieuwen en de markt een beetje op z'n kop zet. Ik overwoog een Sigma Rox 9.0, maar sinds ik tot tweemaal toe het oude model niet kreeg van Rose kijk ik toch ook naar een navigatie-apparaat ipv alleen fietcomputer.

Op één van de eerste pagina's kwam ik een Israëlische eBay advertentie tegen: http://www.ebay.nl/itm/Bryton-Rider-50T ... 45f9f5caeb

Is dit nu de versie met of zonder de HD-kaarten? En is dit (nog steeds) een goede deal?

Heb hier mijn rider 50 ook gekocht. Prima service. Heb toen via de nederlandse importeur de dvd met navteq kaarten gratis gekregen waar ik 1 kaart van kon installeren. Anders zoals je zegt de dvd kopen ben je nog een stuk goedkoper dan in Nl om dat deze compleet met hartslagband en cadance sensor is.
Overigens prima service van die jongen uit Israel, hij beantwoord ook heel vlot vragen via de mail.


Heb de nieuwe software er ook op, heb nog geen verschillen kunnen ontdekken??
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 16 feb 2012 18:43

sumarcity schreef:

Heb de nieuwe software er ook op, heb nog geen verschillen kunnen ontdekken??
Ik wel. Omschrijving van toevoegingen, verbeteringen en fixes staan zo als gewoonlijk bij de update aangegeven, je moet alleen even op het plusje klikken of gewoon op de site kijken. Onder andere, pauze functie; navigatie en opnemen kan nu afzonderlijk.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 17 feb 2012 16:13

Ik heb de rider nu een tijdje en heb aardig wat kunnen "klooien". Ik heb een algemene vraag bij het navigeren ergens heen.

- De zogenaamde turn by turn navigatie kan je zien met de i knop ? Dan staat er besschreven hoe je er komt Is dit juist ?
- Als je op de kaart kijkt heb je de route die je kan volgen, zonder pijltjes of iets dergelijks alleen gekleurd ? is dit Juist ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 17 feb 2012 16:54

alliance_0 schreef:
sumarcity schreef:

Heb de nieuwe software er ook op, heb nog geen verschillen kunnen ontdekken??
Ik wel. Omschrijving van toevoegingen, verbeteringen en fixes staan zo als gewoonlijk bij de update aangegeven, je moet alleen even op het plusje klikken of gewoon op de site kijken. Onder andere, pauze functie; navigatie en opnemen kan nu afzonderlijk.

Klopt kwam ik vandaag ook achter na een tochtje te hebben gemaakt. Na afsluiten rit vraagt hij nu of je wilt pauzeren of echt stoppen.
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

DR_sixty-one
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2012 19:35

DR_sixty-one 19 feb 2012 12:08

Ik ben ook sinds meer dan een jaar trots eigenaar van Bryton 50.
Spijtig , ook nu weer bij de nieuwe software loopt het apparaat vast. Op brytonsport krijg ik tijdens het verwerken een foutmelding.
Met als gevolg dat ik mijn apparaat niet meer kan opstarten. Bij het opstarten krijg ik op mijn scherm van het apparaat een scherm te zien met een map met middenin een kruis en 2 pijlen rondom.
Zo was het destijds ook naar de versie R20, hoe ik het toen heb kunnen oplossen is mij nog steeds een raadsel.

Iemand met een gelijkaardig probleem ? en zo ja, hoe kan ik het oplossen ?

Alvast bedankt.

Mvg, Daniël

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 19 feb 2012 13:57

Kijk eens bij de FAQ's op de Brytonsite (support). Probeer eens een reset via de Bridge software. Ik moet zeggen dat ik deze problemen nooit tegen ben gekomen. Tot nu toe werkt bij mij alles zo als het zou moeten doen en verlopen de updates probleemloos.

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 19 feb 2012 19:02

tutti schreef:Op http://www.facebook.com/rivosports" onclick="window.open(this.href);return false; staan een paar foto's van de nieuwe Cycle Route Kaart van Bryton. Is een combinatie van Navteq HD EN Open Cycle Maps. Bevat ook alle onverharde bos(wandel)paden die op Open Cycle Maps staan, ook alle MTB routes van Open Cycle Maps worden apart getoond.
Kaart wordt inmiddels met nieuw product uitgeleverd. Gratis upgrade voor bezitters van Bryton met HD kaart komt over enkele weken beschikbaar.
Dat is goed nieuws, ik vond tot nu toe de OSM beter dan de HD kaarten voor fietspaden. De HD kaart heeft dan weer wat meer detail op straatniveau en navigatie op straatniveau. Als dit het beste van twee werelden combineert dan teken ik ervoor. Ik heb de Benelux HD kaart, dus neem ik aan dat ik mag binnenkort gratis mag upgraden naar de Cycle Route van Benelux.

Vandaag mijn Rider 50 weer eens aangesloten en weer een hele zwik aan updates. Ik vind het een goed teken dat er nog steeds veel aan gewerkt wordt. Binnenkort weer fietsen dus we gaan het zien wat er allemaal verbeterd is.

DR_sixty-one
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2012 19:35

DR_sixty-one 19 feb 2012 21:09

alliance_0 schreef:Kijk eens bij de FAQ's op de Brytonsite (support). Probeer eens een reset via de Bridge software. Ik moet zeggen dat ik deze problemen nooit tegen ben gekomen. Tot nu toe werkt bij mij alles zo als het zou moeten doen en verlopen de updates probleemloos.

uiteindelijk gelukt. Nu niet dat ik niets van p.c. afweet, doch redelijk wat moeite gehad.
Ik kreeg steeds de melding "voltooien proces mislukt".

Ik lees hier tevens ook beschikbaar binnenkort, cycle route kaart. Even mee afwachten ik ga nu eerst verder genieten... ;)

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 21 feb 2012 19:39

ik zie dat de rider 7 harslagzones heeft (terwijl de handleiding er maar 5 aangeeft)
Op diverse trainingsschema kom ik ook maar 5 zones tegen
Waarom heeft bryton er 7, en hoe verhouden deze zich tot de 5 zones die overal worden weergegeven.

Plaats reactie