Tour 2013
Hoezo heeft Belkin Saxo het werk laten doen? In de laatste 20 km hebben ze dat gedaan, maar in de 80 km daarvoor deed Belkin samen met Quickstep het werk, waardoor Contador nou op het podium staat. De meeste koersen duren nou eenmaal wat langer dan 20 km en volgens mij heeft Saxo meer geprofiteerd van Belkin en Quickstep dan andersom.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40144
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De ploegen die wat te winnen hadden hebben allemaal in verschillende fases van de koers hun werk gedaan.
Less is bore
SandervdV schreef:Nou, vertel mij nou maar eens waarom ten Dam en Mollema niet uitstralen dat ze hier wel eens enorm hard aan willen meewerken.... (ze blijven voor mij hun typisch nederlandse geen-winnaars mentaliteit uitstralen...)
fiedoo schreef:sorry maar dit begrijp ik echt niet? Waarom rijden de "belkins" niet mee, stelletje profiteurs!
't zelfde voor quickstep en sagan, zouden toch moeten meerijden als was het enkel uit eerlijke schaamte!
Zo, beetje vreemde reacties. Duidelijk niet de gehele etappe gezien!! OPQ en Belkin maken deze etappe, zetten vanaf 120km voor de finish het gehele peloton op z'n kop, draaien samen Valverde de nek om... Pas vanaf 25km voor de streep worden ze bijgestaan door Saxo-Tinkoff. Wie zijn hier dan de profiteurs van de dag?? Denk dat Ten Dam heel wat meer beurten op kop gedaan heeft dan Contador.fiedoo schreef:het percentage kopwerk van de laatste kms is op het scherm vetoond: Mollema en Ten Dam oftewel Belkin 3%!
Inderdaad meer dan genoeg kopwerk.
Dit is het verschil tussen een kampioen en een would be kampioen of tweederansrenner.
Zulk een mentaliteit maakt mij kwaad.
(Trouwens, best knap zonder 'winnaarsmentaliteit' na 13 etappes tweede te staan in het algemeen klassement van de Tour).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Buiten dat, Waarom zouden ze het doen?? Zolang Saxo vol, maar dan ook echt vol op kop rijd hoeven ze toch niets te doen. Het had er niet harder van gegaan, dus had het ook geen voordeel opgelopen. En op de momenten dat de saxo's het nodig hadden deden ze wel even kopwerk. Gewoon netjes zoals het hoort dus.
Haha, mooie uitspraak net van Mollema op vraag over sportiviteit m.b.t. vol gas doorrijden na materiaalpech concurrent: "Ja, ik denk dat Valverde de afgelopen jaren behoorlijk onsportief is geweest op bepaalde punten, …dus ik denk niet dat-ie mag klagen". Schitterend!
"Ga je Tour kijken?" vroeg mn vrouw. "Nee, spintersetappe, verf zien opdrogen is spannender, ik zie vanavond de finish wel, ik ga nu liever zelf een paar uurtjes fietsen." Tja..
Al bij al is het dit jaar een stuk leuker om te volgen dan vorig jaar. Toen had het wel een heel hoog "wij-fietsen-naar-Parijs-en-ik-rijd-voorop"-gehalte. Ben benieuwd hoe het klassement er na zondag uitziet.
Al bij al is het dit jaar een stuk leuker om te volgen dan vorig jaar. Toen had het wel een heel hoog "wij-fietsen-naar-Parijs-en-ik-rijd-voorop"-gehalte. Ben benieuwd hoe het klassement er na zondag uitziet.
'k moet inderdaad toegeven dat ik "slechts" de laatste 30 kms heb gezien maar daar heb ik dan ook enkel de saxo's kopwerk zien doen. Dus voor de vorige 50 kms sorry als ik fout was.
Er zegt hier ook iemand"hoezo geen winnersmentaliteit, hij staat toch tweede?"=> juist daarom. Mollema had moeten tot op de meet zijn beurten doen. Als je nog kunt derde worden achter cav en sagan heb je nog over.
En wie de tour kan winnen moet meerijden of minstens zijn ploegmaat "ten dam" nog mee laten rijden.
Waarom die ploegen zoals lotto en vooral die franse ploeg zich te pletter reden op het laatst in de achtervolgende groep is mij een raadsel. Ook Evans ploeg reed hard achter de leiders voor de 12° ipv 14° plek wschlk.
Er zegt hier ook iemand"hoezo geen winnersmentaliteit, hij staat toch tweede?"=> juist daarom. Mollema had moeten tot op de meet zijn beurten doen. Als je nog kunt derde worden achter cav en sagan heb je nog over.
En wie de tour kan winnen moet meerijden of minstens zijn ploegmaat "ten dam" nog mee laten rijden.
Waarom die ploegen zoals lotto en vooral die franse ploeg zich te pletter reden op het laatst in de achtervolgende groep is mij een raadsel. Ook Evans ploeg reed hard achter de leiders voor de 12° ipv 14° plek wschlk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Las ik hier over een aantal maanden niet dat , omwille van de vele dopingschandalen, zowat iedereen uitgekeken was op het wielrennen?nr071 schreef:"Ga je Tour kijken?" vroeg mn vrouw. "Nee, spintersetappe, verf zien opdrogen is spannender, ik zie vanavond de finish wel, ik ga nu liever zelf een paar uurtjes fietsen." Tja..
Al bij al is het dit jaar een stuk leuker om te volgen dan vorig jaar. Toen had het wel een heel hoog "wij-fietsen-naar-Parijs-en-ik-rijd-voorop"-gehalte. Ben benieuwd hoe het klassement er na zondag uitziet.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
+1chrissiewizzie schreef:Wat een geweldige rit! Super van Mollema en Ten Dam! Initiatief genomen met de ploeg van Cav en daarna met Saxo. Goed uitgespeeld en knap als je in deze week zo attent bent.
Het eerste wat in me opkwam; typisch Hollands fietsen. Wind en molentjes. Heeft het toch nog nut gehad dat hier al een half jaar lang zo'n keiharde wind staat.
(of zal je net zien dat de heren voornamelijk in Italië of weet ik waar getrained hebben)
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52
Bijzonder dat je je oordeel over de mentaliteit van Belkin op alleen de laatste 30 km baseert. M.i. heeft Belkin met een goed vooropgezet plan de etappe gemaakt en volgens de klassieke wielerregels niet alleen het eigen bord leeggegeten maar óók die van Saxo.fiedoo schreef:'k moet inderdaad toegeven dat ik "slechts" de laatste 30 kms heb gezien maar daar heb ik dan ook enkel de saxo's kopwerk zien doen. Dus voor de vorige 50 kms sorry als ik fout was.
Er zegt hier ook iemand"hoezo geen winnersmentaliteit, hij staat toch tweede?"=> juist daarom. Mollema had moeten tot op de meet zijn beurten doen. Als je nog kunt derde worden achter cav en sagan heb je nog over.
En wie de tour kan winnen moet meerijden of minstens zijn ploegmaat "ten dam" nog mee laten rijden.
Waarom die ploegen zoals lotto en vooral die franse ploeg zich te pletter reden op het laatst in de achtervolgende groep is mij een raadsel. Ook Evans ploeg reed hard achter de leiders voor de 12° ipv 14° plek wschlk.
Winnaarsmentaliteit is echt niet alleen zelf aanvallen/kopwerk doen, maar ook een kwestie van slim koersen. En daar zijn ze vandaag erg goed in geslaagd.
En btw, Pyreneeën etappe al vergeten waar Mollema en Ten Dam de slotklim opknallen? Was imho ook een staaltje winnaarsmentaliteit.
En waarom Evans z'n ploeg ook nog in de achtervolging mee liet werken, echt bizar. Ze hadden daar Sky alle kopwerk moeten laten doen. Blijkbaar dacht Evans toch nog aan het klassement ofzo :-S
Zei ik net niet dat Ten Dam de halve dag al op kop gereden had? Denk dat-ie er op het eind behoorlijk doorheen zat. De Saxo's waren nog fris. Bovendien de hele dag alert rijden en zorgen dat je bij elke breuk/ontsnapping meezit vind ik behoorlijk getuigen van 'winnaarsmentaliteit' en schaar ik niet onder passief meerijden met Contador cs.fiedoo schreef:(...) Er zegt hier ook iemand"hoezo geen winnersmentaliteit, hij staat toch tweede?"=> juist daarom. Mollema had moeten tot op de meet zijn beurten doen. Als je nog kunt derde worden achter cav en sagan heb je nog over.
En wie de tour kan winnen moet meerijden of minstens zijn ploegmaat "ten dam" nog mee laten rijden.(...)
Nee hoor, dat waren voornamelijk rob74, WdvB en timo2.0 ....de rest bleef gewoon kijken.fiedoo schreef:(...)Las ik hier over een aantal maanden niet dat , omwille van de vele dopingschandalen, zowat iedereen uitgekeken was op het wielrennen?